02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

اسید چرب چیست؟ | 4 خاصیت اسید چرب

اسید چرب چیست

واژه چربی در دانش غذایی بسیار متداول است بطوریکه حتی عموم مردم نیز با آن آشنا هستند اما افراد کمی از اینکه اسید چرب چیست اطلاع دارند با این حال بیشتر مصرف کنندگان از چربی به خودی خود به عنوان یک ماده مضر میشناسند ولی برخلاف این ذهنیت، چربی جزء اصلی یک برنامه منظم غذایی سالم و یک عنصر بسیار ضروری در تمام مواد غذایی می باشد.

چربی منبع بسیار بااهمیتی از ویتامین‌های حل شده در چربی مانند ویتامین‌های: A، D و E است و این گونه ویتامین‌ها را می شود در منابع گیاهی و حیوانی پیدا کرد پس آنها ذخایره فوق العاده ای از انرژی هستند و 2 برابر کربوهیدرات ها یا پروتئین ها انرژی به انسان میدهند. بال تمام این موارد، چربی ها و روغن ها طعم خوبی را برای تعداد زیادی از غذاها فراهم می کنند ولی استفاده بیش از حد از آن اثرات سوء بر صحت و سلامتی انسان دارند. در این مقاله از دارو رایان قصد داریم به تا حد توانایی خود در مورد اینکه اسید چرب چیست توضیح دهیم. همراه با ما باشید. 

اطلاعات جدید به ما میگوید که امگا-3 و امگا-6 در کنار سولفات منیزیم می‌توانند به بهتر شدن کارایی مغز و بهبود کارکرد قلبی کمک بسزایی بکند و همچنین، بعضی تحقیقات بین المللی نشان داده‌اند که استفاده از منیزیم سولفات ممکن است باعث کم شدن سطح اسیدهای چرب مضر در خون شود. اما برای بررسی دقیق و رسیدن به نتایج مطمئن، باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام پذیرد.شما میتوانید برای خرید منیزیم و خرید سولفات منیزیم 7 آبه با دارو رایان تماس حاصل فرمایید.

اسید چرب چیست؟

در حالت کلی این اسیدها یکی از اجزای اصلی چربی ها هستند که تعدادی از “اسیدهای آلی” در ساختار خود جای داده اند. بخش های اصلی این لیپید ها، تری گلیسیرید می باشد که 89 درصد چربی برنامه غذایی و بیشتر از 91 درصد چربی کل بدن را نامین میکنند و تشکیل میدهند. چربی هایی که در خون موجود در بدن انسان را اسیدهای چرب می گویند. در طی فراینده هضم غذای خورده شده،مکانیزم بدن چربی ها را به اسید های چرب تجزیه می کند وپس از آن از طریق روده ها به جریان خون جذب می شود. مواد تشکیل دهنده ی این اسیدها در گروه های 3 تایی به یک دیگر می پیوندند و یک مولکول تری گلیسیرید را می سازند اما در اصل، تری گلیسیرید از کربوهیدرات هایی که در بدن وجود دارند ساخته می گردد.اسید های چرب کار های مهم زیادی در بدن از جمله ذخیره و نگهداری انرژی در خود دارند.

مکمل اسیدی

بیشتر بخوانید:

ساختار اسیدهای چرب چیست

امروزه بیش از شصت گونه  اسید چرب از بافت های مختلف استخراج شده اند که همگی حاوی زنجیره هیدروکربنی طولانی هستند. تعدادی از آنها اشباع هستند در صورتی که برخی دیگر شامل یک، دو یا سه پیوند دو یا چند گانه هستند. تعدادی از اسیدهای چرب نیز حاوی ریشه های جانبی در زنجیره هیدروکربنی خود می باشند. فلذا لازم است که ذکر کنیم که مقدار اتم های کربن به استثناء در موارد نادری به دلیل سنتز آسان و راحت اسیدهای چرب در جانداران عددی زوج است. فرمول شیمیایی کلی این اسیدها ی چرب CH3-(CH2)n-COOH می باشد که n می تواند از صفر تا چهل تغییر پذیر باشد.

اسید چرب چیست ؟ (مفهوم ترانس)

ایزومر(ایزومرها  فرمول شیمیایی یکسانی دارند، اما ساختارشان متفاوت است.) اسید ها حاوی تعداد اتم های کربن، هیدروژن و اکسیژن یکسان هستندبرابر می باشند ولی از نظر ساختار هندسی به شکل های مختلفی هستند هستند.وقتی که دو اتم هیدروژن در دو طرف پیوند دوگانه قرار گیرند، اسید چرب “اسید چرب ترانس” نامیده می شود.
 

خاصیت اسید چرب چیست ؟

اسیدهای چرب غیراشباع دارای نقطه ذوب پایین تری به نسبت  اسیدهای اشباع هستند و هر چه قدر مقدار اتم‌های کربن در این اسیدها تعداد بیشتری داشته باشد، حلالیت آنها افزایش می‌یابد. پیوندهای دوگانه در اسیدهای غیراشباع بیشتر بین اتم‌های کربن 9 و 10 قرار دارند و همچنین اسیدهای چرب با زنجیره‌ی بلند در آب حل نمی شوند، اما در محیط‌های قلیایی(برعکس اسیدی) حل می‌ شوند و صابون سدیم را شکل می‌دهند و توجه داشته باشید که اسیدهای چرب غیراشباع به سادگی اکسید می‌شوند.
 

اسیدهای چرب مورد نیاز بدن انسان

اسیدهای چرب لازم برای انسان که به عنوان سری ویتامین F که در بین متخصصان  شناخته می شوند، گروهی از اسیدهای چرب بسیار ضروری برای صحت و سلامتی عملکردهای زیستی انسان و دیگر حیوانات می باشند.چون که بدن انسان مثل بدن عموم حیوانات قابلیت و توانایی درست کردن این اسید چرب ضروری را از مواد غذایی دیگر ندارد. پس بنابراین این جمع از اسیدهای چرب باید در غذا مصرف و استفاده بشوند. تاکنون تنها دو مدل اسید چرب لازم برای بدن انسان تعریف شده است و این دو اسید چرب لازم دارای دو پیوند دوگانه شیمیایی در اتم‌های سوم و ششم کربن (نزدیک‌ترین پیوند دوگانه به گروه متیل) می باشند و بین مردم این اسیدهای چرب لازم به نام های امگا 3 و امگا 6 شناخته می شوند.
 
پایان بخش اول اسید چرب چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »