02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

خرید دی کلسیم فسفات

قبلی
بعدی

خرید دی کلسیم فسفات

برای اطلاع از قیمت دی کلسیم فسفات و خرید دی کلسیم فسفات با کارشناسان ما تماس بگیرید یا فرم روبه رو را تکمیل نمایید تا کارشناسان دارو رایان با شما تماس بگیرند.

02433769096 - 09113890680

دی کلسیم فسفات چیست؟

 برای خرید دی کلسیم فسفات یا DCP باید بدانید که این ماده پودری سفید و خاکستری و بی رنگ است که فقط در طبیعت یافت می شود. 28 درصد دی کلسیم فسفات از کلسیم و بقیه فسفر تشکیل شده است. در صنعت دامپروری مصرف زیاد آن برای در دسترس بودن عناصر کلسیم و فسفات و تامین نیازهای معدنی دام و طیور گزارش شده است. به همین دلیل یکی از اقلام مهم خوراک دام و طیور است

خواص دی کلسیم فسفات

دی کلسیم فسفات (DCP) حاوی عناصر کلسیم و فسفر است که نقش مهمی در واکنش‌های بیولوژیکی (مانند جریان خون، فعالیت بدنی قلب، متابولیسم سلولی و فعالیت عصبی عضلانی) و متابولیک (مانند استخوان‌ها، دندان‌ها، تخم‌سازی) دارند همچنین میزان جذب (محلول در آب و اسید) این محصول نسبت به محصولات مشابه بیشتر است.

علائم کمبود دی کلسیم فسفات در طیور

کمبود کلسیم و فسفر منجر به نرمی استخوان، فلج در مرغ ها، استئومالاسی، کاهش ضخامت پوسته تخم مرغ و کاهش تولید و جوجه ریزی می شود. همچنین کمبود دی کلسیم فسفات در طیور می تواند منجر به کاهش کارایی قلب، عضلات، رشد استخوان و کاهش اشتها در دام و طیور شود.

دامداران قبل از خرید دی کلسیم فسفات باید بدانند کمبود دی کلسیم فسفات در گاو و طیور می تواند خسارات زیادی به دامداران و طیور وارد کند. به همین دلیل باید در صورت مشاهده کوتاهی اقدامات لازم را با دقت انجام دهند. شاید برای شما سوالی پیش بیاید: چگونه می توان تشخیص داد که یک حیوان یا پرنده به اندازه کافی از این محصول بهره مند نیست؟ این مشکل همیشه در حیوانات علائمی دارد که در بالا به شما معرفی کرده ایم.

خرید دی کلسیم فسفات
 

فواید کلسیم و فسفر در جیره طیور

  • اسکلت قوی و مقاوم
  • زیاد شدن اتشها
  • افزایش بهره وری در طیور گوشتی و تخمگذار
  • کاهش سرعت ترک خوردن تخم مرغ
  • افزایش تولید جوجه در جوجه کشی ها

فواید عناصر کلسیم و فسفر در خوراک دام

  • استخوان های قوی و سلامت جسمانی
  • افزایش تولید گوشت و شیر
  • افزایش باروری و بارداری
  • اشتها را افزایش می دهد و راندمان تولید را بهبود می بخشد

روش تولید دی کلسیم فسفات

قبل از خرید دی کلسیم فسفات ها باید دانست که در دو فرمول بی آب و دی هیدرات هستند که حاوی دو مولکول آب هستند و اگرچه متفاوت اند اما عملکردهای یکسانی دارند. تولید این محصول در مراحل زیر انجام می شود:

  1. حل گردن سنگ فسفات با اسید سولفوریک
  2. فلوئور زدایی اسید فسفریک با سولفات پتاسیم
  3. خنثی کردن محلول اسید فسفریک با هیدروکسید کلسیم

کلسیم در دی کلسیم فسفات   

کلسیم نیز مانند فسفر یکی از رایج ترین مواد مغذی در خوراک دام و طیور است. اگر فسفر کافی وجود داشته باشد، اما اگر با مشکل کم بود کلسیم مواجه باشید، دچار مشکلات استخوانی خواهید شد. وقتی کلسیم در خوراک دام و طیور زیاد باشد جذب کلسیم را کاهش می دهد و با فسفر دی کلسیم فسفات تشکیل می دهد و باعث کمبود فسفر می شود. بنابراین در زمان استفاده، تمام اصول اولیه باید رعایت شود تا در مصرف هیچکدام زیاده روی نشود.

Di-calcium phosphate
 

فسفر در دی کلسیم فسفات  

فسفر یکی از محبوب ترین عناصر معدنی برای بهبود تغذیه دام و طیور است. فسفر به صورت فسفات سدیم، فسفات آمونیوم و فسفات کلسیم برای بهبود هضم به دام و طیور داده می شود.

غذای اصلی طیور و جانوران تک معده غلات و پروتئین است، اما تنها قسمت کمی از فسفر موجود در این عناصر می تواند فسفر مورد نیاز طیور را تامین کند، به همین دلیل استفاده از مواد معدنی در صنعت طیور ضروری است.

در مطالعات گاوها از قرن گذشته تا به امروز، تخمین زده شد که 30 تا 40 درصد فسفر در هر شیر از بین می رود، این مطالعه اهمیت تغذیه مناسب در گاو و اهمیت فسفر را نشان می دهد و در عملکرد و سلامت گاو موثر است.

مشکلات کیفیت و تکنولوژی تولید داخلی دی کلسیم فسفات

به دلیل مشکلات تامین دی کلسیم فسفات، صنایع دام، طیور و آبزیان کشور در ماه های اخیر دچار التهاب ناخوشایندی شده .به همین نشست هم اندیشی به همت معاونت فناوری و کیفیت اتحادیه تعاونی های خوراک دام، طیور و آبزیان کشور با حضور در دولت برگزار شد. مدیران و سازمان های خصوصی و همچنین مسائل مربوط به کیفیت اضافی فسفات های تولید داخل، تکنیک های استفاده از فسفات کلسیم در رژیم غذایی و نیازها و نیازهای مصرف کنندگان این ریزمغذی های حیاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. و شرکت دارو رایان به همین دلیل اقدام به تولید دی کلسیم فسفات با کیفیت کرد تا بتواند خدمتی بر صنعت دام و طیور کشور کرده باشد و به دامداران کمک کند تا با خرید دی کلسیم فسفات، دام های خود را با بالاترین کیفیت نگه داری کنند.

کاربرد خرید دی کلسیم فسفات ها

دی کلسیم فسفات ها با توجه به ترکیبات و خواصی که دارند در زمینه های مختلفی کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این کاربرد ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • استفاده از خواص دی کلسیم فسفات ها در پیوند استخوان مصنوعی و بهبود استخوان آسیب دیده
  • کمک به بهبود سلامت دهان و دندان
  • تامین فسفر و کلسیم مورد نیاز دام و طیور
  • رشد و استحکام سیستم استخوانی دام و طیور
  • فعالیت های صحیح سیستم گوارش دام و طیور
  • انعقاد خون حیوانات

قیمت دی کلسیم فسفات

برای کسب اطلاع از قیمت دی کلسیم فسفات و خرید دی کلیسیم فسفات می توانید از طریق شماره های موجود در وب سایت اقدام به تماس نمایید و یا از طریق فرم موجود در بالا مشخصات خود را ذکر کنید تا همکاران ما در دارورایان با شما تماس گرفته و اطلاعات لازم برای خرید دی کلسیم فسفات را به شما ارائه دهند. گفتی است شما علاوه بر خرید دی کلسیم فسفات، از طریق وب سایت دارو رایان می توانید اقدام به خرید تری سدیم فسفات نیز کنید.

2 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    سوالی از جانبتون داشتم
    Dcp چجوری مخفف دی کلسیم فسفات می شود لطفاً توضیح بدین دربارش
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 2 =

2 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    سوالی از جانبتون داشتم
    Dcp چجوری مخفف دی کلسیم فسفات می شود لطفاً توضیح بدین دربارش
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + سیزده =