02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

علائم کمبود کلسیم در بدن | 10 نشانه خطرناک

علائم کمبود کلسیم در بدن چیست

در مقالات گذشته در وب سایت دارو رایان درباه موضوعاتی همچون کلسیم در چه چیز هایی وجود دارد و میوه های کلسیم دار و قرص کلسیم را شب بخوریم یا روز صحبت کردیم. در این مقاله قرار است تا شما را با علائم کمبود کلسیم در بدن و این که با دیدن علائم کمبود کلسیم در بدن باید منتظر چه عواقبی باشیم آشنا بنماییم، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با علائم کمبود کلسیم در بدن و سایر مباحبث مرتبط با علائم کمبود کلسیم در بدن آشنا شوید.

کلسیم چیست؟

کلسیم یکی از عناصر تاثیر گذار و با اهمیت برای سلامت استخوان ها، عضله ها و دیگر اعضای انسان می باشد. کم شدن کلسیم در بدن انسان می تواند موجب معضلات شدیدی برای سلامتی انسان ایجاد بنماید. در این مقاله به چند مورد از علائم کمبود کلسیم در بدن پرداخته شده است.

 

 نشانه ها و علائم کمبود کلسیم در بدن

کمبود کلسیم

 

 

در دامه به صورت اختصار چند مورد از نشانه ها و علائم کمبود کلسیم در بدن به ابتدا به اختصار بررسی می گردد. علائم کمبود کلسیم در بدن عبارتند از:

1. شکستن استخوان

کلسیم عامل بسیار مهم در اسکلت بندی بدن است. کمبود کلسیم می‌توان منجر به شکستگی استخوان ها یا ترک برداشتن آنها، مخصوصا در افراد کهن سال گردد.

2. گرفتگی عضلات

برای عملکرد صحیح عضلات کلسیم برای ما اهمیت بسزایی دارد. کمبود کلسیم میتواند موجب درد و کشیدگی عضلاتان شود یا به عبارتی دچار اسپاسم عضلانی شوید.

3. از دست دادن تمرکز و توجه

کم شدن میزان سطح کلسیم در بدن می‌تواند از میزان قدرت و تمرکز شخص در انجام کار ها بکاهد و شخص دچار حواس پرتی شود. این علائم به خصوص در دوران کهن سالی و در افرادی که مبتلا به کمبود کلسیم حاد، رایج تر می باشند.

 

4. مشکلات خواب

کم شدن سطح کلسیم همچنین می‌تواند موجب اختلال در خواب و با تاثیر گذاری بر هورمون سرتونین موجب بی خوابی در شخصی که دچار کمبود کلسیم است، شود.

5. مشکلات قلبی و عروقی

کلسیم یکی از تنظیم کننده های اصلی و مهم برای کارکرد صحیح قلب می باشد. کمبود کلسیم می‌تواند موجب مشکلات قلبی شود.

6. استرس و اضطراب

 

7. افسردگی

بله درست خواندید از دیگر علائم کمبود کلسیم در بدن افسردگی می باشد چون با تاثیر گذاشتن بر هورمون های بدن احساس غم و غصه و الغای حس بدبختی در انسان می گردد.

8. نارسایی کلیه

کلسیم حتی برای حفظ کارایی صحیح کلیه ها نیز اهمیت بسزایی دارد پس کمبود کلسیم احتمال دارد باعث نارسایی کلیوی نیز شود.

9. افزایش احتمال درگیر شدن با بیماری های مرتبط با کمبود کلسیم در بدن

کمبود کلسیم می‌تواند باعث زیاد شدن احتمال خطر بروز بیماری هایی مانند اوستئوپوروز (کاهش تراکم استخوانی) و دیگر بیماری‌ هایی مانند فشار خون و قند خون می گردد.

10. مشکلات تنفسی و ریوی

این علائم کمبود کلسیم در بدن قابلیت این را دارد که باعث مشکلات جدی جسمی بشود. پس بنابراین بهتر آن است که با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم مکمل های مناسب کلسیم را دریافت کنید و شروع به مصرف کنید.

چگونه از به وجود آمدن علائم کمبود کلسیم جلوگیری کنیم؟

شیوه های جلوگیری از علائم کمبود کلسیم در بدن در این قسمت نوشته خواهد شد و برای جلوگیری از علائم کمبود کلسیم در بدن برای شما راهکار های مناسبی ارائه کردیم که شما می توانید از راهکار های زیر استفاده مناسب را بنمایید:

1. مصرف غذاهای سرشار از کلسیم مانند شیر، ماهی، سبزیجات و… .

2. راه دیگر برای جلوگیری از میزان کم کلسیم در بدن، مصرف مکمل های کلسیم است.توجه داشته باشید که شما باید از مکمل های معتبر استفاده کنید.دارو رایان یکی از بهترین تولید کنندگان مکمل های کلسیم می باشد. که شما میتوانید با مراجعه به وب سایت دارو رایان به خرید دی کلسیم فسفات یا خرید کلسیم سیترات یا دیگر مکمل های کلسیم بپردازید.

3. داشتن یک لایف استایل سالم، تحرک بدنی کافی و ورزش کردن و استفاده مکمل های کلسیم به داشتن یک زندگی سالم و شاداب و موجب سلامت استخوان ها و دندان ها و کاهش خطر کم شدن میزان کلسیم و بهبود میزان کیفیت زندگی کمک شایانی می کند.

در نتیجه با انجام این راه کار ها شما می توانید سطح سلامتی خود را ارتقا داده و از ایجاد علائم کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کنید. پس بنابراین بهتر است که تا حد امکان به مصرف کافی کلسیم در رژیم غذایی خود توجه لازم را بفرمایید کنید و از کمبود کلسیم در بدن خودداری کنید.

 

سخن پایانی

 

در این مقاله از وب سایت دارو رایان به بررسی علائم کمبود کلسیم در بدن پرداختیم. همچنین شما میتوانید برای خرید کلسیم و خرید مونو کلسیم فسفات و یا دیگر مکمل های غذایی با شماره های 02433769096 – 09113890680 تماس حاصل فرمایید. امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم. حتما تجربیات خود از استفاده از این محصولات غذایی را با ما و سایر مخاطبان و کاربران وب سایت دارو رایان در میان بگذارید. همچنین سوالات و نظرات خود را در انتهای صفحه در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در سریع ترین وقت ممکن آن ها را بررسی کرده و پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »