02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

خرید دی پتاسیم فسفات

قبلی
بعدی

خرید دی پتاسیم فسفات

برای اطلاع از قیمت دی پتاسیم فسفات و خرید دی پتاسیم فسفات با کارشناسان ما تماس بگیرید یا فرم روبه رو را تکمیل نمایید تا کارشناسان دارو رایان با شما تماس بگیرند.

02433769096 - 09113890680

دی پتاسیم فسفات چیست؟

قبل از خرید دی پتاسیم فسفات باید بدانید که این ماده یک ترکیب شیمیایی است که شامل پتاسیم و فسفات است. این ترکیب در بسیاری از محصولات غذایی به عنوان یک افزودنی غذایی به کار می‌رود و در برخی موارد برای درمان برخی اختلالات پزشکی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قبل از اقدام به خرید دی پتاسیم فسفات بهتر است بدانید در برخی محصولات نظیر سوپ‌ها، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، غذاهای کنسرو شده و… به عنوان یک عامل حفظ رطوبت، ماندگاری و بالا بردن پایداری محصولات استفاده می‌شود. همچنین، این ترکیب به عنوان یک منبع پتاسیم، که یک ماده مغذی برای بدن است، در تغذیه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

به علاوه، خرید دی پتاسیم فسفات در برخی موارد برای درمان اختلالات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال، این ترکیب می‌تواند در درمان برخی نوع‌های کم‌کاری تیروئید و هیپوفسفاتمی (کاهش سطح فسفات در خون) موثر باشد. همچنین، دی پتاسیم فسفات به عنوان یک ماده افزودنی غذایی، می‌تواند برای بهبود عملکرد مغز، سلامت استخوان‌ها، و عملکرد عضلات مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، این ترکیب می‌تواند در بهبود کارایی قلب و عروق نیز موثر باشد.

عوارض مصرف دی پتاسیم فسفات

به طور کلی، دی پتاسیم فسفات به عنوان یک ترکیب شیمیایی مهم در صنعت غذایی و پزشکی شناخته شده است. با این حال، در صورت خرید دی پتاسیم فسفات و استفاده نادرست از آن ممکن است سبب عوارض جانبی مانند تشنج، تهوع و استفراغ شود.

این ترکیب توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان یک ماده بی خطر شناخته شده است. اما در برخی از افراد، می تواند باعث شرایط نگران کننده ای مانند بیماری کلیوی، بیماری های قلبی و ریوی جدی، مشکلات تیروئید، بیماری کبد و بیماری آدیسون شود.

اگرچه دی پتاسیم فسفات یک افزودنی بی خطر در نظر گرفته می شود. چندین عارضه جانبی شناخته شده وجود دارد که بیشتر مربوط به استفاده طولانی مدت است:

  1. سردرد
  2. سخت شدن سرخرگها
  3. هیپر فسفاتمی
  4. حالت تهوع
  5. سرگیجه
  6. اسهال

دارورایان دی پتاسیم فسفات

خواص دی پتاسیم فسفات

قبل از خرید دی پتاسیم فسفات بدانید که یکی از ترکیبات جامدی است که به صورت پودر و گرانول یافت می شود. این ترکیب شیمیایی سفید رنگ به نظر می رسد و بو ندارد.

این محصول شیمیایی بی آب و کاملا خشک است. همچنین دی پتاسیم فسفات یکی از مواد شیمیایی قلیایی بوده و دارای خواص اساسی بوده و PH آن بین 8 تا 9 می باشد. حلالیت آب بسیار خوبی دارد و کاملا در آب محلول است اما حلالیت آن در اتانول یا متانول بسیار کم است. دی پتاسیم فسفات دارای خواص و ویژگی های منحصر به فردی است که از جمله آنها می توان به خواص بافری این محصول شیمیایی اشاره کرد. با توجه به این خاصیت می توان از این ترکیب برای مصارف مختلفی استفاده کرد.

این یک پودر سفید آمورف است که با حرارت دادن تجزیه می شود و در هنگام سوختن به پیروفسفات تبدیل می شود. این ماده در آب 167 (گرم در 100 میلی لیتر در دمای 20 درجه سانتی گراد) بسیار محلول است. محلول آبی آن کمی قلیایی است. همچنین در الکل به خوبی حل می شود.

  • فرمول شیمیایی K2HPO4
  • نام آیوپاکا هیدروفسفات پتاسیم است
  • شماره پرونده 7758-11-4
  • مامافا مولکولی 174،2 گرم در مول
  • ظاهر یک پودر سفید بی بو
  • چگالی 2.44 گرم در میلی لیتر
  • نقطه ذوب 465 درجه سانتیگراد
  • حلالیت در آب در دمای 20 درجه سانتیگراد 149.25 گرم در 100 میلی لیتر
  • pH (محلول 1 مولار) 7.2

کاربرد دی پتاسیم فسفات پتاسیم

این ماده شیمیایی به طور گسترده در انواع مواد غذایی صنعتی و آزمایشگاهی استفاده می شود که در زیر به برخی از این موارد استفاده می کنیم.

صنایع غذایی

بیشتر ترکیبات فسفات، مانند مونوکلسیم فسفات، دارای بافر و بهبود بافت هستند. به دلیل خاصیت پایداری و امولسیون کنندگی در این صنعت کاربرد ویژه ای دارد. DKP به دلیل حلالیت بالای خود در آب مورد توجه تولیدکنندگان صنایع غذایی قرار گرفته است.
دی پتاسیم فسفات مصنوعی برای جلوگیری از ضخیم شدن و به عنوان تثبیت کننده در کرم های غیر لبنی استفاده می شود.
در پنیرهای کم نمک از این ماده برای کاهش سدیم و اسیدیته استفاده می شود.
کاهش اسیدیته محصولات فرآوری شده.
به عنوان یک بافر و عامل کیلیت با محصولات حاوی مخمر، آنتی اکسیدان ها و امولسیفایرها استفاده می شود.

خرید دی پتاسیم فسفات
خرید دی پتاسیم فسفات

تناسب اندام

اگرچه این محصول معمولا به عنوان یک افزودنی غذایی شناخته می شود، اما بدن انسان به دلیل نقش آن در تولید ATP (آدنوزین تری فسفات)، یک مولکول پر انرژی، به آن برای تامین انرژی نیاز دارد. در نتیجه می تواند نقش ویژه ای در رژیم های ورزشی و ورزشی داشته باشد. همانطور که گفته شد این ماده منبع اصلی پتاسیم و فسفر است، بدن انسان برای مصارف مختلف به فسفر نیاز دارد و استفاده از آن در ورزشکاران اهمیت خاصی پیدا کرده است، زیرا باعث انقباض و بهبود عملکرد عضلات می شود.
در وزنه برداران و دوندگان از این ماده برای افزایش استقامت و بهبود تون عضلانی استفاده می شود.
pH خاک یک متغیر کلیدی در خاک است زیرا بر بسیاری از فرآیندهای شیمیایی تأثیر می گذارد و می تواند بر جذب مواد مغذی گیاه تأثیر بگذارد.
محدوده پی اچ مناسب برای بیشتر گیاهان محدوده 5.5 تا 7.0 است. در نتیجه کشاورزان همیشه باید PH خاک را تنظیم کنند. یکی از محصولاتی که برای این منظور استفاده می شود این ماده است. کودهای دی پتاسیم فسفات پتاسیم و فسفر دارند و حلالیت زیاد در آب می توانند باعث قلیایی شدن خاک و جلوگیری از اسیدی شدن شوند.

دی پتاسیم فسفات دارای خواص منحصر به فردی است که در این بخش به شما کمک می کند تا خرید بهتری داشته باشید:

  • دی پتاسیم فسفات در واقع یک امولسیفایر بسیار قوی است.
  • این محصول شیمیایی خاصیت تثبیت کنندگی خوبی دارد.
  • خاصیت بافری این محصول از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این ترکیب شیمیایی است.
  • دی پتاسیم فسفات دارای خواص افزایش دهنده بافت است.
  • این محصول شیمیایی از انعقاد جلوگیری می کند و به همین دلیل در صنایع غذایی محبوبیت دارد.
  • مواد شیمیایی ترجیحی مانند کربنات پتاسیم دارای خواص تنظیم کننده pH هستند.

روش تولید دی پتاسیم فسفات

برای تولید دی پتاسیم فسفات از خنثی سازی اسید فسفریک با کلرید پتاسیم استفاده می کنند. معادله واکنش آن به صورت زیر است همانطور که می بینید، یک مول اسید فسفریک با 2 مول کلرید پتاسیم واکنش می دهد. به ازای هر مول اسید فسفریک یک مول دی پتاسیم فسفات تولید می شود. اسید کلریدریک نیز به عنوان یک محصول اضافی در این واکنش تولید می شود که می تواند دوباره به کلرید پتاسیم تبدیل شود و وارد واکنش شود. بنابراین فرآیند ساخت این ترکیب هیچ گونه ماده خطرناکی تولید نمی کند

H3PO4 + 2KCl → K2HPO4 + HCl

قیمت دی پتاسیم فسفات

قبل استعلام قیمت و خرید دی پتاسیم فسفات باید بدانید که این ماده یک ترکیب شیمیایی است. شما برای خرید دی پتاسیم فسفات و استعلام قیمت دی پتاسیم فسفات می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با همکاران ما در دارو رایان تماس حاصل نمایید و اقدام خرید دی پتاسیم فسفات کنید. گفتنی است شما علاوه بر خرید دی پتاسیم فسفات از وب سایت دارو رایان می توانید اقدام به خرید پتاسیم و خرید تری سدیم فسفات نیز نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 7 =