02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

قرص کلسیم را شب بخوریم یا روز؟ روش مصرف+عوارض

قرص کلسیم را شب بخوریم یا روز

چه موقع قرص کلسیم بخوریم؟ قرص کلسیم را شب بخوریم یا روز؟ این ها از پر تکرار ترین سوال های کسانی است که از قرص کلسیم استفاده میکنند. در این مقاله از وب سایت دارو رایان قصد داریم به پاسخ این سوال ها بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قرص کلسیم چیست؟

قرص کلسیم یکی از انواع مکمل های غذایی است که معمولاً برای افزایش میزان کلسیم برای کسانی که کمبود کلسیم دارند استفاده می‌شود. کلسیم یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار برای سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و تقویت عملکرد عضلات است. بدن برای ساخت استخوان قوی و سالم و همچنین حفظ و بهبود عملکرد عضلات، به کلسیم احتیاج دارد. اگر می خواهید بدانید که باید قرص کلسیم را شب بخوریم یا روز، در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

استفاده از قرص کلسیم برای افرادی که در معرض خطر برخی از بیماری ‌های استخوانی هستند، مانند افراد دارای سنین بالا، زنان پس از یائسگی و کسانی که رژیم غذایی نا مناسبی برای جذب کلسیم دارند، توصیه می‌شود. اما با این حال، بهتر است همیشه قبل از استفاده از هر نوع مکمل غذایی، از جمله قرص کلسیم، با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که مصرف آن برای شما مناسب است و هیچ اثرات جانبی ندارد.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

پیش از این که بدانیم باید قرص کلسیم را شب بخوریم یا روز، به بررسی پاسخ سوال نققش کلسیم دربدن چیست می پردازیم. خرید کلسیم و مصرف آن می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها مثل آرتروز باشد. از طرفی، استفاده از قرص کلسیم می‌تواند به کاهش خطر بروز دندان‌های ضعیف و تر، پوسیدگی دندان، پوکی استخوان، نارسایی قلبی و تنفسی و کم خونی کمک کند.

چه موقع قرص کلسیم بخوریم

در حالی که برخی از عوارض جانبی ممکن است در صورت استفاده بسیار زیاد از قرص کلسیم رخ دهد، مانند سنگ کلیه، افزایش سطح کلسیم در خون و افزایش خطر بروز سرطان. همچنین مصرف افراطی قرص کلسیم می‌تواند باعث ایجاد عوارض جانبی از جمله تهوع، اسهال، یبوست، افزایش وزن، سرگیجه، خستگی و تشنجات شود. برخی از مواد دیگر تداخلات دارویی است. حتما قبل از مصرف همزمان مکمل کلسیم مثل خرید کلسیم لاکتات و سایر مکمل‌های غذایی یا دارو های دیگر، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

البته برای تقویت جذب کلسیم و بهبود کمبود کلسیم در بدن، بهتر است که بجای مصرف قرص کلسیم مانند خرید دی کلسیم فسفات، با مصرف منابع غذایی سرشار از کلسیم این مشکل را رفع کنید. منابع غذایی سرشار از کلسیم شامل ماهی، شیر و فرآورده‌های لبنی، سبزیجات مانند کلم و بادمجان هستند.

گاهی نیز برای برخی از افراد، مصرف قرص کلسیم ممکن است ضروری باشد. برای مثال، زنان در دوران بارداری و شیردهی، کسانی که دچار کمبود کلسیم هستند و افرادی که دارای بیماری‌ هایی مانند کم خونی، اختلالات در عملکرد کلیه و آسیب به استخوان هستند به کلسیم بیشتری نیاز دارند.

 

قرص کلسیم را شب بخوریم یا روز؟

اگر قرص کلسیم را به صورت منظم مصرف می‌کنید، باید به دوز و زمان مصرف آن توجه داشته باشید. بهتر است قرص کلسیم را با غذا مصرف کنید تا بدن آن را بهتر جذب کند. همچنین، باید به مقداری که پزشک تجویز کرده است توجه کنید و از استفاده بیشتر خودداری کنید، چرا که مصرف بیش از حد کلسیم نیز ممکن است باعث عوارض جانبی شود.

اگر احساس می کنید با استفاده از قرص کلسیم دچار عوارض جانبی آن شده اید، بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید تا در صورت لزوم دوز و یا نوع دارو را تغییر دهد. همچنین، در صورتی که دارای بیماری‌ هایی مثل مشکلات کلیوی هستید، حتما قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

نقش کلسیم در بدن چیست

در پاسخ به سوال قرص کلسیم را شب بخوریم یا روز، می توان گفت که مصرف این مکمل به همراه غذا، در هر ساعتی از روز قابل توصیه است اما برخی از متخصصان پیشنهاد می‌ دهند که بهتر است قرص کلسیم را در طول روز به همراه غذا بخورید، زیرا جذب آن در بدن بهتر خواهد بود. از طرفی این موضوع به علت تاثیر زیاد نور خورشید بر جذب ویتامین D است که می‌تواند به بهبود جذب کلسیم نیز کمک کند.

همچنین، اگر شما به هر دلیلی مثل ناراحتی معده و یا مشکلات دیگر، نمی توانید این مکمل را همراه با غذا مصرف کنید، می‌توانید آن را با یک لیوان آب بخورید.

سخن پایانی

در این مقاله از وب سایت دارو رایان به بررسی قرص کلسیم و همچنین پاسخ سوال قرص کلسیم را شب بخوریم یا روز، پرداختیم. امیدواریم مطالب مفیدی را در این مقاله در اختیارتان قرار داده باشیم و پاسخ سوال شما را به درستی بیان کرده باشیم. حتما نظرات، سوالات و یا تجربیات خود را با ما و سایر کاربران وب سایت دارو رایان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − سه =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »