02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

خواص دی کلسیم فسفات | 5 خاصیت باور نکردنی

خواص دی کلسیم فسفات

در مقالات گذشته در وب سایت دارو رایان درباه موضوعاتی همچون حلالهای شیمیایی و پروتئین های گیاهی و رزین چیست صحبت کردیم. در این مقاله قرار بر این است که شما را با خواص دی کلسیم فسفات آشنا کنیم و بفهمیم که دی کلسیم فسفات در کدام صنایع مصرف میشوند در انتها نیز با چند مورد خواص دی کلسیم فسفات که برای بخش هایی از بدن سودمند است شما را آشنا میکنیم، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با خواص دی کلسیم فسفات و سایر مباحبث مرتبط با خواص دی کلسیم فسفات آشنا شوید.

خواص دی کلسیم فسفات در صنعت غذایی

در محصولات غذایی و دارویی دی کلسیم فسفات به عنوان یک غلظت دهنده و پایدار کننده مورد استفاده قرار می گیرد. برای نمونه مثلا این ترکیب به عنوان یک پایدار کننده و نگه دارنده برای مواد غذایی مانند شیر، انواع سس‌ها و … استفاده می شود. همچنین به عنوان یک حجم دهنده در محصولاتی مانند پنیر، ماست، کره، بیسکوییت و … استفاده می‌شود. این ترکیب باعث می‌شود که محصولات غذایی به تایخ انقضای بلند مدت تر و بیشتری برسند.

علاوه بر اینها، دی کلسیم فسفات به عنوان یک عامل طعم دهنده خوراکی مجاز نیز در محصولات خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال، در تولید بیسکوییت، این ترکیب موجب می‌شود که بیسکویییت‌ها دارای طعم و مزه بهتری شوند و طعم بهتری برای خریداران به وجود بیاورند.

خواص دی کلسیم فسفات در صنعت دارویی

دی کلسیم فسفات به عنوان یک ماده موثر در ساخت داروها و مکمل‌ها استفاده می شود و یکی از مصارف این ترکیب، در تولید مکمل‌های غذایی برای اشخاصی می باشد که نیاز به مصرف کلسیم بیشتر دارند یا به عبارتی برای بیمارانی که کمبود کلسیم دارند تولید میشود، مانند بیماران مبتلا به کودکان در دوران رشد و زنان حامله.

دی کلسیم فسفات به عنوان یک ماده فعال در تولید داروهای مرتبط با بیماری‌های استخوان مانند اوستئوپوروز، همچنین در تولید داروهای مرتبط با سیستم عصبی مرکزی و داروهای ضد اسیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

خواص دیگر دی کلسیم فسفات

تاثیر دی کلسیم فسفات در بدن

1. قابلیت جذب کلسیم

یکی از خواص مهم دی کلسیم فسفات، قابلیت جذب کلسیم است. کلسیم یکی از عناصر مهمی است که در ساختار استخوان ها و دندان ها نقش دارد و در عملکرد عضلات، عصب‌ها و قلب نیز تأثیرگذار است. دی کلسیم فسفات با جذب کلسیم از روده ها، به حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها کمک می کند.

2. کمک به حفظ سلامت دندان ها

دی کلسیم فسفات به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار در حفظ سلامت دندان ها شناخته می شود. این ترکیب با ایجاد سطحی از هیدروکسی آپاتیت بر روی سطح دندان ها یا مینای دندان ها، به تقویت و حفظ سلامت آن دندان ها و عمر بیشتر دندان کمک می کند.

3. استخوان های فولادی

دی کلسیم فسفات به عنوان یکی از عوامل موثر در حفظ سلامت استخوان ها شناخته شده است. همچنین، دی کلسیم فسفات میزان تراکم استخوان ها را افزایش می دهد و این به جلوگیری از ضعیف شدن استخوان ها و جلوگیری از شکستن استخوان در اتفاقات ناگوار کمک می کند.

4. کمک به جذب و استفاده از ویتامین D

ویتامین دی در جذب کلسیم در روده ها نقش بسزایی دارد. دی کلسیم فسفات با کمک به جذب کلسیم از روده های بزرگ و کوچک،تا حد زیادی به جذب بیشتر و مصرف مناسب بدن از ویتامین دی کمک می کند.

5. کمک به بهبود عملکرد قلب

دی کلسیم فسفات با تاثیر زیادی بر عملکرد قلب و به بهتر شدن و پیشگیری از امراض قلبی و عروقی کمک می کند. این ترکیب با کمک به حفظ تعادل در میان کلسیم و فسفر،موجب کاهش خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی مثل فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی و … کمک می کند.

سخن پایانی

در مجموع، دی کلسیم فسفات یک ترکیب شیمیایی با خاصیت های بسیار زیادی است که در صنایع غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، این ترکیب به عنوان یک منبع کلسیم و فسفر برای بدن عمل می‌کند و می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت استخوان‌ها کمک کند. با توجه به خواص متعدد این ترکیب، مصرف آن به عنوان یک مکمل غذایی برای افراد مختلف توصیه می‌شود.

 

دارو رایان

در این مقاله از وب سایت دارو رایان به بررسی خواص دی کلسیم فسفات پرداختیم و به خواص دی کلسیم فسفات و چندین خاصیت ویژه آن را برای شما ذکر کردیم. همچنین شما میتوانید برای خرید دی کلسیم فسفات و خرید کلسیم استئارات و یا دیگر مکمل های غذایی با شماره های 02433769096 – 09113890680 تماس حاصل فرمایید. امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم.

حتما تجربیات خود از استفاده از این محصولات غذایی را با ما و سایر مخاطبان و کاربران وب سایت دارو رایان در میان بگذارید. همچنین سوالات و نظرات خود را در انتهای صفحه در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در سریع ترین وقت ممکن آن ها را بررسی کرده و پاسخ دهند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »