02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

خرید سدیم نیترات

قبلی
بعدی

خرید سدیم نیترات

برای اطلاع از قیمت سدیم نیترات و خرید سدیم نیترات با کارشناسان ما تماس بگیرید یا فرم روبه رو را تکمیل نمایید تا کارشناسان دارو رایان با شما تماس بگیرند.

02433769096 - 09113890680

سدیم نیترات چیست؟

 قبل از خرید سدیم نیترات باید بدانید که فرمول شیمیایی آن NaNO3 است و نمک معدنی سدیم نیترات می باشد، که به عنوان کود استفاده می شود. سدیم نیترات یک جامد سفید رنگ و بسیار محلول در آب است که دارای اشکال معدنی به نام نیتریت، نیتریت و نیتریت سودا است.

با توجه به قیمت سدیم نیترات، منبعی در دسترس از آنیون نیترات (NO3-) است که در فرآیندهای صنعتی مختلف برای تولید کود، آتش بازی و بمب دود، شیشه و سفال و به ویژه به عنوان نگهدارنده استفاده می شود.

بزرگترین ذخایر طبیعی سدیم نیترات در شیلی و پرو است همچنین بهتر است بدانید که ​​نمک نیترات در ماده معدنی به نام سنگ کالیشه یافت می شود.

سدیم نیترات قابل اشتعال نیست، اما احتراق مواد قابل احتراق را تسریع می کند. اگر مقادیر زیادی از این ماده در آتش سوزی درگیر شود، ممکن است انفجار رخ دهد.

همچنین، NaNO3 در صورت قرار گرفتن در معرض گرما یا آتش منفجر می شود و اکسیدهای نیتروژن سمی در آتش سوزی تولید می کند که برای سلامتی انسان خطرناک است.

از اواسط قرن هجدهم، سدیم نیترات از قسمت شمالی شیلی استخراج و در بازار جهانی عرضه شده است. در آغاز قرن بیستم با افزایش تنش ها و جنگ های جهانی، این ماده به عنوان ماده اصلی برای تولید باروت و سایر سلاح ها مورد استفاده قرار گرفت. امروزه کاربردهای زیادی برای سدیم نیترات پیدا شده است. نیترات سدیم صنعتی دارای تعدادی خواص مفید و مضر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مقاله، تا پایان این مقاله با دارو رایان همراه باشید.

کاربردهای سدیم نیترات صنعتی

برای خرید سدیم نیترات بدانید که به دلیل واکنش با آب و تشکیل محلول های آبی در فرآیندهایی مانند خالص کردن طلا و سایر فلزات استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای صنعتی این ترکیب به عنوان اکسید کننده در آتش بازی است. مخلوطی از سدیم نیترات با سایر ترکیبات شیمیایی مانند نیترات پتاسیم و نیترات کلسیم برای هدایت گرما در نیروگاه های خورشیدی استفاده می شود. مخلوطی از این 3 ترکیب شیمیایی به عنوان ماده ذخیره انرژی در نیروگاه ها استفاده می شود. از این ماده برای تغذیه میکروارگانیسم ها در صنعت تصفیه آب نیز استفاده می شود. استفاده از نیترات ها به میکروارگانیسم ها اجازه می دهد تا آب را به سرعت تصفیه کنند.

سدیم نیترات صنعتی در صنعت شیشه برای ساخت شیشه های قوی تر و به عنوان عاملی برای بهبود خواص شیمیایی شیشه استفاده می شود.

سدیم نیترات در شیشه سازی
 

کاربرد سدیم نیترات در غذا

این ترکیب از مواد شیمیایی را می توان در گیاهان و آب آشامیدنی تصفیه نشده پیدا کرد. نیتروژن در خاک به نیترات سدیم تبدیل می شود که برای رشد گیاه ضروری است. گیاهان این مواد را در درجات مختلف جذب می کنند.

سبزیجات سرشار از سدیم نیترات عبارتند از اسفناج، شلغم، کاهو، کرفس، هویج، کلم و چغندر. یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که حدود 80 درصد از نیترات های موجود در رژیم غذایی انسان از سبزیجات تامین می شود.

نیترات ها بخشی طبیعی از رژیم غذایی منظم هستند. با این حال قبل از خرید سدیم نیترات بهتر است بدانید که، برخی مطالعات نشان می دهد که مقادیر زیاد این ماده می تواند باعث مشکلاتی مانند سرطان روده بزرگ، سرطان خون، بیماری قلبی، سرطان تخمدان، سرطان معده و سرطان مری شود، سرطان پانکراس و سرطان تیروئید ممکن است با مصرف زیاد نیترات سدیم نیز رخ دهد.

البته جذب مقادیر زیادی نیترات که بروز این بیماری ها را افزایش می دهد، نتیجه مصرف غذاهای فرآوری شده است، زیرا غذاهایی که به طور طبیعی حاوی نیترات هستند، با ترکیباتی مانند ویتامین C می توانند بدن را از بیماری های فوق محافظت کنند.

سدیم نیترات به دلیل قیمت پایینش یک ماده نگهدارنده است که در برخی از گوشت های فرآوری شده مانند بیکن، جگر، سالامی، بیکن و برخی پنیرها استفاده می شود و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد و به همین دلیل بیشتر تولید کننده ها اقدام به خرید سدیم نیترات می کنند.

اعتقاد بر این است که این ماده شیمیایی می تواند به رگ های خونی آسیب برساند و باعث سخت شدن و باریک شدن رگ ها شود که منجر به بیماری قلبی می شود. نیترات ها همچنین می توانند بر نحوه استفاده بدن از قند تأثیر بگذارند و احتمال ابتلا به دیابت را افزایش دهند پس قبل از خرید سدیم نیترات و استفاده از آن به این نکات توجه داشته باشید.

البته همه ما می دانیم که بیشتر گوشت های فرآوری شده دارای سدیم بالا و برخی از چربی های اشباع شده هستند که می تواند بر سلامت قلب شما تأثیر بگذارد.

بنابراین، اگر گوشت می خورید، بهتر است گوشت فرآوری شده را محدود کنید و به جای آن مرغ، ماهی و گوشت تازه را انتخاب کنید.

مشخصات فنی سدیم نیترات

فرمول مولکولی: NaNO3

ملاس: 689953 گرم در مول

شکل ظاهری: جامد سفید یا زرد کم رنگ

چگالی: 2.168 گرم بر سانتی متر مکعب

نقطه ذوب: 271 درجه سانتیگراد (520 درجه فارنهایت)

خرید سدیم نیترات

قمیت سدیم نیترات

برای کسب اطلاعات در رابطه با قیمت سدیم نیترات و خرید سدیم نیترات می توانید از طریق فرم بالا اقدام کنید و یا از طریق شماره تماس های موجود در وب سایت با کارشناسان دارو رایان تماس حاصل نمایید تا برای خرید سدیم نیترات از قیمت آن اطلاعات کسب کنید. همچنین برای خرید کلسیم نیترات نیز می توانید به همین روش اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دو =