02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

چطور اسلایم درست کنیم؟ | در 6 مرحله ساده

چطور اسلایم درست کنیم

در مقالات گذشته در وب سایت دارو رایان درباه موضوعاتی همچون استخراج طلا از قطعات الکترونیکی و ساخت بمب دودزا بدون پتاسیم نیترات و چسب نشاسته چیست صحبت کردیم. در این سری از مقاله قرار است تا شمارا با عنوان چطور اسلایم درست کنیم آشنا کنیم، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بفهمیم که چطور اسلایم درست کنیم و شیوه اینکه چطور اسلایم درست کنیم را یاد بگیریم.

اسلایم چیست ؟

اسلایم (Slime) به ماده‌ای ژله‌ای و نرم می گویند که برای بازی کودکانه و سرگرمی وآرامش بخش استفاده می‌ گردد. مواد تشکیل دهنده اسلایم عبارتند از چسب صنعتی، مواد رنگی، آب، نمک، بیکاربنات سدیم و بعضاً مواد دیگر است که با هم مخلوط می‌ شوند.

اسلایم به علت خواص لطیف و ژله‌ای که دارد، برای بازی کودکانه و سرگرمی بین همه مردم محبوب شده است همچنین برخی افراد از این ماده برای کاهش میزان استرس و اضطراب استفاده می‌کنند. با این حال، باید توجه داشت که بعضی از انواع اسلایم‌ها ممکن است شامل مواد شیمیایی زیان آور باشند، بنابراین حتما بر شما لازم است که پیش از خرید و استفاده از آنها، از محتوای آنها مطلع شوید و از اسلایم‌هایی که  مواد ایمن دارند و غیر سمی هستند استفاده کنید.

تایخچه اسلایم

برای نخستین باری که اسلایم به عنوان یک بازی شناخته شد، در دهه 70 میلادی بود که ماده‌ای با نام “Play-Doh” توسط شرکت Kenner Products به بازار عرضه شد. این ماده از چسب صنعتی، آرد، آب و رنگ تشکیل شده بود و برای بازی کودکانه استفاده می‌شد.

امروزه، اسلایم به عنوان یک بازی بسیار محبوب در تمام دنیا شناخته می‌شود و برخی افراد از آن به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش استرس و اضطراب و بعضا آرامش بخش استفاده می‌کنند. همچنین، با توجه به محبوبیت اسلایم، بسیاری از شرکت‌های تولید کننده اسلایم، انواع مختلفی از آن را با رنگ‌ها و عطرهای مختلف عرضه می‌کنند که البته بعضی از آنها یک بار مصرف بوده و فقط بار اول حس خوبی در شما ایجاد می کند.

اگر قصد خرید اسلایم دارید بهتر است از اسلایم های ساده خریداری کنید اما شما خود می توانید در خانه اسلایم درست کنید اما اگر نمی دانید که چطور اسلایم درست کنیم در ادامه به شما خواهیم گفت چطور اسلایم درست کنیم.

چطور اسلایم درست کنیم ؟

درست کردن اسلایم در منزل در کنار خانواده، فرایندی بسیار ساده و خلاقانه می باشد که می‌تواند برای کودکان و بزرگسالان نیز در نوع خود چالش بر انگیز باشد. در زیر، مراحل درست کردن اسلایم در خانه را توضیح می‌دهیم:

مواد مورد نیاز:

– چسب شفاف
– مواد رنگی (اختیاری)
– آب اکسیژنه (اختیاری)
– بی کربنات سدیم (قرص آرد)
– مایع لنز (اختیاری)
– کیسه یا ظرفی جایی برای مخلوط کردن

مراحل:

1. در یک کیسه یا ظرف مناسب، چسب شفاف را به اندازه کافی ریخته و در صورت تمایل، مواد رنگی خود را به آن اضافه کنید. برای اینکه یک اسلایم ابی رنگ داشته باشید، می‌توانید چند قطره رنگ غذایی آبی را به چسب اضافه کنید.

2. در این بخش، می‌توانید آب اکسیژنه به مواد خود اضافه کنید تا باعث افزایش حجم و لطیف شدن اسلایم شود. بهتر است به طور مداوم مواد خود را مخلوط کنید تا به یکدیگر بچسبند یا میتوانید از یک همزن قدرتمند استفاده کنید.

3. بی کربنات سدیم را به آرامی به مواد خود اضافه کنید و در هنگام ترکیب کردن، توجه کنید که تمام بی کربنات به خوبی با چسب مخلوط شود تا اسلایم شما ماندگاری خوبی داشته باشد.

4. همچنین می‌توانید مایع لنز را به مخلوط اصلی خود اضافه کنید تا باعث شفافیت بیشتر اسلایم شود.

5. حال اجازه دهید تا کمی اسلایم استراحت کند.

6. حال اسلایم شما آمادست، اسلایم خود را از کیسه یا ظرف خود بیرون بیاورید و می‌توانید با بازی، آرامش بخشی و تفریح خود را تجربه کنید.

همچنین دقت و توجه کافی داشته باشید که به هیچ عنوان بیش از حد بی کربنات سدیم به مخلوط خود اضافه نکنید، زیرااحتمال این وجود دارد که باعث تغییر خواص و ویژگی‌های آن شود. همچنین، همواره قبل از شروع به کار، مطمئن شوید که تمام موادی که استفاده می‌کنید ایمن و غیر سمی هستند. در ضمن، بهتر است در هنگام بازی با اسلایم، دست‌های خود را با آب و صابون بشوید وسپس به اسلایم دست بزنید تا جلوگیری کند از هرگونه عفونت و بدبویی دست‌ها و همچنین، اگر اسلایم به لباس‌های شما چسبید، بهتر است آن را با آب و صابون شستشو دهید و از روش های دیگر بپرهیزید.

سخن پایانی

در این مقاله از وب سایت دارو رایان به بررسی اینکه چطور اسلایم درست کنیم پرداختیم. همچنین شما میتوانید برای خرید منیزیم اکساید و خرید سدیم سیترات و یا دیگر مکمل های غذایی با شماره های 02433769096 – 09113890680 تماس حاصل فرمایید. امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم. حتما تجربیات خود از استفاده از این محصولات غذایی را با ما و سایر مخاطبان و کاربران وب سایت دارو رایان در میان بگذارید. همچنین سوالات و نظرات خود را در انتهای صفحه در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در سریع ترین وقت ممکن آن ها را بررسی کرده و پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 9 =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »