02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

خرید مونو کلسیم فسفات

قبلی
بعدی

قیمت مونو کلسیم فسفات

برای اطلاع از قیمت مونو کلسیم فسفات و خرید مونو کلسیم فسفات با کارشناسان ما تماس بگیرید یا فرم روبه رو را تکمیل نمایید تا کارشناسان دارو رایان با شما تماس بگیرند.

02433769096 - 09113890680

شاید شما هم سوالاتی در رابطه با چیستی مونو کلسیم فسفات، خرید مونو کلسیم فسفات، کاربرد های این ماده شیمیایی، نحوه تولید آن و موارد دیگر داشته باشید. به همین دلیل، در این مقاله از دارو رایان قصد داریم پاسخ تمام این سوالات را به شما توضیح دهیم ودر مورد خواص و کاربرد های مونو کلسیم فسفات، مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر میخواهید اطلاعات جدیدی در رابطه با خرید مونو کلسیم فسفات بدست آورید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مونو کلسیم فسفات چیست؟

در اصل مونو کلسیم فسفات یک افزودنی مواد غذایی است که در صنایع غذایی انسانی و دام و طیور مورد استفاده قرار میگیرد. این ماده از واکنش کلسیم و اسید فسفریک به دست میاید. مونو کلسیم فسفات به صورت پودر سفید و بدون بو است و به صورت خشک و تک آبه موجود است. منشا این ماده گیاهی است؛ بنابراین گیاه خواران نیز میتوانند از این ماده استفاده کنند.

کاربرد های مونو کلسیم فسفات چیست؟

مونو کلسیم فسفات کاربرد های مختلفی در کشاوزری و صنایع غذایی دارد. از این ماده در کشاورزی به عنوان کود استفاده می شود. به دلیل این که دارای کلسیم و فسفات است، موجب میشود این دو عنصر در گیاه تامین شوند.

مونو کلسیم فسفات

همچنین در صنایع غذایی معمولا در خوراکی های پخته شده مانند کیک و کلوچه به عنوان ورآورنده خمیر و اسید مخمر یافت می شود. مونو کلسیم فسفات اغلب همراه با سدیم بی کربنات استفاده می شود. این دو ترکیب با یکدیگر واکنش داده و در آب دی اکسید کربن آزاد می کنند تا حجم نان و کیک افزایش یابد. سرعت واکنش این ترکیب بسیار بالاست و در دقایق اولیه واکنش می تواند مقدار زیادی دی اکسید کربن تولید کند. به دلیل سرعت واکنش بالا، در برخی موارد اسید فوق با سایر اسیدهای فعال که به کندی واکنش می دهند مانند سدیم سولفات آلومینیوم، اسید پیروفسفات سدیم و فسفات آلومینیوم سدیم مخلوط می شود.

با توسعه یک محصول غذایی بهتر، کیفیت غذاهایی که ما هر روز  استفاده میکنیم، با خرید مونو کلسیم فسفات  و استفاده از آن م بهبود می یابد. این به نوبه خود به کاهش ضایعات مواد غذایی که می تواند ناشی از مواد غذایی بی کیفیت باشد کمک می کند. از آنجایی که ما می خواهیم یک رژیم غذایی متعادل و غنی از ریز مغذی های مفید داشته باشیم، خرید مونو کلسیم فسفات می تواند یک مکمل موثر و مفید برای تقویت رژیم غذایی ما باشد.

با توجه به نقش مهم و مهم فسفر و کلسیم در فرآیندهای فیزیولوژیکی دام و طیور، افزایش و کاهش این عناصر در خوراک آن ها مشکلات و تناقضات خطرناک بسیاری را به همراه دارد. تولید این مواد نیاز به فرآیند خاص و تجربه خاصی دارد. از این رو، مصرف کنندگان مونو کلسیم فسفات باید محصول با کیفیت را تهیه کنند. یک ماده ممکن است حاوی فسفر و کلسیم باشد، اما عوامل سمی آن ها دارای خواص ضد تغذیه ای در دام و طیور باشد.

استفاده از منابع فسفر با کیفیت پایین بسیار خطرناک است زیرا ناخالصی های فسفر متابولیسم استخوان و عملکرد کلیه و کبد را در پرندگان تغییر می دهد.
خرید مونو کلسیم فسفات یک مکمل غذایی برای دام و طیور برای تامین کلسیم و فسفر است که به ساخت بافت استخوانی و اسکلت قوی، متابولیسم، عملکرد سیستم عصبی، ایمنی و تولید مثل و افزایش بهره وری کمک می کند. مکمل های معدنی با این ترکیب به ویژه برای تغذیه حیوانات گیاه خوار توصیه می شود.
یکی از فواید آن این است که باعث هضم خوب می شود که باعث افزایش اشتها و رشد جوجه ها می شود. همچنین به عنوان یک نگهدارنده عمل می کند و می تواند به عنوان افزودنی خوراک برای بهبود کیفیت تغذیه ای گوشت و شیر استفاده شود. 

عوارض استفاده زیاد از مونو کلسیم فسفات

مونو کلسیم فسفات در کل ماده ای بی خطر است اما به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، ممکن است به صورت خورنده عمل کند. به همین دلیل بهتر است پیش از استفاده از مونو کلسیم فسفات حتما از دستکش و عینک مخصوص استفاده کنید. در صورت برخورد این ماده با چشم، چشم خود را با آب بشویید. اگر دچار تنگی نفس شدید و یا در صورت تماس با پوست، پوست شما دچار قرمزی یا خارش شد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

همچنین خرید مونو کلسیم فسفات و مقدار استفاده از این ماده به عنوان افزودنی های خوراکی نباید بیش از حد مجاز باشد و باید مطابق با مقدار استاندارد باشد.

خرید مونو کلسیم فسفات

تفاوت بین مونو کلسیم فسفات و دی کلسیم فسفات

تفاوت بین مونوکلسیم فسفات و دی کلسیم فسفات در این است که دی کلسیم فسفات دارای یک آنیون HPO4-2 در هر مولکول است، در حالی که مونوکلسیم فسفات دارای دو آنیون -H2PO4 در هر مولکول است. مونوکلسیم فسفات معمولا در تولید کود و به عنوان یک عامل خمیر کننده استفاده می شود، اما دی کلسیم فسفات به عنوان یک افزودنی غذایی در غلات، غذای سگ و محصولات نودل استفاده می شود. همچنین به عنوان افزودنی مواد غذایی و براق کننده در خمیر دندان استفاده می شود.

روش تولید مونو کلسیم فسفات

مونوکلسیم فسفات با ترکیب دو عنصر اساسی تشکیل دهنده محصول تولید می شود. اولین ماده مورد استفاده اسید فسفریک است. اول، این ماده باید برای محتوای فلوئور 0.01 تا 0.02 بسیار بهینه شود. بعد کربنات کلسیم اغلب به صورت سنگ معدنی وارد کارخانه می شود و به اندازه دلخواه تبدیل می شود. با تعیین اندازه و نسبت ناخالصی هایی مانند کلسیم و اکسید منیزیم، مونوکلسیم وارد مرحله تولید فسفات می شود.

سخن پایانی

در این مقاله از دارو رایان به بررسی خرید مونو کلسیم فسفات، کاربرد های آن در مواد غذایی، کشاورزی و همچنین دام و طیور پرداختیم. امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم. حتما سوالات خود را در بخش نظرات در انتهای همین صفحه با ما در میان بگذارید. برای اطلاع از قیمت خرید مونو کلسیم فسفات میتوانید با کارشناسان دارو رایان در ارتباط باشید.

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید منیزیم لاکتات، خرید منیزیم استئارات، خرید منیزیم هیدروکساید، خرید کلسیم لاکتات، خرید کلسیم نیترات، خرید کلسیم سیترات و دیگر وموارد شیمیایی میتوانید سایر مقالات وب سایت دارو رایان را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 2 =