02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

خرید پتاسیم نیترات

قبلی
بعدی

خرید پتاسیم نیترات

برای اطلاع از قیمت پتاسیم نیترات و خرید پتاسیم نیترات با کارشناسان ما تماس بگیرید یا فرم روبه رو را تکمیل نمایید تا کارشناسان دارو رایان با شما تماس بگیرند.

02433769096 - 09113890680

پتاسیم نیترات چیست؟

پتاسیم نیترات یا همانKNO3 که با نام نمک نیز شناخته می شود، یک عامل اکسید کننده قوی است که از کاتیون های فلز قلیایی پتاسیم و آنیون های نیترات تشکیل شده است.  پتاسیم نیترات به طور طبیعی در دیواره غارها یافت می شود. پتاسیم نیترات حاوی نیتروژن است، بنابراین به عنوان منبع نیتروژن نیز در ایران و جهان شناخته می شود و همین امر سبب شده تا درخواست برای خرید پتاسیم نیترات افزایش پیدا کند.

پتاسیم نیترات یکی از پرمصرف ترین نمک های شیمیایی در صنایع مختلف در سراسر جهان است. نیترات پتاسیم به دلیل ارزش و نقشی که در سلامت و عملکرد گیاه دارد منبع غنی پتاسیم برای گیاهان است. خرید پتاسیم نیترات و استفاده از آن باعث افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصولات باغی، گل ها، درختان میوه می شود، همچنین پتاسیم نیترات ترکیبی است که در آزمایشگاه ها، کشاورزی و صنایع مختلف مانند صنایع داروسازی، مواد غذایی، رنگ ها و مواد منفجره استفاده می شود.

پتاسیم نیترات از پرکاربردترین مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی است که از مخلوط نیترات آمونیوم و هیدروکسید پتاسیم ساخته می شود. تولید پتاسیم نیترات شامل مخلوطی از نیترات آمونیوم و کلرید پتاسیم است که جایگزینی برای کلرید سدیم است.

این ماده ه به طور طبیعی به صورت نیتریت وجود دارد. نیتروژن ماده اصلی نیترات پتاسیم است. علاقه زیادی به فروش پتاسیم نیترات به دلیل استفاده از آن در کودهای شیمیایی و آتش بازی وجود دارد. همچنین از زمان های قدیم به عنوان نگهدارنده غذا در نظر گرفته شده است. پتاسیم نیترات ماده شیمیایی به میزان کمی در آب محلول، نامحلول در الکل و غیر سمی است.

کاربرد استفاده از پتاسیم نیترات

باید گفت که از آن برای ساختن مواد منفجره و بمب های دودزا استفاده می شود. همچنین استفاده از پتاسیم نیترات در باروت به عنوان یک عامل اکسید کننده محبوب است.

طبق تحقیقات انجام شده برای پتاسیم نیترات، افرادی که اقدام به خرید پتاسیم نیترات می کنند از آن برای درمان آسم استفاده می کنند، همچنین این ماده در بهبود عملکرد عضلات و اعصاب نقش مهمی دارد.

باید به این مورد هم اشاره کرد که این ماده به کاهش حساسیت دندان ها به چیزهای شیرین، گرم یا سرد کمک می کند، بنابراین به عنوان یک عامل ضد حساسیت در ساخت خمیر دندان استفاده می شود. همچنین به عنوان یک نگهدارنده ضد میکروبی در صنایع غذایی استفاده می شود یا از آن در کشاورزی برای تولید کودهای شیمیایی هم استفاده می شود.

خرید پتاسیم نیترات
خرید پتاسیم نیترات

خرید پتاسیم نیترات در کشاورزی

  1. این کود برای ریشه گیاه سمی نیست. بر خلاف آمونیاک، نیتروژن اسید نیتریک، پتاسیم نیترات ریشه گیاهان را در دمای بالای خاک از بین نمی برد.
  2. نیترات پتاسیم مقاومت به سرما را افزایش می دهد. پتاسیم در این شکل به ساخت دیواره های سلولی قوی و افزایش سطح الکترولیت ها در سلول ها کمک می کند که به نوبه خود باعث افزایش مقاومت گیاه در برابر سرما می شود.
  3. استفاده از این ماده باعث افزایش مقاومت گیاه در برابر آسیب می شود. تجمع کربوهیدرات های زنجیره کوتاه و نیتروژن غیر پروتئینی را که به عنوان خط دفاعی در برابر باکتری ها، قارچ ها، نماتدها و ویروس ها عمل می کند، حذف می کند.
  4. این محصول باعث مقاومت بیشتر گیاهان در برابر خشکی، شروع و انشعاب سیستم ریشه و بهبود جذب بهتر آب در خاک می شود.

خطرات پتاسیم نیترات

قبل از خرید پتاسیم نیترات باید این نکات ایمنی را مطالعه کنید. خوردن نیترات پتاسیم باعث مسمومیت حاد می شود که در نهایت منجر به مرگ خواهد شد. میزان جذب نیترات پتاسیم در دستگاه گوارش بسیار بالاست. افزایش پتاسیم در بدن باعث کاهش حجم خون و به دنبال آن فعال شدن سیستم سمپاتیک بدن می شود که باعث ترشح آدرنالین می شود. نیترات پتاسیم با مواد قابل اشتعال واکنش می دهد و در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت، خطر اشتعال را افزایش می دهد.

خواص فیزیکی و شیمیایی نیترات پتاسیم

  • شکل ظاهری: پودرسفید رنگ
  • چگالی: 2.109 گرم بر سانتی متر مکعب
  • نقطه ذوب: 334 درجه سانتیگراد
  • نقطه جوش: 400 درجه سانتیگراد
  • محلول: محلول در آب، کمی محلول در اتانول، محلول در گلیسرول و آمونیاک
  • اکسید کننده قوی
  • برای سلامتی خوب نیست
KNO3
KNO3

نکات ایمنی

قبل از خرید پتاسیم نیترات باید بدانید که استفاده از این ترکیب از طریق استنشاق، تماس با پوست و بلع خطرناک است. بنابراین هنگام استفاده باید از دستکش، عینک، محافظ صورت و لباس محافظ استفاده کرد. تماس با پوست و چشم ممکن است باعث تحریک در همان ناحیه شود. پس از خوردن، به شدت در دستگاه گوارش جذب می شود و باعث مسمومیت، جذب خون و در نهایت مرگ می شود.این ماده باید در محیطی خنک و خشک و در ظروف در بسته نگهداری و حمل شود. نیترات پتاسیم باید دور از مواد قابل اشتعال، جرقه و حرارت نگهداری شود.

قیمت پتاسیم نیترات

 برای اطلاع از قیمت پتاسیم نیترات و خرید پتاسیم نیترات می توانید از طرق فرم موجود در بالا و یا از طریق شماره های موجود در سایت اقدام کنید. باید گفت که علاوه بر خرید پتاسیم نیترات، می توانید از طریق وب سایت دارو رایان اقدام به خرید منیزیم هیدروکساید اصل و خرید پتاسیم تضمینی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =