02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

روش تولید دی کلسیم فسفات چیست ؟

روش تولید دی کلسیم فسفات

دی کلسیم فسفات چیست؟

دی کلسیم فسفات که از ان ترکیبات خاصی از آن استخوان مصنوعی نیز گفته می شود. پودری بدون بو و حل شونده در آب است.روش تولید دی کلسیم فسفات نیز در نوع خود منحصر به فرد است. دی کلسیم فسفات از بیست و هشت درصد (28%) کلسیم تشکیل شده و بقیه آن فسفر است،پس در نتیجه یک مکمل غذایی برای بهبود بخشیدن به میزان کلسیم در زمینه های متنوع مانند صنایع خوراکی و نوشیدنی، غذای حیوانات، صنعت های داروسازی، بهداشت و مراقبت های شخصی مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین در کشاورزی و زراعت باعث میشوذ که به عنوان یک کامل کننده رژیم غذایی برای خاک استفاده می شود.

دی کلسیم فسفات همچنین در بخش زراعت برای تولید محصولاتی متنوع از جمله کودهای شامل فسفاته استفاده می گردد و همچنین دی کلسیم فسفات به عنوان یک ماده با اهمیت در غذای پت خانگی مورد استفاده می گردد و میتوانید از پت شاپ ها این نوع غذا را تهیه کنید.اضافه یر تمام این موارد، همچنین تحت عنوان یک عامل کنترل در کالا های مراقبت و نگه داری از دهان مانند خمیر دندان نیز استفاده می گردد.

در کشاورزی و باغداری، انتظار می رود تقاضا برای این افزودنی در سال های آینده با سرعت فزاینده ای افزایش پیدا کند. با زیاد شدن تعداد افراد سال خورده و پیر در کل جهان و افزایش مصرف محصولات خوراکی، نیاز به استفاده از دی کلسیم فسفات هر روز در جهان افزایش می یابد. در ادامه مقاله در وب سایت دارو رایان اطلاعات بیشتری در مورد روش تولید دی کلسیم فسفات خواهیم نوشت. لطفا با ما همراه باشید.

فواید دی کلسیم فسفات خوراکی

افزایش هر روزه امراض مرتبط با کمبود کلسیم مانند پوکی استخوان، نرمی استخوان کم کاری پاراتیروئید و غیره، همراه با کمبود مواد مغذی و معدنی ضروری در بدن انسان، به رشد خواسته و تقاضای مردم برای دی کلسیم فسفات تحت عنوان مکمل کلسیم کمک شایانی میکند می کند. گسترش سریع کشاورزی، صنعت های غذایی و آشامیدنی و داروسازی احتمالاً تقاضا برای دی کلسیم فسفات را در دوره پیش بینی افزایش می دهد.

شما می توانید از  طریق دی کلسیم فسفات به عنوان یک متمم و کامل کننده غذایی، یک ضد اسید و حتی به عنوان درمان بیماریه هیپوکلسمی مصرف کنید: کم شدن میزان کلسیم در خون در انسان ها موجب می شود که این روند قطعا باعث افزایش هزینه و قیمت خرید و فروش دی کلسیم فسفات در بازار خواهد شد. طوریکه حتی ممکن است شما نیز بخواهیدروش تولید دی کلسیم فسفات را یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید:

روش تولید دی کلسیم فسفات

یک ترکیب شیمیایی می باشد که به شکل طبیعی در استخراج مواد معدنی به مانند فسفات کلسیم وجود دارد و این ترکیب به عنوان کود در زمین های کشاورزی مورد مصرف قرار میگیرد ، پتانسیل و به عنوان اصلی ماده نخستین در صنعت های متفاوت از جمله کریستال و ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد.

یک روش تولید دی کلسیم فسفات ، ترکیب اسید فسفریک با کربنات کلسیم است. در این روش تولید دی کلسیم فسفات مقدار معینی اسید فسفریک در کنار آب با کربنات کلسیم مخلوط می گردد. این واکنش موجب تولید دی کلسیم فسفات به عنوان یکی از فراورده  این واکنش می گردد:

H3PO4 + CaCO3 → CaHPO4 + CO2 + H2O

در این واکنش مقداری گاز دی اکسید کربن تولید شده که به عنوان یکی از فرآورده های جانبی آن حذف می شود.
روش تولید دی کلسیم فسفات دیگری نیز برای ساخت فسفات کلسیم وجود دارد، برای مثال روشی که از فسفات طبیعی به عنوان ماده اصلی استفاده می کند اما با این حال، روش اول که ترکیب اسید فسفریک با کربنات کلسیم به دلیل سادگی، هزینه کمتر و کارایی بهتر، یکی از بهترین روش ها برای تولید فسفات کلسیم می باشد.

پیوند استخوان با استفاده از دی کلسیم فسفات

پیوند استخوان با استفاده از دی کلسیم فسفات

جراحان ارتوپد از دی کلسیم فسفات در پیوند دادن استخوان استفاده می کنند. تحقیقی که در موسسه EFORT Open Reviews در سال 2018 در وب سایت خود به اشتراک گذاشت و به نکات مهمی در این باره که این ماده شیمیایی مطابقت بسیار زیادی به استخوان طبیعی دارد. این شباهت به پزشکان گزینه های جدیدی برای استفاده از استخوان مصنوعی و واقعی می دهد تا پیوند قوی برای بهتر شدن فرآیند تشکیل استخوان ایجاد کند. استخوان مصنوعی ساخت انسان همچنین تزریق داروها از طریق نانوذرات را به محل عارضه مورد نظر امکان پذیر می کند.

سخن پایانی

در این مقاله از وب سایت دارو رایان به بررسی و معرفی روش تولید دی کلسیم فسفات و مزایای استفاده از دی کلسیم فسفات پرداختیم.همچنین شما میتوانید برای خرید دی کلسیم فسفات و خرید دی پتاسیم فسفات یا دیگر مکمل های غذایی با شماره های02433769096 – 09113890680 تماس حاصل فرمایید. امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم. حتما تجربیات خود از استفاده از این محصولات غذایی را با ما و سایر مخاطبان و کاربران وب سایت دارو رایان در میان بگذارید. همچنین سوالات و نظرات خود را در انتهای صفحه در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در اصراع وقت آن ها را بررسی کیده و پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »