02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

قرص منیزیم را کی بخوریم؟ | بهترین زمان مصرف قرص منیزیم

قرص منیزیم را کی بخوریم؟

قرص منیزیم چیست؟ | قرص منیزیم را کی بخوریم؟

در ابتدا باید گفت که قرص منیزیم نوعی مکمل غذایی است که حاوی منیزیم است. منیزیم یکی از مواد معدنی مهم برای حفظ سلامتی بدن انسان است و در فرایند بسیاری از فعالیت های بیولوژیکی مختلف در بدن نقش دارد. گفتنی است شما برای ساخت قرص منیزیم نیازمند مواد اولیه ای هستید که برای خرید این مواد اولیه و خرید منیزیم می توانید از وب سایت دارو رایان اقدام نمایید.

منیزیم به عنوان یک ماده معدنی است که برای عملکرد صحیح آنزیم های بدن و همچنین حفظ سلامت استخوان، عضلات، قلب و سایر عملکردهای بیولوژیکی اهمیت ویژه ای دارد. به همین دلیل، مصرف قرص منیزیم ممکن است برای برخی افرادی که کمبود منیزیم دارند یا نیاز به مصرف بیشتر از منیزیم دارند، توصیه شود.

قرص منیزیم به عنوان مکمل غذایی برای جبران کمبود منیزیم در بدن استفاده می شود، اما همچنین می بایست پیش از مصرف هرگونه مکمل غذایی، از جمله قرص منیزیم، با یک متخصص تغذیه صحبت کنید تا دوز مناسب و توصیه های خاص برای شرایط شما را در نظر بگیرند.

قرص منیزیم را کی بخوریم؟ | بهترین زمان مصرف قرص منیزیم

فواید و خواص قرص منیزیم

اولین نکته ای که درباره سوال قرص منیزیم را کی بخوریم باید در نظر داشته باشید این است که باید طبق دستور پزشک اقدام به مصرف قرص منیزیم نمایید، اما چناچه دستور مصرف پزشک را ندارید با افزود که برای مصرف قرص منیزیم محدودیت های خاصی وجود نداد و شما می توانید در طول روز و به همراه آب این قرص را بخورید.

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه های آمریکا، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از قرص منیزیم در ساعات17 الی 20 سبب می شود تا شما خواب راحت تری را تجربه کنید، همچنین اگر در زمان مصرف قرص منیزیم دچار مشکلات گوارشی شده اید، می توانید این قرص را به همراه ناهار و یا شام مصرف کنید. در این قسمت به سوال قرص منیزیم را کی بخوریم پاسخ دادیم و و در ادامه به برسی بیشتر قرص منیزیم خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

چقدر قرص منیزیم بخوریم؟ | مقدار مصرف قرص منیزیم

نیاز روزانه یک بزرگسال به منیزیم حدود 350-400 میلی گرم است اما نیاز زنان در روز حدود300 میلی گرم است. برای این که بدانید قرص منیزیم را کی بخوریم باید دانست که روزانه حدود 100 میلی گرم منیزیم از راه ادرار از بدن اسنان دفع می شود. همچنین باید افزود که مصرف کم منیزیم منجر به کاهش خروجی ادرار می شود، پس به همین دلیل شما باید در مصرف قرق منیزیم دقت نمایید و یا از غذاهای حاوی منیزیم در طول روز استفاده نمایید.

قرص منیزیم برای چی خوبه؟ | فواید و خواص قرص منیزیم

مقدار مصرف قرص منیزیم

در کنار این موضوع که باید بدانید قرص منیزیم را کی بخوریم، باید بدانید که کمبود شدید منیزیم در بدن انسان نادر است و درصورت شرایط نادر ممکن است این اتفاق رخ دهد.

در این قسمت درباره خواص قرص منیزیم با شما صحبت خواهیم کرد. انسان هایی که از مقدار توصیه شده منیزیم کتری مصرف می کنند، ممکن است از علائم التهاب رنج ببرند که با بیماری قلبی، دیابت و برخی سرطان ها مرتبط است همچنین باید افزود که رژیم غذایی کم منیزیم یک عامل خطر برای پوکی استخوان در نظر گرفته می شود.

طبق تحقیقات انجام شده می توان گفت که خوردن غذاهای دارای منیزیم می تواند به پیشگیری از فشار خون بالا در افرادی که علائم فشار خون بالا دارند کمک کند.

استفاده منیزیم به صورت وریدی یا تزریقی می تواند به درمان برخی بیماری ها مانند تشنج و آسم کمک کند. شما باید بدانید که منیزیم دراکثر آنتی اکسیدان ها نیز وجود دارد.

در صورت عدم دسترسی به قرص منیزیم چه کنیم؟ | بهترین منابع غذایی حاوی منیزیم

اگر نتوانستید قرص منیزیم تهیه کنید و ندانستید که قرص منیزیم را کی بخوریم در زیر بهترین منابع غذایی حاوی منیزیم را آورده ایم تا درصورت نیاز به جای قرص منیزیم، از این مواد غذایی استفاده کنید.

شکلات تلخ یکی از منابع محبوب منیزیم است. شکلات تلخ حاوی حدود 230 میلی گرم منیزیم در هر 100 گرم است. اما 100 گرم برای یک وعده شما زیاد است و یک تکه 40 گرمی برای هر وعده غذایی می تواند 13 میلی گرم منیزیم بدن را تامین کند و برای شما مناسب خواهد بود.

تخم کدو نیز دارای منیزیم است. هر نصف فنجان تخم کدوتنبل دارای 370 میلی گرم منیزیم است که 90 درصد از نیاز روزانه انسان را تامین می کند.

یکی دیگر از منابع منیزیم انجیر خشک است. خوردن نصف فنجان انجیر خشک 50 میلی گرم منیزیم بدن را تامین می کند.

برگ های اسفناج منبع منیزیم است. اما بهتر است 20 دقیقه حرارت داده شوند. 100 گرم اسفناج حاوی 157 میلی گرم منیزیم است.

استفاده از 28 گرم بادام هندی 81 میلی گرم منیزیم بدن را تامین می کند.

سخن پایانی

در این مقاله از دارو رایان به پاسخ سوال قرص منیزیم را کی بخوریم پرداختیم، امید واریم که از این مقاله لذت برده باشید. گفتنی است شما علاوه بر خرید مواد اولیه برای منیزیم، می توانید اقدام به خرید منیزیم، خرید منیزیم هیدروکساید و خرید منیزیم استئارات نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »