02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

خرید منیزیم سیترات

قبلی
بعدی

قیمت منیزیم سیترات

برای اطلاع از قیمت منیزیم سیترات و خرید منیزیم سیترات با کارشناسان ما تماس بگیرید یا فرم روبه رو را تکمیل نمایید تا کارشناسان دارو رایان با شما تماس بگیرند.

02433769096 - 09113890680

منیزیم سیترات چیست؟

سیترات منیزیم یک ملین مایع است. این ترکیبی از عنصر منیزیم است که به اسید سیتریک محدود شده است. خرید منیزیم سیترات بدون نسخه از داروخانه امکان پذیر است. این ماده گاهی برای یبوست، سوء هاضمه، کمک به کولونوسکوپی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش استفاده می شود. این دارو می تواند میزان منیزیم را در بدن افزایش دهد، اما سایر انواع منیزیم که اثر مشابهی دارند، به عنوان ملین عمل نمی کنند.
در این مقاله از دارو رایان، تمام نکات مربوط به داروی سیترات منیزیم و خرید منیزیم سیترات از جمله فواید آن برای سلامتی، عوارض جانبی، مقدار مصرف و نحوه استفاده از آن را خواهید خواند. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فواید سلامتی منیزیم سیترات

یبوست، دفع سخت مدفوع است و مشکل رایجی است که بسیاری از بزرگسالان در مقطعی از زندگی خود با آن مواجه می شوند.بیش از 20 درصد از مردم جهان به آن مبتلا هستند و حتی برخی از افراد یبوست حاد یا مزمن دارند.
این مشکل می تواند ناخوشایند باشد زیرا معمولا علائم آزاردهنده دیگری مانند نفخ، گاز معده، کمردرد خفیف و حتی استرس و خستگی در طول روز شما را همراهی می کند و در برخی موارد منجر به مشکلاتی مانند زخم مقعدی می شود.
محصولات زیادی برای درمان یبوست در دسترس هستند، از جمله خرید منیزیم سیترات. این امر اجازه می دهد تا آب بیشتری وارد روده شود، فرآیندی که به نام اسمز شناخته می شود.
اگر آب زیادی در روده ها وجود داشته باشد، مدفوع نرم می شود و به راحتی دفع می شود. خرید منیزیم سیترات در بسیاری از داروخانه ها با نسخه خصوصی و عمومی امکان پذیر است، اما باید تحت نظر پزشک استفاده شود.
در بیشتر موارد، استفاده از سیترات منیزیم برای درمان یبوست گاه به گاه بی خطر است. با این حال، استفاده طولانی مدت از سیترات منیزیم برای درمان یبوست می تواند منجر به سایر مشکلات سلامتی شود. استفاده از سیترات منیزیم برای درمان یبوست فقط باید با توصیه پزشک مصرف شود.

منیزیم سیترات

عوارض جانبی احتمالی

برخی از عوارض جانبی که افراد هنگام خرید منیزیم سیترات و مصرف آن تجربه می کنند عبارتند از: ناراحتی معده، حالت تهوع و گرفتگی عضلات. عوارض جانبی معمولاً خفیف هستند، اما اگر علائم شدید دارید که در عرض سه ساعت پس از مصرف سیترات منیزیم از بین نمی‌روند، با پزشک خود تماس بگیرید. عوارض جانبی جدی‌تر، کمتر شایع است، اما ممکن است شامل ضربان قلب نامنظم، تغییرات خلقی، گیجی، خواب‌آلودگی، ضعف عضلانی، اسهال شدید، درد شدید معده یا مدفوع خونی باشد. واکنش های آلرژیک با سیترات منیزیم رایج نیست.
همچنین در مورد سایر داروهایی که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید. به خصوص داروهایی مانند دیگوکسین، پلی استایرن سولفونات سدیم یا آنتی بیوتیک‌هایی مانند داکسی سایکلین، تترا سایکلین و… زیرا سیترات منیزیم می تواند اثربخشی این داروها را کاهش دهد. معمولا مصرف این داروها دو تا سه ساعت قبل از استفاده از سیترات منیزیم می تواند به جلوگیری از این عوارض کمک کند. اما برای اطمینان، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

خرید منیزیم سیترات  و استفاده بیش از حد از ملین ها می تواند اثرات مضری داشته باشد. به طور خاص، مصرف بیش از حد مواد معدنی اسمزی مانند سیترات منیزیم می تواند منجر به کم آبی بدن شود. این می تواند منجر به عدم تعادل الکترولیت، به ویژه در افراد مبتلا به بیماری کلیوی شود.
افراد مبتلا به بیماری های قلبی، انسداد روده، میزان کم کلسیم، میزان کم سدیم، بیماری های عصبی و عضلانی، افراد دهیدراته یا افرادی که رژیم غذایی کم منیزیم دارند باید از خرید منیزیم سیترات و استفاده از آن اجتناب کنند.
استفاده از سیترات منیزیم در دوران بارداری و شیردهی هیچ گونه منع مصرفی ندارد، اما قبل از مصرف باید با پزشک خود مشورت کنید.

مقدار مصرفی منیزیم سیترات

میزان مصرف منیزیم سیترات برای بزرگسالان 300 گرم و برای 6 تا 12 سال 150 گرم است. برای کودکان زیر 6 سال در مورد یبوست با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید. پس از مصرف سیترات منیزیم، نوشیدن حداقل 200 گرم آب برای حرکت مایع و رسیدن به روده ضروری است.
به دلیل طعم آن، برخی افراد ترجیح می دهند سیترات منیزیم را قبل از مصرف در یخچال قرار دهند. این فرآورده ملین است و می تواند باعث اسهال شود، بنابراین نوشیدن آب فراوان پس از مصرف برای جلوگیری از کم آبی ضروری است.
اگر قبل از کولونوسکوپی از سیترات منیزیم استفاده می کنید، پزشک نحوه استفاده از آن را به شما توضیح می دهد. استفاده از این محصول طبق دستور پزشک بسیار مهم است، زیرا اگر روده بزرگ از مدفوع پاک سازی نشود، می توانید کولونوسکوپی را به تعویق بیندازید و فرایند را دوباره آغاز کنید.

خرید منیزیم سیترات

نکات مهم

یبوست یک مشکل رایج است و تا زمانی که مزمن نشده و باعث ناراحتی یا درد شدید شود، نیازی به مراجعه به پزشک نیست. برای بسیاری از افراد اولین راه حل برای رفع یبوست استفاده از ملین های بدون نسخه است و در بیشتر موارد ملین ها فقط یک بار مصرف می شود. به طور کلی این ماده در دوزهای ملایم تجویز می شود که باعث بهبود عملکرد روده و حرکات روده می شود. پودر منیزیم فشرده نیز به رفع یبوست کمک می کند.
با این حال، در دوزهای بالاتر از تجویز پزشک برای پاکسازی روده از مدفوع، سیترات منیزیم می تواند باعث اسهال شدید شود. برای درمان یبوست مزمن باید در مورد مناسب ترین راه حل و قبل از مطالعه علت اصلی این مشکل با پزشک خود مشورت کنید تا با تشخیص دقیق درمان مناسب را تعیین کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از دارو رایان به خرید منیزیم سیترات و کاربرد های آن پرداختیم. امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم. حتما سوالات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین مطالب مرتبط در رابطه با خرید منیزیم و خرید روی را میتوانید در سایت دارو رایان مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + نوزده =