02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

اوره برای پوست | آیا اوره پوست را تیره میکند؟

اوره برای پوست

ما در مورد فواید اوره برای پوست زیاد شنیده ایم، اما چیزی که ممکن است ندانید این است که اگر تنها یک ماده برای مراقبت از پوست ما وجود داشت، قطعا اوره بود. ما در مورد استفاده از شوینده ها، لایه بردارها، سرم های ویتامین C، انواع مرطوب کننده ها و روغن های پوست برای جوان نگه داشتن پوست می شنویم.

اما اگر بخواهیم فقط یک محصول مراقبت از پوست را انتخاب کنیم، قطعاً محصولی حاوی اوره خواهد بود. بسیاری از ما استفاده از انواع لایه بردارها و سپس داشتن پوست خشک و پوسته پوسته را تجربه کرده ایم که مرطوب کننده به تنهایی خشکی را برطرف نمی کند. یا از مرطوب کننده های مختلف نتیجه دلخواه را نگرفتیم، گویی مرطوب کننده پوست ما را به صورت سطحی مرطوب کرده و در سطح سلولی به پوست ما نفوذ نمی کند.

اگر چنین تجربه ای دارید، در این مقاله از وب سایت دارو رایان شما را با یک داروی معجزه آسا برای پوستتان آشنا می کنیم، یعنی: اوره! زیرا اوره یک لایه بردار مرطوب کننده و یک مرطوب کننده لایه بردار است نه فقط در سطح پوست!

اوره چیست؟

اوره به صورت طبیعی در پوست تولید می شود. همانطور که پروتئین ها در بدن تجزیه می شوند، کبد این ماده را در جریان خون آزاد می کند. پوست سالم به طور معمول حاوی 28 میکروگرم اوره در هر سانتی متر مربع است. اما اگر به بیماری پوستی مانند پسوریازیس یا اگزما مبتلا هستید، پوست شما می تواند تا 80 درصد کمتر از پوست سالم حاوی اوره باشد.

اوره به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند. بنابراین بسیار مهم است که اگر پوست خشکی دارید، این مواد را از طریق محصولات مراقبت از پوست به پوست خود اضافه کنید. برای خرید اوره با ما در تماس باشید.
اوره در آزمایشگاه برای ایجاد مرطوب کننده پوست قابل تولید است. همانطور که قبلا ذکر اوره برای پوست بسیار نیاز است. پوست را نرم و جوان می کند و درمان مناسب را ارائه دهد مخصوصا برای پوست های خشک.

اوره برای پوست | تاثیر اوره بر پوست

اگر به دنبال تاثیر اوره بر پوست هستید باید بگوییم که خشکی پوست نتیجه کمبود چربی و آب در لایه بیرونی پوست یعنی اپیدرم است که باعث زبری، ترک خوردگی و خارش می شود.
می دانیم که کاهش سطح اوره توانایی پوست برای حفظ آب را کاهش می دهد و در نهایت منجر به زبری و پوسته پوسته شدن پوست می شود.
همچنین طبق تحقیقات انجام شده، مشکلات شدید خشکی پوست مانند ایکتیوز (گروهی از اختلالات پوستی که منجر به خشکی و خارش پوست می‌شود و ظاهری پوسته‌دار، خشن و قرمز به پوست می‌دهد)، پسوریازیس و اگزما می‌تواند به دلیل کاهش میزان اوره در لایه شاخی پوست باشد تا این جا دانستید که تاثیر اوره بر پوست چیست، پس تا انتها این مقاله را مطالعه کنید تا با اوره برای پوست بیشتر آشنا شوید.

آیا اوره پوست را تیره میکند؟ | ایا اوره باعث تیرگی پوست میشود

اگر به دنبال پاسخ آیا اوره پوست را تیره می کند هستید باید گفت که برای تیره کردن پوست از اوره استفاده نمی شود بلکه از اوره  در برخی محصولات آرایشی و بهداشتی برای نرم کردن پوست، ترمیم خشکی استفاده می شود همچنبن اوره دارای خواص و معایب دبگری نیز هست و به همین خاط افراد زیادی که دارای اوره خون بالایی هستند همواره به دنبال پاسخ سوال برای کاهش اوره چه بخوریم هستند. از همین رو همان طور که در این مقاله پاسخ سوال ایا اوره باعث تیرگی پوست میشود را دادیم، در ادامه نیز به برسی مواردی همچون مضرات اوره برای پوست، خواص اوره برای پوست و تاثیر اوره بر پوست خواهیم پرداخت.

فواید اوره برای پوست | خواص اوره برای پوست

اگر به دنبال خواص اوره برای پوست یا به عبارتی خاصیت اوره برای پوست هستید باید ذکر کرد که اوره برای پوست فواید زیادی دارد؛ در مورد خواص مفید آن برای پوست ادامه مقاله را بخوانید.

  • آب دوست

هیدروفیل بودن یعنی این که اوره قابلیت مناسبی برای متصل شدن به مولکول های آب و آبرسانی به پوست را دارد. به علاوه این ماده خاصیت ضد چروک دارد و آب را جذب می کند اما مقدار زیادی را در خود نگه می دارد و در نتیجه میزان آب از دست رفته از پوست را کاهش می دهد.

  • بهبود عملکرد محافظتی پوست

اوره به دلیل قابلیت حفظ مرطوبی و تقویت و بهبود فرآیند بازسازی پوست، عملکرد محافظتی پوست را برای مبارزه با آسیب و آلودگی تقویت می کند. بهبود عملکرد محافظت از پوست آن را جوان و سالم نگه می دارد. داشتن یک عملکرد محافظت بالا برای پوست اهمیت زیادی دارد، چون می تواند از بدن در مقابل نفوذ میکروب های بیماری زا مراقبت کند.

  • لایه برداری طبیعی

اوره دارای خاصیت کراتولیتیک بالا است، همچنین به دلیل خاصیت آبرسانی قوی، به یک مرطوب کننده مناسب برای پاک سازی پوست محسوب می شود. در عین حال با مواد دیگری مانند اسید لاکتیک به ایجاد ساختار مولکولی سالم در پوست کمک می کند. 
توجه: هرگونه کرم حاوی اوره لایه بردار ضروری و قوی نیست. مقدار این محصول تعیین کننده میزان هیدراتاسیون و دفع آن است. به عنوان مثال، کرم اوره 20 درصد یک لایه بردار قوی است و معمولا برای صورت استفاده می شود. این کرم می تواند برای پوست های خشک پاشنه پا و آرنج مفید باشد.

 

بیشتر بخوانید:

  • بی حسی

یکی دیگر از کاربرد های اوره برای پوست این است که می تواند به عنوان بی حس کننده موضعی استفاده شود. این در کاهش چرخه های التهاب و شعله ور شدن ناگهانی علائم بسیار موثر است و اوره را به گزینه ای مناسب برای از بین بردن مشکلات پوست حساس تبدیل می کند.

  • افزایش اثربخشی محصولات مراقبت از پوست

بر اساس نتایج تحقیقات، نقش اصلی اوره افزایش نفوذ پوست مواد موثر مراقبت از پوست است. این ماده مهم به عنوان یک حامل عمل می کند و مواد دیگر راحت تر به اپیدرم نفوذ می کنند.

  • مرطوب کنندگی پوست

خشکی پوست معمولاً به دلیل کاهش اوره در سلول های ظریف پوست است که منجر به استحکام و پوسته پوسته شدن پوست می شود. این ماده به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی طبیعی می تواند پوست خشک را فورا برطرف کند. استفاده منظم از مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی پوست مهم است.
اثر لایه برداری ملایم اوره، پوست را بسیار نرم می کند. هنگامی که این ماده جذب پوست می شود، بافت پوست صاف تر شده و جوان تر به نظر می رسد.

آیا اوره پوست را تیره میکند

  • اوره برای پوست پا

با فعالیت بدنی روزانه، پاشنه ها و پاها مستعد خشکی و ترک می شوند. نادیده گرفتن ترک های عمیق در کف پا منجر به عفونت و جای زخم می شود. استفاده منظم از لوسیون یا کرم پا اوره به مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از مشکلات جدی کمک می کند.

به طور خاص، افراد مبتلا به دیابت به هیدراتاسیون کافی برای کاهش عفونت و آسیب پوست نیاز دارند. علاوه بر این، استفاده منظم از مرطوب‌کننده‌های حاوی این ماده می‌تواند جوش‌های پوستی را کاهش داده و خشکی و خارش پوست را تسکین دهد. غلظت های بالاتر اوره با خاصیت لایه برداری آن می تواند برای از بین بردن پینه و پینه نیز استفاده شود.

مضرات اوره برای پوست

اوره برای پوست در اکثر افراد بدون ضرر است اما در مضرات اوره برای پوست ذکر شده است که گاهی برخی از افراد که در ناحیه دور چشم و لب از اوره استفاده می کنند به این ماده حساسیت نشان می دهند. پس برای جلوگیری از مضرات اوره برای پوست توجه کنید که به درستی از این ماده استفاده کنید. همچنین افرادی که به اوره پوست حساسیت دارند ممکن است دچار خارش و یا التهاب در ناحیه تماس با اوره شوند. در صورت بروز این گونه مسائل می توانید به پزشک خود مراجعه نمایید.

ایا اوره باعث خارش بدن میشود

در پاسخ به سوال ایا اوره باعث خارش بدن میشود، همان طور که در بالا ذکر کردیم، گاها برخی از افراد در زمان استفاده از اوره در ناحیه نا مناسب دچار مواردی همچون خارش و التهاب می شوند که برای جلو گیری از این موارد، قبل از استفاده از اوره حتما در قسمت کوچکی از روی پوست دست خود تست کنید تا در صورت عدم نشان دادن آلرژی در سایر نواحی پوست خود از اوره استفاده کنید.

ایمنی مصرف اوره

به دلیل این که اوره در پوست وجود دارد، فرمولاسیون های حاوی این ماده معمولا به خوبی در بافت پوست قرار می گیرند و عوارض خاصی ایجاد نمی کنند. بعضی از افراد که از محصولاتی که اوره دارند استفاده می کنند، احتمال دارد بعد از استفاده از این محصولات دچار خارش و سوزش پوست شوند. این عوارض معمولاً نادر، خفیف، موقتی هستند و معمولاً خود به خود برطرف می شوند.

اگرچه عوارض جانبی اوره نادر است، اما والدین و پرستاران باید محتویات این محصولات را دور از دسترس کودکان نگه دارند و از قرار دادن کودکان در معرض اوره خودداری کنند.
تحقیقات کافی در مورد اثرات آن بر زنان باردار انجام نشده است. همچنین اثرات اوره بر جنین هنوز ناشناخته است. به همین دلیل توصیه می شود زنان باردار از تماس با محصولات حاوی این ماده خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »