02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

شیوه تولید دی کلسیم فسفات | در 4 مرحله ساده

شیوه تولید دی کلسیم فسفات

در مقالات گذشته در وب سایت دارو رایان درباه موضوعاتی همچون خواص دی کلسیم فسفات و کارخانه تولید دی کلسیم فسفات و علائم کمبود کلسیم در بدن صحبت کردیم. در این مقاله قرار است تا شما را با شیوه تولید دی کلسیم فسفات آشنا بنماییم، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با روش تولید دی کلسیم فسفات و سایر مباحبث مرتبط با شیوه تولید دی کلسیم فسفات آشنا شوید.

شیوه تولید دی کلسیم فسفات به چه دردی میخورد ؟

دی کلسیم فسفات (DCP) یک عنصر شیمیایی بسیار پرکاربرد و سود آور است که در تعداد زیادی از صنایع مانند صنایع خوراک دام، صنایع پروتئینی، صنایع لبنی و غیره استفاده می گردد. تولید دی کلسیم فسفات را می توان با روش های متفاوتی انجام داد.

با توجه به کاربرد گسترده دی کلسیم فسفات در بخش های مختلف زندگی ما، یادگیری شیوه تولید دی کلسیم فسفات می تواند به عنوان یک روش بسیار مهم برای بر طرف کردن نیاز کشور و خودکفایی در زمینه تولید DCP به شکل کاملا مفید وکارآمد و اقتصادی مورد مصرف قرار بگیرد. این مقاله قابلیت این را دارد که برای دانش پژوهان و متخصصانی که در صنایع مختلف مثل خوراک دام، صنایع پروتئینی و صنایع لبنی مشغول به کار هستند، برای درک بهتر این ترکیب شیمیایی ممکن است که مفید واقع شود.

شیوه تولید دی کلسیم فسفات

دی کلسیم فسفات (DCP) یک ماده شیمیایی است که در صنعت های مختلف مثل خوراک دام، صنایع گیاهی، صنایع لبنی و غیره مصرف می شود ولی شما هیچ وقت از وجود این مواد در این صنایع آگاهی نداشتید. تولید DCP با روش های متفاوتی قابل انجام است اما در این مقاله به یک روش بخصوص و اقتصادی که با استفاده از اسید فسفریک و کربنات کلسیم صورت می پذیرد پرداخته شده است.

مراحل تولید دی کلسیم فسفات

خط تولید دی کلسیم فسفات

شیوه تولید دی کلسیم فسفات شما باید اسید فسفریک و کربنات کلسیم را تهیه کنید و مراحل زیر را طی کنید:

1. ترکیبی از اسید فسفریک و کربنات کلسیم تهیه کنید:

در این مرحله از شیوه تولید دی کلسیم فسفات مخلوطی از اسید فسفریک و کربنات کلسیم به تناسب های دقیق تهیه می گردند. این مخلوط را می توان به شکل پودر یا به صورت حل شده در آب تهیه کرد.

2. همگن کردن ترکیب:

در این مرحله از شیوه تولید دی کلسیم فسفات، اسید فسفریک و کربنات کلسیم با هم ترکیب شده و به ماده ای یکدست و همگن تبدیل می گردد. این مرحله به دلیل واکنش خیلی زیاد اسید فسفریک با کربنات کلسیم می تواند حرارت ایجاد کند.

3. خشک کردن و یخ زدایی مخلوط:

در این مرحله از شیوه تولید دی کلسیم فسفات ترکیب بدست آمده خشک شده و به پودر تبدیل می گردد. سپس این پودر در دمای بالا (حدود 1450 درجه) ذوب می گردد و به صورت شکل گلوله جامد از DCP تولید می شود.

4. خنک کننده و ذخیره سازی:

پس از تولید دی کلسیم فسفات، به صورت گلوله های جامد سرد شده و در بسته بندی های مناسب نگهداری می شود.
روش تولید DCP با استفاده از اسید فسفریک و کربنات کلسیم به علت آسان بودن و کاربردی بودن در بسیاری از صنعت های بزرگ کشور های جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این شیوه تولید دی کلسیم فسفات به علت هزینه کم و اقتصادی بودن ماده های اولیه مثل کربنات کلسیم و اسید فسفریک مقرون به صرفه می باشد.

در استفاده از دی کلسیم فسفات در صنعت خوراک دام و طیور، از این ترکیب به عنوان منبع اصلی فسفر برای حفظ سلامت استخوان حیوانات و رشد بهتر حیوانات مورد مصرف قرار می گیرد.

نتیجه گیری

در نتیجه، شیوه تولید دی کلسیم فسفات با استفاده از فسفر اسید و کربنات کلسیم یک شیوه کاملا ساده، کارآمد و کم هزینه برای تولید این ترکیب منحصر به فرد می باشد. این روش در صنعت های متفاوتی مثل بخش خوراک حیوانات، پروتئین های گیاهی از جمله سویا و محصولات لبنی کاربرد دارد. همچنین، این شیوه تولید دی کلسیم فسفات به علت کم شدن آلاینده های محیط زیستی مثل گازهای گلخانه ای و کاهش تولید دی اکسید کربن (CO2)، از نظر محیط زیستی نیز مزیت دارد و باعث سالم ماندن محیط زیست می گردد.

دارو رایان

 

در این مقاله از وب سایت دارو رایان به بررسی شیوه تولید دی کلسیم فسفات پرداختیم و همچنین از مزیت محم این شیوه تولید دی کلسیم فسفات که هم ارزان و کم هزینه هست و ه برای محیط زیست مفید است نوشتیم. همچنین شما میتوانید برای خرید دی کلسیم فسفات و خرید کلسیم و یا دیگر مکمل های غذایی با شماره های 02433769096 – 09113890680 تماس حاصل فرمایید.

امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم. حتما تجربیات خود از استفاده از این محصولات غذایی را با ما و سایر مخاطبان و کاربران وب سایت دارو رایان در میان بگذارید. همچنین سوالات و نظرات خود را در انتهای صفحه در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در سریع ترین وقت ممکن آن ها را بررسی کرده و پاسخ دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 11 =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »