02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

قیمت کود اوره 50 کیلویی l فواید اوره

قیمت کود اوره 50 کیلویی

برای اطلاع از قیمت کود اوره 50 کیلویی با شماره های 02433769096 – 09113890680 تماس حاصل نمایید.

 قیمت کود اوره 50 کیلویی

کودهای شیمیایی با توجه به مواد ساخت (عموما فسفر و نیتروژن و پتاسیم) به انواع متفاوتی بخش بندی میشوند. و هدف از اضافه کردن به خاک را می توان جبران کم بودن مواد مورد نیاز برای رشد گیاه در نظر داشت.  انتخاب کود شیمیایی مناسب،در  شناخت اثرات و ویژگی های خاک مهم  است.

عموما این دیتا ها با آزمایش از خاک مورد نیاز و تعیین پارامترهای ضروریی مانند pH، مقدار فسفر،نیتروژن   و …. به دست می آید. با توجه به مصرف گسترده از کود اوره در بین کشاورزان، در ادامه مقاله قصد داریم در وب سایت  دارو رایان به بررسی خواص و ویژگی ها و  قیمت کود اوره 50 کیلویی و اثرات ومصرف آن در درختان میوه، برنج و سایر محصولات زراعی و  کشاورزی بپردازیم.

کود اوره چیست؟

کود اوره 50 کیلویی یکی از با اهمیت ترین و موثر ترین کودهای مورد مصرف برای گیاهان میباشد. اصولاً کودهایی که از عناصر شیمیایی ساخته میشوند بسته به مواد اولیه به دسته های مختلفی مانند ، فسفر و پتاسیم و نیتروژن تقسیم گردند. هدف اصلی از افزودن این مواد به خاک گیاه، جبران کمبود مواد لازم برای رشد گیاه است. اگر قرار است کود مناسب انتخاب شود، باید خاک را شناسایی کرد و عناصر موجود در آن را بررسی کرد.
 از آنجایی که کشاورزان به طور گسترده از کود اوره استفاده می کنندبرای خرید اوره در مورد فواید این کود و قیمت کود اوره 50 کیلویی و اثرات آن به تفصیل توضیح میدهیم.

طرز تهیه کود اوره

کود اوره اثر ترکیب و واکنش بین دی اکسید کربن و آمونیاک غیر هیدراته میباشد. پروسه تولید کود اوره زیر فشار بسیار زیادی صورت می گیرد و دمای حدودی برای تولید این ماده 180 درجه سانتیگراد است. اوره ای که در این پروسه ساخته می شود به دانه ها یا گرانول های کوچک جامد بدل می شود که به آنها گلوله می گویند. اوره خشک به راحتی در مایع حل می شود و بنابراین باید تا زمان مصرف دور از آب نگهداری شود.

نحوه استفاده کود اوره

هنگامی که کود اوره به خاک تزریق میشود  و  یک پروسه شیمیایی انجام میشود، به بی کربنات آمونیوم مبدل می شود. آمونیوم نیز به بخار تبدیل می شود و اگر به این گاز پرداخته نشود به سرعت حذف می شود. به خاطر همین و برای جلوگیری از از بین رفتن این بخار باید سریعاً با خاک ترکیب شود تا نیتجه کود اوره افزایش یابد. برای این کار باید دو روش انجام داد:

روش اول

 این است که کود اوره را به سرعت روی زمین پخش کرده و با شخم زدن خاک با یکدیگر مخلوط کنید.

روش دوم

روش دیگر  استفاده از اوره در خاک، جدا شدن اوره به نیترات و آمونیوم توسط آنزیم های موجود در خاک است که گاهی اوقات ممکن است چندین هفته طول بکشد، اما تحقیقات نشان می دهد که جذب آمونیوم و نیترات توسط گیاهان سادهمیباشد. با درصد بالایی انجام می شود و چون قیمت کود اوره 50 کیلویی گران است بهتر است به شیوه بهینه آن را مصرف کنیم.
به یاد داشته باشید که استفاده از این کود در غلظت های بالا می تواند باعث مسمومیت و آسیب گیاه شود، بنابراین همیشه قبل از مصرف آزمایش خاک انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روش

به جای کود اوره چه چیزی مصرف کنیم؟

به جای کود اوره میتوانید از  سولفات آمونیوم، نیترات پتاسیم و نیترات آمونیوم به دلیل محتوای نیتروژن زیاد، استفاده کنید همچنین گفتنی است برای خرید پتاسیم نیترات می توانید از وب  سایت دارو رایان اقدام نمایید. کودهای طبیعی شامل نیتروژن شامل کمپوست، گیاهان طبی و دانه ی پنبه هستند که می توانند به خاک افزوده شوند. استفاده از این کود صنعتی را می توان با در نظر گرفتن تناوب زراعی عبارتند از حبوبات تولید کننده نیتروژن،  مقداری میخک یونجه و بادام زمینی متوقف نمود.

فواید کودهای اوره

بسته به قاعده مصرف، کود اوره می تواند نیتروژن بیشتری را به خاک شما بدهد. بله از نظر اقتصادی قیمت کود اوره 50 کیلویی مقرون به صرفه میباشد. نگهداری این مواد مشکلی ندارد و برای مدت زیادی باعث آتش سوزی نمی شوند. کود اوره را می توان به تنهایی یا به سادگی با خاک ترکیب کرد. برخی از گیاهان برای رشد ونمو باید در خاک دارای اسید قرار بگیرند، این نوع کود به این نوع از گیاهان اجازه می دهد تا اسیدیته خاک را زیاد کنند. در بین گیاهان محصولاتی وجود دارد که نیاز به نیتروژن بیشتری دارند، مانند توت فرنگی و ذرت، کود اوره نیتروژن بیشتری به آنها می دهد.

قیمت کود اوره 50 کیلویی

برای اطلاع داشتن از قیمت کود اوره 50 کیلویی کافی است با شماره تماس 02433769096 تماس حاصل فرمایید.همچنین برای اطلاع از قیمت کود اوره 50 کیلویی در بازار میتوانید به وب سایت دیوار مراجعه فرمایید.

سخن پایانی

البته کود اوره برای رشد و پرورش بعضی گیاهان بسیار موثر خواهد بود، اما فراموش نکنید که مصرف از این مواد نیز قاعده و قوانین و محدودیت های مخصوص به  خود را دارد. خاک برای تولید بهتر گیاه به و مواد مغذی مفید لازم دارد.  اگر از این مواد به صورتاصولی استفاده نشود نه تنها مفید نیست بلکه به زمین و البته گونه گیاهان آسیب شدیدی می زند. فراموش نکنید که با رعایت همه قواعد در کنار هم می توانیم یک محصول خوب و سالم حاصل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »