02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

چگونه در خانه دهانشویه درست کنیم | 4 روش ساده

چگونه در خانه دهانشویه درست کنیم
در مقالات گذشته در وب سایت دارو رایان درباه موضوعاتی همچون فناوری نانو چیست و خاصیت وازلین و پروتئین های گیاهی صحبت کردیم. در این سری از مقاله قرار است تا یاد بگیریم چگونه در خانه دهانشویه درست کنیم و شکا را با اینکه چگونه در خانه دهانشویه درست کنیم آشنا کنیم،  تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا یاد بگیریم که چگونه در خانه دهانشویه درست کنیم.

دهانشویه چیست ؟

دهانشویه یک مایع ضد عفونی کننده و پاک کننده است که برای شستشوی دهان و ضد عفونی کردن آن استفاده می‌ گردد. این مواد شامل مواد شیمیایی مثل کلرهگزیدین، کلرید سدیم، فلوراید، تتراسیکلین و آنتی‌بیوتیک‌ها می‌باشند. نکته: کلر در حالت کلی خاصیت گند زادیی و پاک کنندگی دارد فلذا از آن در فرایند تصویه آب نیز استفاده می گردد. دهانشویه‌ ها معمولاً برای کاهش ترشحات دهانی، پیشگیری از بوی بد دهان، کنترل عفونت‌های لثه و دندان، پیشگیری از تسکین لثه و پیشگیری از تصاعد بیماری‌های دهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین برخی از آنها شامل فلوراید هستند که به عنوان یک عامل پیشگیری از خراب سدن دندان‌ ها و پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید جالب باشد که بدانید خود فلوراید یکی از عوامل خراب شدن مینای دندان ها می باشد.  

چه کسی دهانشویه را اختراع کرد ؟

شستشوی دهان با آب از قدیمی‌ترین روش‌های بهداشت دهان و دندان بود. اما اختراع دهانشویه به شکل مدرن به دلیل نیاز به رفع مشکلاتی مانند بوی بد دهان و پیشگیری از بیماری‌های دهانی و لثه مثل آفت، در دهه ۱۹۶۰ میلادی صورت گرفت. این اختراع به دست دکتر جرج ویتمن از شرکت کالگیت-پالمولیو در سال ۱۹۶۰ میلادی صورت گرفت. وی برای اولین بار از افزودن فلوراید به دهانشویه استفاده کرد که باعث شد پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها و تجزیه آنها افزایش یابد. این اختراع در سال‌های بعدی با پیشرفت فناوری و علم دندانپزشکی بهبود یافته و انواع مختلفی از دهانشویه‌ها با ترکیبات مختلف تولید شدند.

چگونه در خانه دهانشویه درست کنیم ؟ 4 روش ساده

بهداشت دهان و دندان شما می‌توانید در خانه دهانشویه خود را با استفاده از مواد طبیعی تهیه کنید. در ادامه یک روش ساده برای تهیه دهانشویه خانگی را شرح می‌دهیم پس بیایید یاد بگیریم چگونه در خانه دهانشویه درست کنیم:

مواد لازم:

– آب گرم – سرکه سیب – آب اکسیژنه (۳ درصد) – عصاره آلوئه‌ورا طرز تهیه: ۱. یک لیوان آب گرم بریزید. ۲. یک قاشق سرکه سیب به آب اضافه کنید. ۳. ۱/۴ قاشق چای‌خوری آب اکسیژنه را به آن اضافه کنید. ۴. ۲ قاشق غذاخوری عصاره آلوئه‌ورا را به آن اضافه کنید. ۵. تمام مواد را با هم مخلوط کنید. ۶. از این دهانشویه به مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه استفاده کنید و سپس آن را از دهان خود خارج کنید و آب دهان خود را بشویید.

آیا روش دیگری برای تهیه دهانشویه خانگی وجود دارد؟

به علاوه‌ ی روشی که در پاسخ قبلی برای تهیه دهانشویه خانگی گفته شد، روش‌های دیگری هم برای درست کردن دهانشویه خانگی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

1. دهانشویه با استفاده از نعناع فلفلی:

– یک لیوان آب داغ بریزید. – چند برگ نعناع فلفلی را به آن اضافه کنید. – آن را برای ۵ تا ۱۰ دقیقه بگذارید تا خنک شود. – حال دهانشویه خانگی شما آماده است.

2. دهانشویه با استفاده از سدر:

– ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری سدر خشک را در یک لیوان آب جوشانده و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید تا خنک شود. – از آن به مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه استفاده کنید.

3. دهانشویه با استفاده از ترکیب عصاره گیاهی:

– ۱/۴ لیوان عصاره گل همیشه بهار (که می‌توانید آن را از فروشگاه‌های طبیعت‌گردی تهیه کنید) را با ۱/۴ لیوان آب انار و ۱/۴ لیوان آب لیمو ترکیب کرده و به مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه به عنوان دهانشویه استفاده کنید. لازم به ذکر است که ممکن است تعدادی از این مواد گیاهی حساسیت در برخی افراد ایجاد کنند،پس بنابراین بهتر است قبل از استفاده از هر نوع دهانشویه خانگی یا تجاری، با پزشک دندانپزشکی خود مشورت کنید تا از عدم آلرزی به این مواد طبیعی و شیمیایی مطمئن شوید. همچنین توصیه می‌ شود که قبل از استفاده از هر نوع دهانشویه خانگی،از اصالت برند آن اطمینان حاصل کنید و مواد تشکیل دهنده آن را مطالعه کنید تا از عدم وجود حساسیت اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از وب سایت دارو رایان به بررسی چگونه در خانه دهانشویه درست کنیم پرداختیم. همچنین شما میتوانید برای خرید پتاسیم نیترات و خرید کلسیم نیترات و یا دیگر مکمل های غذایی با شماره های 02433769096 – 09113890680 تماس حاصل فرمایید. امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم. حتما تجربیات خود از استفاده از این محصولات غذایی را با ما و سایر مخاطبان و کاربران وب سایت دارو رایان در میان بگذارید. همچنین سوالات و نظرات خود را در انتهای صفحه در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در سریع ترین وقت ممکن آن ها را بررسی کرده و پاسخ دهند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − سه =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »