02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

خرید کلسیم سیترات

قبلی
بعدی

خرید کلسیم سیترات

برای اطلاع از قیمت کلسیم سیترات و خرید کلسیم سیترات با کارشناسان ما تماس بگیرید یا فرم روبه رو را تکمیل نمایید تا کارشناسان دارو رایان با شما تماس بگیرند.

02433769096 - 09113890680

در این مقاله در مورد خرید کلسیم سیترات که نوعی مکمل کلسیم با فواید فراوان است صحبت خواهیم کرد. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا هر آنچه در مورد این ماده نیاز دارید را ارائه دهیم.

کلسیم سیترات چیست؟

کلسیم سیترات یا سیترات کلسیم یکی از انواع مکمل های کلسیم موجود در بازار است. کلسیم یک یون با بار مثبت مضاعف است. برای تثبیت آن به طوری که با مواد مختلف واکنش نشان ندهد، لازم است آن را با یون دیگری که تعداد بارهای منفی یکسانی دارد ترکیب کرد. در این شرایط بار کلسیم خنثی می شود و می توان این ماده معدنی را به صورت پودر، مایع، کپسول و قرص مکمل تولید کرد.

اما نوع یون های ترکیب شده با کلسیم بسیار مهم است. مثلاً از ترکیب کلسیم با یون کربنات، کربنات کلسیم تولید می شود که همان سنگ آهک است. همانطور که می دانید، همه ترکیبات کلسیم را نمی توان خورد.

علم داروسازی یون های خاصی را برای ترکیب با کلسیم شناسایی کرده است که می توانند در بدن از کلسیم جدا شوند و به بدن آسیب نرسانند. کربنات و سیترات دو مورد از این یون ها هستند که مکمل های کربنات کلسیم و کلسیم سیترات را می سازند.

کلسیم سیترات برای چه مواردی استفاده می شود؟

قبل از خرید کلسیم سیترات باید بدانید که کلسیم نقش بسیار مهمی در بدن برای عملکرد طبیعی اعصاب، سلول ها، ماهیچه ها و استخوان ها دارد. اگر کلسیم کافی در خون نباشد، بدن کلسیم را از استخوان ها می گیرد و در نتیجه استخوان ها ضعیف می شوند. دریافت مقدار مناسب کلسیم برای ساخت و حفظ استخوان های قوی مهم است.

این مکمل مانند مکمل کربنات کلسیم برای پیشگیری یا درمان سطوح پایین کلسیم خون در افرادی که کلسیم کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند استفاده می شود.

همچنین می‌تواند برای درمان مشکلات ناشی از سطوح پایین کلسیم، مانند تحلیل استخوان (پوکی استخوان)، استخوان‌های ضعیف (استئومالاسی/راشیتیسم)، غدد پاراتیروئید کم‌کار (هیپوپاراتیروئیدیسم)، و برخی اختلالات عضلانی (تتانی نهفته) استفاده شود.

علاوه بر این، زنان باردار، شیرده یا یائسه و افرادی که داروهای خاصی مانند فنی توئین، فنوباربیتال یا پردنیزون مصرف می کنند، این مکمل را برای پیشگیری (پیشگیری) از کمبود کلسیم مصرف می کنند.

خرید کلسیم سیترات
 

مقایسه کلسیم سیترات و کربنات کلسیم

مکمل های کلسیم سیترات راحت تر از کربنات کلسیم جذب می شوند. آنها را می توان با معده خالی مصرف کرد. همچنین، این مکمل در افرادی که از داروهای کاهش دهنده اسید معده استفاده می کنند، راحت تر جذب می شود. اما از آنجایی که کلسیم سیترات تنها حاوی 21 درصد کلسیم است، ممکن است برای رفع نیاز روزانه خود نیاز به مصرف قرص های بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، هزینه سیترات کلسیم بیشتر از کربنات کلسیم است.

خواص فیزیکی کلسیم سیترات

قبل از خرید کلسیم سیترات بدانید که این ماده پودر سفید، بی بو، کمی محلول در آب و تقریبا نامحلول در اتانول است.

کلسیم سیترات یک ترکیب شیمیایی است که اعتقاد بر این است که نمک کلسیم اسید سیتریک است. این یک نمک محافظ است که فلزات را جذب می کند و به صورت آب و مایع موجود است. این نمک به عنوان یک ماده در تهیه نوشیدنی های گازدار استفاده می شود. به عنوان یک تنظیم کننده اسید در مربا؛ کف در کرم؛ از آن به عنوان امولسیفایر در پنیر استفاده می شود.

همچنین از این نمک برای جلوگیری از ته نشین شدن مواد جامد شیر تغلیظ شده در زمان نگهداری استفاده می شود. این نمک با ترکیبات آهن و کلسیم واکنش داده و ترکیبات پیچیده ای تشکیل می دهد که کلسیم و فلزات آهن را جذب می کند. رایج ترین نمک کلسیم اسید سیتریک تری کلسیم سیترات تتراهیدرات است. در برخی کشورها مانند ایالات متحده، تری کلسیم سیترات را کلسیم سیترات ساده می نامند. برخلاف سایر نمک ها، کلسیم سیترات به خوبی توسط بدن جذب می شود. در طی عملیات حرارتی، به دلیل حلالیت برگشت پذیر، نسبت به سایر نمک های کلسیم واکنش پذیری کمتری دارد. به دلیل فراهمی زیستی بیشتر، کلسیم سیترات بر منابع کلسیم معدنی مانند کربنات کلسیم یا فسفات کلسیم ترجیح داده می شود.

قیمت کلسیم سیترات

برای خرید کلسیم سیترات باید از قیمت آن اطلاع داشته باشید. قبل از خرید کلسیم سیترات می توانید از طریق شماره های موجود در وب سایت با همکاران ما تماس گرفته و برای خرید کلسیم سیترات اقدام به استعلام قیمت کلسیم سیترات کنید.همچنین شما برای خرید کلسیم و خرید کلسیم لاکتات از وب سایت دارو رایان اقدام کنید.

کلسیم سیترات

سوالات متداول

کلسیم سیترات برای چه مواردی استفاده می شود؟

این مکمل برای دریافت کلسیم کافی استفاده می شود. هیپوکلسمی (البته نادر)، پوکی استخوان، دریافت کلسیم در رژیم غذایی، یائسگی و برخی بیماری ها برخی از این شرایط اضافی هستند.

اثرات منفی کلسیم سیترات چیست؟

این ممکن است باعث التهاب اضافی شود. البته هیچ عارضه ای برای این کار گزارش نشده است و اغلب بدون عوارض استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 5 =