02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد؟ | مواد غذایی کلسیم دار

کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد

در این مقاله از دارو رایان قصد داریم تا پاسخ سوال کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد را به شما بدهیم. اگر قصد دارید تا بدانید که کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد تا انتهای این مقاله از دارو رایان همراه ما باشید.

باید بدانید کلسیم از عنصر های شیمیایی است و در طبیعت به صورت فراوان پیدا می شود، همچین از کلسیم در مواد غذایی نیز استفاده می شود و ماده اولیه ترکیبات زیادی است، به همین دلیل شرکت هایی اقدام به تولید کلسیم می نمایند و افراد که نیازمند کلسیم اند می توانند از طریق این شرکت ها اقدام به خرید کلسیم و یا مشتقات آن همانند خرید کلسیم لاکتات نمایند.

مواد غذایی حاوی کلسیم

کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد؟

کلسیم در غذاها و میوه های زیادی وجود دارد که در ادامه به معرفی مواد غذایی و میوه های دارای کلسیم خواهیم پرداخت.

مواد غذایی کلسیم دار

  1. شیر و لبنیات: باید بدانید شیر، پنیر، ماست و کره از مواد غذایی حاوی کلسیم هستند. علاوه بر شیر، پنیر، ماست و کره دیگر محصولات مانند بستنی، پودر پنیر و روغن پنیر نیز دارای کلسیم هستند.
  2. در این بین محصول اصلی در میان لبنیات که حامی کلسیم می باشد پنیر است. باید اطلاع داشته باشید که تکه ای از پنیر 22 درصد از کلسیم مورد نیاز بدن در روز را تامین می کند. اما دقت کنید که با خوردن زیاد پنیر، کالری می تواند افزایش یابد پس حتما اعتدال را رعایت نمایید.
  3. سبزیجات: یکی دیگر از پاسخ سوال کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد برگی‌های سبز تاریک مانند گل کلم، اسفناج و کلم بروکلی است. علاوه بر موارد اشاره شده، گیاهانی مانند جوانه گندم و جو، کاهو، گل همیشه بهار و ذرت هم دارای کلسیم هستند.
  4. شاید شما کلم پیچ را برای تزئین سالاد استفاده کنید، اما باید بدانید که  یک فنجان کلم پیچ خام دارای حدود 90 میلی گرم کلسیم است که 9 درصد از مقدار توصیه شده روزانه بدن را شامل می شود.
  5. ماهی و مواد دریایی: بعضی از ماهی‌ها مانند سردر، ماهی قزل آلا حاوی کلسیم هستند. علاوه بر مواد گفته شده، مواد دریایی دیگری مانند خاویار، کرم اقیانوسی و میگو نیز دارای کلسیم هستند. یکی دیگر از ماهی های حاوی کلسیم، ساردین است. ماهی ساردین برای پیشگیری از سرطان، کاهش کلسترول و بهبود سلامت استخوان های بدن کمک می کند. ماهی ساردین مملو از کلسیم است، جلوی پوکی استخوان را بگیرید ، ساردین را در رژیم غذایی خود جای دهید.
  6. لوبیای سفید: در پاسخ به کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد می توان لوبیا سفید را به شما معرفی گرد. لوبیا سفید علاوه بر اسید فولیک ودیگر ویتامین ها به عنوان یک ماده غذایی فیبردار نیز شناخته می شود. یک فنجان از ماده غذایی حاوی حدود 200 میلی گرم کلسیم است و برای تامین 20 درصد از نیاز روزانه بدن  کافی است.
  7. آجیل: شاید ندانید که آجیل ها از بهترین منابع حاوی کلسیم و فسفر است. فسفر همانند کلسیم برای سلامت استخوان ها، دندان ها و مو لازم است.

کلسیم غذایی

میوه های کلسیم دار

  1. انجیر: این میوه خوشمزه و محبوب منبع خوبی از کلسیم است. باید بدانید که چه از انجیر تازه استفاده کنید چه از انجیر خشک در هر صورت کلسیم بدن شما تامین خواهد شد. انجیر خشک مناسب تر است زیرا 162 میلی گرم کلسیم در انجیر خشک وجود دارد اما 35 میلی گرم کلسیم در انجیر تازه وجود دارد.
  2. پرتقال و نارنگی: میوه محبوب پرتقال علاوه بر ویتامین  C، سرشار از کلسیم می باشد. یک پرتقال تقریبا 40 میلی گرم کلسیم دارد. هر نارنگی نیز حدود 37 میلی گرم کلسیم دارد، در حالی که نارنگی های کنسرو شده تنها 12 میلی گرم کلسیم دارند.
  3. کیوی: کیوی علاوه بر کلسیم، ویتامین و مواد معدنی نیز دارد. کیوی سرشار از فیبر است و در هر 100 گرم آن 3 گرم فیبر دارد. فقط 9 گرم قند دارد، قند خون را بالا نمی برد و برای افراد دیابتی قابل استفاده است.
  4. اناناس: هر اناناس تقریبا 13 میلی گرم کلسیم و 50 میلی گرم ویتامین c دارد. باید بدانید که آناناس خشک بیشتر کلسیم دارد و میزان کلسیم در آن به37 میلی گرم می رسد. علاوه بر خود اناناس، می توانید آب آناناس را هم استفاده کنید که همان مقدار کلسیم را به بدن میدهد ولی فقط مقدار فیبر آن کم است.

سخن پایانی

در این مقاله از دارو رایان پاسخ سوال کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد را دادیم و به شما میوه های کلسیم دار و مواد غذایی کلسیم دار را معرفی کردیم. امید واریم از این مقاله لذت برده باشید و پاسخ سوال کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد را پیدا کرده باشید. در صورت داشتن سوال راجب میوه های کلسیم دار و مواد غذایی کلسیم دار در بخش نظرات سوالات خود را ثبت کنید تا در سریع ترین فرصت پاسخ خودتان را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »