02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

خرید مونو سدیم فسفات

قبلی
بعدی

خرید مونو سدیم فسفات

برای اطلاع از قیمت خرید مونو سدیم فسفات و خرید مونو سدیم فسفات با کارشناسان ما تماس بگیرید یا فرم روبه رو را تکمیل نمایید تا کارشناسان دارو رایان با شما تماس بگیرند.

02433769096 - 09113890680

مونو سدیم فسفات چیست؟

قبل از خرید مونو سدیم فسفات باید دانست که این یک ترکیب شیمیایی است که به صورت پودر سفید بدون بو و طعم در دسترس است. این ترکیب شیمیایی شامل یک مولکول سدیم و یک مولکول فسفات است و با فرمول NaH2PO4 نمایش داده می‌شود.

مونو سدیم فسفات در بسیاری از صنایع شیمیایی، مواد غذایی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعد از خرید مونو سدیم فسفات برای صنایع غذایی، از این ترکیب به عنوان یک عامل شیرین کننده، حفظ رنگ وعامل ترش کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در پزشکی، مونو سدیم فسفات برای تهیه داروها و مکمل‌های غذایی استفاده می‌شود. همچنین بعد از خرید مونو سدیم فسفات، از این ترکیب به عنوان یک ماده حجم‌دهنده در انواع آرایشی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مونوسدیم فسفات یک عنصر شیمیایی مهم در بدن انسان است، این ماده همچنین دارای خواص مفیدی برای انجام بسیاری از آزمایشات شیمیایی است. این ترکیب به مدیریت تغییرات سریع pH در شرایط آزمایشگاهی و همچنین در بدن انسان به عنوان یک بافر موثر کمک می کند و پزشک می تواند علائم کمبود فسفر را که ممکن است ناشی از رژیم غذایی نامناسب یا سایر بیماری ها باشد، درمان کند.

بسیاری از جنبه های سلامت انسان به حفظ تعادل این ماده در بدن بستگی دارد. سلول های بدن برای رشد، ترمیم و عملکرد طبیعی به فسفر نیاز دارند و البته بیشتر آن در استخوان ها است، بنابراین کمبود فسفر در بدن می تواند باعث اضطراب، درد استخوان، خستگی و بی خوابی شود. البته باید توجه داشت که مصرف زیاد این مکمل ها می تواند منجر به بیماری کلیوی شود.

خطرات مونو سدیم فسفات

مونوسدیم فسفات به عنوان یک مکمل غذایی برای تامین فسفر بدن در برخی داروها استفاده می شود. فسفر باعث رشد، ترمیم و عملکرد صحیح سلول های بدن می شود و کمبود آن باعث بروز علائمی مانند اضطراب، خستگی و تنفس نامنظم می شود. استفاده بیش از حد از این مواد برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند ممنوع است. زیرا باعث ایجاد رسوب در کلیه ها و ایجاد سنگ کلیه و سایر مشکلات کلیوی می شود.

خرید مونو سدیم فسفات
خرید مونو سدیم فسفات

کاربرد مونو سدیم فسفات

مونو سدیم فسفات (MSP) یک ترکیب شیمیایی است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر برخی از کاربردهای MSP ذکر شده است:

صنایع غذایی: MSP به عنوان یک جامدزایی کننده، نمکزدایی کننده و مهارکننده pH در بسیاری از محصولات غذایی مانند نان، شیرینی، آجیل، بیسکوییت، قرص‌های دارویی، نوشیدنی‌ها و غیره به کار می‌رود.

داروسازی: MSP به عنوان یک افزودنی در بسیاری از داروها به کار می‌رود. به‌طور مثال، در برخی از داروهای تثبیت‌کننده پروتئین، داروهای ضد افسردگی، داروهای دیابتی، داروهای قلبی و عروقی، داروهای ضد عفونی کننده و غیره.

تولید کاغذ: MSP به عنوان یک ماده کاهنده غلظت، تنظیم‌کننده pH و پایدارکننده سطح در تولید کاغذ به کار می‌رود.

پتروشیمی: MSP به عنوان یک ماده کاتالیزور در تولید پلاستیک‌ها، مواد شوینده و سایر محصولات پتروشیمی به کار می‌رود.

صنایع الکترونیک: MSP به عنوان یک عامل پایدارکننده و افزایش‌دهنده اندازه‌ی ذرات در ساخت نانوذرات و مواد الکترونیکی به کار می‌رود.

تولید و خرید مونو سدیم فسفات

قبل از خرید مونو سدیم فسفات باید بدانید که مونو سدیم فسفات به‌طور عمده به دو روش تولید می‌شود: روش خشک و روش مرطوب.

در روش خشک، فسفات دی‌پتاسیم (K2HPO4) با نمک ناتریم (NaCl) و یا سدیم هیدروکسید (NaOH) در حضور بخار آب بازترکیب می‌شوند تا مونوسدیم فسفات تولید شود. سپس با فرآیند خشک کردن و غربال‌بندی به شکل پودری تبدیل می‌شود.

در روش مرطوب، فسفات دی‌پتاسیم با سدیم کربنات (Na2CO3) در حلال آبی ترکیب شده و حرارت داده می‌شود تا به مونوسدیم فسفات تبدیل شود. پس از جداسازی و غربال‌بندی، مونوسدیم فسفات به شکل پودری به دست می‌آید.

در هر دو روش، درجه حرارت، pH و زمان واکنش برای تولید MSP مهم هستند و باید به دقت کنترل شوند. همچنین، برای تصفیه و استحصال MSP نیز از روش‌هایی مانند تصفیه با آب و رسوب‌گیری استفاده می‌شود.

Na2HPO4 + H3PO4 → 2NaH2PO4

قیمت مونو سدیم فسفات

برای استعلام قیمت مونو سدیم فسفات و خرید مونو سدیم فسفات می توانید با شماره های موجود در سایت دارو رایان تماس حاصل نمایید. هم چنین گفتنی است شما می توانید برای خرید سدیم ، خرید سدیم نیترات و خرید تری سدیم فسفات از طریق وب سایت دارو رایان اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 9 =