02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

منیزیم در چه مواد غذایی وجود دارد؟ + 10 غذای حاوی منیزیم

منیزیم در چه مواد غذایی وجود دارد

منیزیم در چه مواد غذایی وجود دارد؟

منیزیم یک ماده معدنی بسیار مهم در طبیعت، بدن انسان و هچنین در مصارف مختلف است، و به همین دلیل افراد زیادی به دنبال خرید منیزیم و یا مشتقات آن همانند خرید منیزیم هیدروکساید و خرید منیزیم سیترات هستند. منیزیم در واکنش های شیمیایی بدن شرکت می کند و به حفظ سلامتی انسان کمک می کند، اما بسیاری از افراد اندازه مقدار توصیه شده یعنی 400 میلی گرم در روز استفاده نمی کنند که یک کار بسیار اشتباه است.

منیزیم ماده ای ضروری برای بدن است که نقش مهمی در عملکرد و سلامت انسان دارد. بیشتر از 300 کنش شیمیایی در بدن به این ماده معدنی وابسته است. بدون وجود منیزیم، عضلات جانداران نمی توانند آنطور که باید حرکت کنند و اعصاب نمی توانند پیام ارسال و یا دریافت کنند.

قبل از پاسخ به سوال منیزیم در چه مواد غذایی وجود دارد، باید گفت منیزیم یک عنصر معدنی مهم است که برای حفظ سلامتی عضلات، اعصاب، قلب، استخوان ها و سایر اعضای بدن ضروری است. برخی از مواد غذایی که در آن منیزیم وجود دارد عبارتند از:

غذای حاوی منیزیم

  1. تخمه: تخمه ها منابع بسیار خوبی برای منیزیم هستند. باید افزود که یک تخمه تقریبا۳۰ میلی گرم منیزیم دارد. تخمه آفتابگردان نیز یکی از منابع قوی منیزیم است و  منبع خوبی از کلسیم برای استخوان ها نیز محسوب می شود. در تخمه چربی های حلقه اشباع نشده نیز وجود دارد. اگر در حد متعادل مصرف شود، می تواند به کاهش کلسترول بد خون نیز کمک کند.
  2. بادام: بادام نیز منبع خوبی از منیزیم هستند. ۲۹ گرم از بادام تقریبا ۷۸ میلی گرم منیزیم دارد. 30 گرم بادام هندی حاوی 74 میلی گرم منیزیم و 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 49 میلی گرم منیزیم است که مقدار مناسبی محسوب می شود.
  3. برنج: برنج نیز منبع خوبی از منیزیم است.در پاسخ به سوال منیزیم در چه مواد غذایی وجود دارد باید پاسخ داد ۱۰۰ گرم برنج حدود ۴۳ میلی گرم منیزیم دارد.
  4. آووکادو: آووکادو یک میوه با ارزش غذایی بالا است و دارای منیزیم و فیبر است. باید بدانید یک عدد آووکادو حدود ۵۸ میلی گرم منیزیم دارد.
  5. تخمه گندم: تخمه گندم حاوی مقدار قابل توجهی منیزیم است. ۱۰۰ گرم تخمه گندم حدود 190 میلی گرم منیزیم دارد. همچنین غلات کامل نیز منبع عالی بسیاری از مواد مغذی از جمله منیزیم هستند. 28 گرم گندم سیاه دارای 65 میلی گرم منیزیم است که 16 درصد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. بیشتر دانه ها سرشار از ویتامین های گروه B، سلنیوم، منگنز و فیبر هستند.
  6. نارگیل: نارگیل حاوی منیزیم و پتاسیم خوبی است. یک پیمانه نارگیل تقریبا ۶۰ میلی گرم منیزیم دارد. اگر به دنبال پاسخ سوال منیزیم در چه مواد غذایی وجود دارد هستید، باید افزود که نارگیل یکی از این خوردنی ها است.
  7. تخم کدو: تخم کدو همچنین منبع خوبی از منیزیم است. 30گرم تخم کدو تقریبا ۶۵ میلی گرم منیزیم دارد. همچنین تخمه کدو تنبل منبع خوبی از فیبر نیز است و در هر 28 گرم 5 گرم فیبر وجود دارد. این دانه ها همچنین سرشار از چربی های غیراشباع مفید برای قلب هستند. تخمه کدو تنبل در هر وعده 5 گرم پروتئین بدن شما را تامین می کند.
  8. سبزیجات برگ دار: برگ سبزیجاتی همانند اسفناج، کلم بروکلی و جعفری نیز حاوی مقادیر قابل توجهی منیزیم هستند. سبزیجات برگدار بسیار سالم اند و منبع خوبی از منیزیم محسوب می شوند. به عنوان مثال، یک فنجان اسفناج پخته شده حاوی حدود 160 میلی گرم منیزیم است. علاوه بر این، سبزی های برگ دار منبع عالی بسیاری از مواد مغذی دیگر از جمله آهن، منگنز و ویتامین های C، A و K هستند.
  9. موز: موز یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین میوه های جهان است. همان طور که در مقاله مربوطه به برای کمبود پتاسیم چی بخوریم گفتیم، بازگو می کنیم که موز منبع غنی پتاسیم است که می تواند فشار خون و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. همچنین موز سرشار از منیزیم نیز هست و یک موز حاوی حدود 37 میلی گرم منیزیم است.
  10. شکلات تلخ: شکلات تلخ علاوه بر خوشمزه و بامزه بودن، یکی از سالم ترین مواد غذایی سرشار از منیزیم است. این ماده سرشار از منیزیم است، زیرا 1 اونس (28 گرم) حاوی 64 میلی گرم منیزیم است که 16 درصد از مصرف روزانه را تامین می کند.

 

خوردنی منیزیم

علائم کم بود منیزیم چیست؟

کمبود منیزیم علائم متعددی دارد و به همین دلیل افراد زیادی ممکن لسا دچار آن شوند و همواره به دنبال پاسخ سوال منیزیم در چه مواد غذایی وجود دارد هستند، در بالا پاسخ سوال منیزیم در چه مواد غذایی وجود دارد را به شما دادیم و در ادامه به برسی سایر موارد کمبود منیزیم از جمله علائم کم بود منیزیم می پردازیم.

در صورت کمبود منیزیم، ممکن است شما دارای خستگی بیش از حد باشید و در بدن خود احساس ضعف کنید، کمبود منیزیم ممکن است سبب حالت تهوع و استفراغ گردد و در ادامه سبب از کم کردن اشتهای شما شود. اگر کمبود منیزیم طولانی مدت شود و برای درمان آن اقدام نشود، امکان بروز علائم دیگری همچون، بی حسی بدن، مور مور شدن در اعضای بدن، تشنج، بالا رفتن ضربان شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به شما پاسخ سوال منیزیم در چه مواد غذایی وجود دارد را بدهیم و گفتیم که منیزیم در چه مواد غذایی وجود دارد. امید واریم از این مقاله از وب سایت دارو رایان لذت برده باشید. در پایان گفتنی است شما می توانید بجای مصرف موارد بالا با مشورت پزشم اقدام به مصرف قرص منیزیم نمایید همچنین برای پاسخ به سوال قرص منیزیم را کی بخوریم، می توانید به مقاله مرتبط با این موضوع مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »