02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

خرید سدیم سیترات

قبلی
بعدی

خرید سدیم سیترات

برای اطلاع از قیمت سدیم سیترات و خرید سدیم سیترات با کارشناسان ما تماس بگیرید یا فرم روبه رو را تکمیل نمایید تا کارشناسان دارو رایان با شما تماس بگیرند.

02433769096 - 09113890680

سدیم سیترات چیست؟

اسید سیتریک یا سدیم سیترات می تواند خون و ادرار شما را قلیایی تر کند یا از اسیدی بودن آن کم کند که این کار به جلوگیری از تشکیل برخی سنگ های کلیه کمک می کند. همچنین برای درمان اسیدوز متابولیک، وضعیتی در برخی از افراد مبتلا به مشکلات کلیوی استفاده می شود. از این پودر برای مصارف مختلفی نیز استفاده می شود. Na3C6H5O7 نمک سدیم سیرات است که اثر قلیایی دارد، همچنین این ماده به صورت گرانول های سفید یا پودر کریستالی است و کمی اسیدی و محلول در آب است باید اضافه کرد که از این ماده شیمیایی به عنوان نگهدارنده مواد غذایی، تثبیت کننده ادرار، پیشگیری از سنگ کلیه، ضد انعقاد و بافر استفاده می شود.

نام های دیگر سدیم سیترات عبارتند از: سیتروسودین، نمک تری سدیم سیتریک اسید، تری سدیم سیترات دی هیدرات

اگر به خرید سدیم سیترات علاقه مند هستید تا پایان این راهنما با دارورایان همراه باشید.

کاربرد سدیم سیترات در دارو و غذا

سدیم سیترات که معمولاً به عنوان نمک خوراکی شناخته می شود، عمدتاً به عنوان طعم دهنده یا نگهدارنده استفاده می شود. این ماده به انواع نوشیدنی ها طعم تلخ و شور می دهد و از اسیدیته غذا می کاهد. این نمک به عنوان آنتی اکسیدان و جداکننده در غذاها استفاده می شود. زیرا به راحتی در محلول حل می شود و بلافاصله عمل می کند. این ماده همه کاره معمولاً در نوشیدنی‌های گازدار، مربا، کنسرو میوه، بستنی، ماست، پنیرهای فرآوری شده، گوشت، سوسیس و نان استفاده می‌شود.

سدیم سیترات علاوه بر کاربرد های بالا، کاربرد های پایین را هم دارد:

  • به عنوان یک ضد انعقاد استفاده می شود.
  • به عنوان افزودنی غذایی استفاده می شود.
  • این داروها همچنین می توانند از مشکلات متابولیک ناشی از بیماری کلیوی (اسیدوز) پیشگیری و درمان کنند.
  • به عنوان یک تنظیم کننده اسیدیته در نوشیدنی ها و غذاها استفاده می شود.
  • به عنوان یک محصول دارویی استفاده می شود.
  • برای جلوگیری از لخته شدن خون در گوشت گاو تازه استفاده می شود.
  • در آبکاری الکتریکی استفاده می شود.
خرید سدیم سیترات
 

کاربردهای صنعتی سدیم سیترات

افرادی که اقدام به خرید سدیم سیترات می کنند از این ماده در مواردی همچون، پارچه، کاغذ، پلاستیک، جوهر، رنگ، مواد شیمیایی، چسب، کودها و… استفاده می کنند.

کاربرد سدیم سیترات در شوینده ها

سدیم سیترات یکی از مواد اصلی پاک کننده ها، فعال کننده ها و سازنده ها است. فسفات های پیچیده و سیترات سدیم ترکیبات رایج در مواد شوینده هستند.عملکرد اصلی آنها کاهش سختی آب است. این کار با رسوب یا کیلاسیون (نگه داشتن مواد معدنی جامد در محلول) انجام می شود.

سیترات ها همچنین می توانند مواد مغذی را فراهم کنند که به ویژه در درمان خاک های اسیدی مفید هستند. این کار از جذب مجدد کثیفی و امولسیون شدن لایه های روغنی در حین شستشو جلوگیری می کند.

خطرات سدیم سیترات

قبل از خرید سدیم سیترات باید با خطرات سدیم سیترات آشنا شوید. باید بدانید که سدیم سیترات قابل احتراق است و نباید در کنار آتش از آن استفاده کنید. اگر بعد از خرید سدیم سیترات و در حین کار با آن این ماده را استنشاق کرده اید، فوراً هوای تازه بگیرید و در هوای آزاد چند دقیقه نفس بکشید.

در صورتی که سدیم سیترات با پوست شما در تماس است سریعا پوست خود را با آب و صابون شستشو دهید تا به پوست شما آسیب نرساند.

همچنین در صورت تماس تصادفی با چشم، با آب فراوان چشمان خود را شستشو دهید تا از آلودگی آن کاسته شود.

اگر این ماده به طور تصادفی بلعیده شد، دهان خود را کاملا بشویید و در صورت لزوم با اورژانس تماس بگیرید.

Sodium Citrate
 

انواع سدیم سیترات

مولکول اسید سیتریک دارای سه گروه کربوکسیل است. بنابراین، بر اساس خنثی سازی جزئی یا کلی اسید سیتریک، سه نوع سدیم سیترات را می توان فهرست کرد:

 سیترات مونو، دی و تری سدیم. از این سه نوع، تری سدیم سیترات بیشترین کاربرد را در غذا دارد، اما سیترات دی سدیم به ندرت در غذا یافت می شود.

  1. مونوسدیم سیترات نمک تک بازی اسید سیتریک با طعم کمی شور و اسیدی است که به نام دی هیدروژن سیترات سدیم نیز شناخته می شود. این نوع کمتر از اسید سیتریک مستعد کپک است و می تواند به عنوان یک عامل اسیدی یا بافر در ترکیب با اسیدیته آزاد در مخلوط های خشک، ژله ها و نوشیدنی ها استفاده شود.
  2. دی سدیم سیترات به دی سدیم هیدروژن سیترات با pH 4.9 تا 5.2 در محلول آبی 1% نیز معروف است که به ندرت به عنوان افزودنی مستقیم غذایی استفاده می شود.
  3. شکل شیمیایی تری سدیم سیترات به دو شکل تری سدیم سیترات و دی هیدرات بی آب وجود دارد. تری سدیم سیترات بدون آب، قادر به جذب آب و جریان آزادانه است، همچنین می تواند به عنوان یک حامل در فرمولاسیون های حساس به رطوبت با ارائه ماندگاری محلول کم آب استفاده شود.

قیمت سدیم سیترات

قبل از خرید سدیم سیترات، برای کسب اطلاع از قیمت سدیم سیترات می توانید با پشتیبانی وب سایت دارو رایان و گروه فروش تماس حاصل نمایید و از آخرین قیمت سدیم سیترات قبل از خرید سدیم آگاه شوید. همچنین می توانید با از طریق فرم بالا شماره خود را قرار دهید تا پشتیبانان دارو رایان با شما تماس بگیرند برای خرید سدیم شما را راهنمایی کنند.

گفتنی است که شما از علاوه بر خرید سدیم سیترات، می توانید اقدام به خرید منیزیم سیترات از طریق وب سایت دارو رایان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 2 =