02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

پودر آگار آگار چیست؟ | کاربرد + انواع آن

پودر آگار آگار چیست

در مقالات گذشته از وب سایت دارو رایان درباره میوه های کلسیم دار و کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد صحبت کردیم، این سری در این مقاله قصد داریم تا درباره موضوعی متفاوت صحبت کنیم. اگر می خواهید بدانید که آگار آگار چیست و یا پودر آگار آگار چیست به شما پیشنهاد می کنم این مقاله از دارو رایان را تا انتها مطالعه کنید.

پودر آگار آگار چیست؟

برای این که بدانید پودرآگار آگار چیست باید به شما بگوییم که این ماده یک ژلاتین گیاهی سفید و تقریبا شفاف است که از جلبک ها به دست می آید. پودر آگار آگار در واقع همان آگاری است که به عنوان تثبیت کننده و غلیظ کننده استفاده می شود. در واقع آگار جلبکی به رنگ قرمز است که پروتئین گیاهی به حساب می آید.

این ماده ژله مانند یک ترکیب کربوهیدراتی است که از جلبک قرمز دریایی استخراج می‌شود که علاوه بر کاربرد آن در پخت و پز، کاربردهای زیادی از جمله پرکننده در تولید کاغذ و پارچه دارد. آگار آگار در ژله، کرچک و حتی خامه استفاده می شود تا بافت غلیظی به آن ها بدهد. این ماده بسیار شبیه به ژلاتین است، اما این دو ماده در واقع کاملاً متفاوت هستند. این ماده از ژلاتین قوی تر است و می تواند دمای بسیار بالا را بدون ذوب شدن تحمل کند.

تفاوت آگار آگار با ژلاتین این است که ژلاتین از کلاژن دام ها یعنی استخوان، غضروف و تاندون ها بدست می آید، اما آگار آگار یک ماده کاملا گیاهی است که از جبلک دریایی گرفته می شود. این دو باید به روش های خاصی با استفاده از یک نسخه استفاده شوند. برای تهیه آگار آگار باید جوشانده شود تا سفت شود اما ژلاتین به راحتی در آب گرم حل می شود این به این دلیل است که آگار در دمای 185 درجه فارنهایت ذوب می شود در حالی که ژلاتین در دمای 95 درجه سانتی گراد ذوب می شود.

ژلاتین آگار آگار

انواع پودر آگار آگار چیست؟

آگار آگار به صورت پودر، رشته ومیله ای به فروش می رسد. آگار آگار پودری در آب راحت حل می شود و از نوع آگار آگار پولکی ارزان تر است زیرا نوع پولکی دیرتر درآب حل می شود. در زمان استفاده از نوع پودر باید نسبت به نوع پولکی بیشتر استفاده شود تا خاصیت یک اندازه نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

کاردبرد پودر آگار آگار چیست؟

مردم به خصوص در کشور های شرقی از آگار برای کم کردن وزن استفاده می کنند. آگار در ژاپن “کانتن” نامیده می شود و ماده “رژیم کانتن” است. از آنجایی که آگار آگار بی مزه است، بیشتر روی بافت غذا تمرکز می کند تا طعم غذا. ژلاتین مایع بسیار اسیدی تولید نمی کند، بنابراین آگار آگار اغلب به عنوان جایگزین استفاده می شود.

همچنین از آگار آگار برای درمان دیابت و یبوست نیز استفاده می شود. گفتنی است در پزشکی و در دندانپزشکی از آگار برای جراحی دندان استفاده می شود.

در دنیای آشپزی، آگار جایگزینی برای ژلاتین گیاهی است. ماده ژل مانندی که از جلبک های قرمز به دست می آید از مولکول های قند خون مانند گالاکتوز، گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است و پایه ای برای حفظ حیات در حیوانات است.

مزایای مصرف پودر آگار آگار چیست؟

  1. بهبود دستگاه گوارش: این ماده به عنوان بهترین درمان خانگی برای یبوست محسوب می شود، خوردن آگار آگار که سرشار از فیبر غذایی است می تواند افرادی را که مکرراً دچار یبوست می شوند را درمان کند.
  2. قوی شدن استخوان: مصرف کردن آگار باعث اسبب قوی شدن استخوان می شود زیرا حاوی مقدار زیادی کلسیم و منیزیم است و بنابر این دیگر نیازی به خرید منیزیم و خرید کلسیم و یا خرید مشتقات آنها همانند خرید منیزیم سیترات نیست. کلسیم به رشد و قوی استخوان کمک می کند. با این حال، برای افزایش تراکم استخوان، منیزیم و کلسیم باید در تعادل باشند. اکثر مردم فکر می کنند که کلسیم برای افزایش استحکام استخوان کافی است اما باید بدانند که از منیزیم نیز باید استفاده کنند.
  3. بهبود کم خونی: یک اونس آگار مقدار زیادی آهن مورد نیاز در طول روز را تامین می کند، تولید گلبول های قرمز سالم را افزایش می دهد و خطر کم خونی را کاهش می دهد.
  4. سلامت مغز: این ماده دارای قند گالاکتوز است که به قند مغز نیز معروف است. قند مغز برای رشد مغز کودکان بسیار مفید است و می تواند به رشد کودک کمک کند.

سخن پایانی

در این مقاله از وب سایت دارو رایان به موضوع پودر آگار آگار چیست پرداختیم و درباره تفاوت آن با ژلاتین و کاربرد های آن صحبت کردیم. همچنین گفتیم که انواع پودر آگار آگار چیست تا با انواع آن نیز آشنایی پیدا کنید. در پایان باید گفت که اگر سوال درباره آگار آگار دارید و یا تجربه استفاده از این ماده را داشته اید خوشحال می شویم اگر آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 1 =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »