02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

معرفی 7 میوه های کلسیم دار که نمیدانستید!

میوه های کلسیم دار

تا حرف از کلسیم می شود اکثر افراد به یاد شیر و محصولات لبنی میفتند. بسیاری نیز این تصور را دارند که تنها با خوردن شیر می توانند کلسیم مورد نیاز بدن را تامین کنند.

برخی از افراد هستند که بنا به دلایلی نمی توانند از شیر و محصولات لبنی استفاده کنند. به همین دلیل این افراد باید با مصرف سایر مواد غذایی مانند میوه های کلسیم دار بتوانند این ماده مغذی را برای بدن تامین کنند. البته برخی با استفاده از خرید کلسیم و مکمل های آن مثل خرید کلسیم لاکتات، می خواهند کمبود میزان کلسیم در بدن را جبران کنند. اگر نمی دانید عوارض قرص کلسیم چیست یا قرص کلسیم را شب بخوریم یا روز، می توانید مقالات مرتبط را مطالعه کنید.

به هر حال اگر نمی خواهید از دارو های حاوی کلسیم استفاده کنید، تا انتهای این مقاله از وب سایت دارو رایان با ما همراه باشید چون قصد داریم انوع مختلف میوه های کلسیم دار را به شما معرفی کنیم. این میوه ها می توانند مقدار قابل توجهی از کمبود کلسیم در بدن شما را تامین کنند و در افزایش و بهبود سلامت استخوان و دندان کمک کند. پس با ما همراه باشید تا بیشتر در رابطه با میوه های کلسیم دار بدانید.

منبع غنی کلسیم در سبزیجات

میوه های کلسیم دار

در ادامه برخی از میوه های کلسیم دار را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. میوه های خشک (خشکبار) : میوه های خشک جزو منابع گیاهی سرشار از کلسیم به حساب میایند.
  2. پرتقال و نارنگی : پرتقال علاوه بر این که ویتامین Cزیادی دارد، یکی از بهترین منابع کلسیم برای بدن نیز می باشد. البته آب پرتقال نسبت به خود پرتقال مقدار کلسیم کم تری دارد. نارنگی تازه هم علاوه بر ویتامین سی، 37 میلی گرم کلسیم دارد.
  3. انجیر : انجیر حاوی کلسیم، پتاسیم، و ویتامین C است که علاوه بر این ها، در کنترل فشار خون و حفظ سلامت استخوان نیز به بدن کمک کند. البته انجیر خشک مقدار کلسیم و قند بیشتری دارد.
  4. زردآلو : در هر صورتی که زردآلو را مصرف کنید، چه زردآلوی تازه، چه خشک شده و چه پخته شده، می توانید از کلسیم موجود در این میوه استفاده کنید.
  5. کیوی : کیوی یکی از بهترین میوه های کلسیم دار می باشد که می توانید در برنامه غذایی خود استفاده کنید. این میوه نه تنها حاوی کلسیم است، بلکه ویتامین و مواد معدنی هم دارد. علاوه بر همه این ها، کیوی مقدار زیادی فیبر و مقدار بسیار کمی قند دارد.
  6. گیلاس : گیلاس یک میوه لذیذ است و جزو میوه های کلسیم دار محسوب می شود. البته توجه کنید که مقدار کلسیم موجود در گیلاس نسبتاً کمتر از سایر میوه ها است.
  7. سیب : سیب یکی از میوه های مفید برای بدن است و حاوی کلسیم نیز است. هر سیب متوسط ​​حدود 6 میلی گرم کلسیم دارد که در مقایسه با برخی میوه های دیگر ممکن است کمتر به نظر برسد، اما سیب همچنین حاوی مواد مغذی مهمی مانند ویتامین C، فیبر و پتاسیم است.

بیشتر بخوانید:

مزایای استفاده از میوه های کلسیم دار

کلسیم یکی از ماده های معدنی بسیار ضروری برای بدن بوده که برای بهبود و حفظ سلامت دندان‌ ها، استخوان ‌ها، عملکرد سیستم عصبی و ماهیچه ‌های بدن و همچنین ترشح هورمون‌ ها و آنزیم ‌های خاص، نیاز است. کمبود کلسیم دربدن موچب بروز بیماری ها و عوارض زیادی می شود.

یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از این امر، استفاده از میوه های کلسیم دار است. مخصوصا برای کسانی که گیاهخوار هستند و یا دارای رژیم خام خواری هستند. زیرا مصرف میوه های کلسیم دار تنها راه تامین کلسیم بدن این افراد است.

اکثر میوه های کلسیم دار علاوه بر خواص زیادی دارند، برای تمام افراد مناسب هستند و موجب بروز حساسیت نمی شوند. در حالی که شیر دارای لاکتوز برای برخی از افراد، سبب ایجاد حساسیت می شود.

بیشترین کلسیم در چه موادی است

برخی از زنان باردار ممکن است نتوانند شیر و محصولات لبنی استفاده کنند. به همین دلیل استفاده از میوه های کلسیم دار به این دسته از افراد مخصوصا در سه ماه اول بارداری پیشنهاد داده می شود.

البته استفاده از میوه ‌های خشک کلسیم دار برای خانم های باردار مناسب تر است؛ زیرا برخی از این میوه ‌ها هم میزان کلسیم بیشتری دارند و هم مصرفشان راحت‌ تر بوده و می‌توان همیشه مقداری از آن‌ ها را همراه خودشان داشته باشند.

سخن پایانی

در این مقاله از وب سایت دارو رایان به بررسی و معرفی میوه های کلسیم دار و مزایای استفاده از آن ها پرداختیم. امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم. حتما تجربیات خود از استفاده از این محصولات غذایی را با ما و سایر مخاطبان و کاربران وب سایت دارو رایان در میان بگذارید. همچنین سوالات و نظرات خود را در انتهای صفحه در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در اصراع وقت آن ها را بررسی کیده و پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 6 =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »