02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

خرید زینک سیترات

قبلی
بعدی

قیمت زینک سیترات

برای اطلاع از قیمت زینک سیترات و خرید زینک سیترات با کارشناسان ما تماس بگیرید یا فرم روبه رو را تکمیل نمایید تا کارشناسان دارو رایان با شما تماس بگیرند.

02433769096 - 09113890680

این روزها با توجه به وضعیت کرونا در کشور، استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی به عنوان مکمل بیش از پیش توصیه می شود. یکی از این موارد خرید زینک سیترات و استفاده از آن است.
در کنار آهن، ید و ویتامین A، کمبود روی یکی از مهم ترین کمبودهای ریزمغذی در سراسر جهان است. تحقیقات نشان داده اند که مکمل روی ممکن است مزایای سلامتی قابل توجهی در سلامت انسان ها داشته باشد.

در این مقاله از وب سایت دارو رایان به بررسی خرید زینک سیترات و کاربرد های این ماده می پردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

زینک سیترات چیست؟

زینک سیترات یک ماده مغذی و کمیابی است که بدن انسان ها برای حفظ سلامت به آن نیاز دارند. بیشتر مردم این ماده را به عنوان قرص های مکمل برای رفع مشکل کمبود روی در بدن می شناسند. شکل ظاهری زینک سیترات به صورت پودر سفید رنگ و کریستالی است و در آن حل می شود.

این ماده معدنی مهمی است که در تمام اندام ها، بافت ها و مایعات بدن وجود دارد و پس از آهن، دومین ماده معدنی فراوان در بدن است که نقش مهمی در فعالیت های بیولوژیکی ایفا می کند. خواصی مانند ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد سرطان دارد، همچنین برای رشد عمومی تمام بافت ها ضروری است و از کوتولگی و پیری در انسان جلوگیری می کند.

این ماده در رشد، ترمیم بافت و زخم، افزایش و بهبود سیستم ایمنی بدن، بهبود حس چشایی و بویایی و دیگر موارد بسیار تاثیر گذار است.

خرید زینک سیترات

خرید زینک سیترات

برای اطلاع از قیمت زینک سیترات می توانید با کارشناسان دارو رایان در ارتباط باشید. همچنین پیش از خرید می تواید از مشاوره رایگان بهره مند شوید و تمام سوالات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید. شرکت دارو رایان یکی از بزرگ ترین عرضه کنندگان این ماده شیمایی در ایران می باشد.

کاربرد زینک سیترات

این ماده کاربرد های زیادی دارد. از جمله آن ها می توان به استفاده زینک سیترات در خمیر دندان ها استفاده کرد. زینک سیترات به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارد، در سلامت دندان ها و لثه بسیار موثر است.

کودکان در برخی کشورها بر اثر اسهال می میرند. مکمل های روی در رژیم غذایی به کاهش علائم و طول مدت اسهال در کودکان کمک می کند که بسیاری از آنها دچار کمبود روی یا سوءتغذیه هستند. سازمان جهانی بهداشت و یونیسف توصیه می‌کنند که کودکان مبتلا به اسهال از مکمل‌های روی برای 14-10 روز (20 میلی‌گرم در روز یا 10 میلی‌گرم در روز برای نوزادان زیر 6 ماه) استفاده کنند.
همچنین برخی از مطالعات نشان می‌دهند که قرص‌ها یا شربت روی که در عرض 24 ساعت پس از سرماخوردگی مصرف می‌شوند، می‌توانند بهبودی پس از سرماخوردگی را تسریع کرده و علائم را کاهش دهند. با این حال، قبل از اینکه روی به عنوان یک درمان سرماخوردگی توصیه شود، تحقیقات بیشتری برای تعیین بهترین دوز و شکل روی و میزان مصرف آن مورد نیاز است.

علائم کمبود زینک سیترات در بدن

ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن از شایع ترین لائم کمبود زینک در بدن است. موارد دیگر عبارت اند از:

  • جوش ، آکنه و آلرژی ها
  • ریزش مو و نازک شدن مو
  • بی حسی بویایی و چشایی
  • خستگی شدید و کمبود انرژی
  • به وجود آمدن لکه های سفید در ناخن
  • کاهش رشد کودکان و نوجوانان

چه زمانی باید اقدام به خرید زینک سیترات کنیم؟

از آنجایی که قرص باید جذب بدن ما شود و روی بدن ما اثر بگذارد، بهتر است در زمان مشخصی از آن استفاده کنیم.
خوب است بدانید که به هیچ عنوان قرص روی را همراه با لبنیات مانند شیر، دوغ و … مصرف نکنید زیرا کلسیم از جذب روی در بدن جلوگیری می کند.
نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم کافئین است که یک ساعت بعد از مصرف روی و یک ساعت قبل از مصرف روی نباید مصرف شود.
کارشناسان بهترین زمان مصرف قرص روی را بعد از غذا می دانند.
از آنجایی که باید یک بار در روز از قرص روی استفاده کنید، بهتر است بعد از غذا مصرف کنید تا تاثیر آن را ببینید.
پس از مصرف قرص روی بهتر است آب زیادی بنوشید. البته بهتر است تحت نظر پزشک اقدام به خرید زینک سیترات و استفاده از آن کنید.

زینک سیترات

عوارض استفاده زیاد از زینک سیترات

شاید تعجب کنید، اما مصرف بیش از حد روی می تواند اثرات منفی و معکوس بر بدن ما داشته باشد. به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد روی می تواند باعث کم خونی در بدن شما شود.
بنابراین تا حد امکان از روی طبق دستور پزشک استفاده کنید و بهترین زمان مصرف را در نظر بگیرید.
از عوارض مصرف بیش از حد روی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
سردرد و سرگیجه
تهوع و استفراغ
ناراحتی معده
این موارد می تواند نشان دهنده وجود روی بیش از حد در بدن شما باشد.
مدت زمانی که از روی برای درمان استفاده می کنید بسته به جنسیت، نوع درمان و سن شما بسیار متفاوت است.
معمولا مردان به دلیل تحرک زیاد و مصرف انرژی بیشتر به روی بیشتری نیاز دارند.

سخن پایانی

در این مقاله از وب سایت دارو رایان به بررسی خرید زینک سیترات و کاربرد ها و مایای این ماده پرداختیم. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید. حتما در انتهای این صفحه، نظرات، سوالات و یا تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین برای خواندن مطالب مرتبط در رابطه با خرید زینک استئارات، خرید زینک سولفات، خرید پتاسیم لاکتات، خرید منیزیم هیدروکساید، خرید منیزیم اکساید و خرید منیزیم لاکتات با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 7 =