02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

عوارض قرص کلسیم چیست؟ + راه های پیشگری 100 % تضمینی✅

عوارض قرص کلسیم

قرص کلسیم برای دلایل مختلفی می تواند مصرف شود، برای مثال برای بهبود درد مفاصل، استخوان و یا تقویت عضلات توسط بدنساز ها مورد مصرف قرار می گیرد، اما قبل از خرید کلسیم یا مشتقات آن همانند خرید کلسیم نیترات و یا خرید دی کلسیم فسفات باید با این موضوع آشنا شوید که عوارض قرص کلسیم چیست. پس اگر می خواهید قبل از مصرف قرص کلسیم با عوارض قرص کلسیم آشنا شوید تا انتهای این مقاله از دارو رایان همراه ما باشید.

به شما پیشنهاد میکنیم قبل از اقدام به یادگیری عوارض قرص کلسیم با موضوعاتی چون کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد و قرص کلسیم را شب بخوریم یا روز نیز آشنا شوید تا در زمان مصرف قرص کلسیم دچار مشکل نشوید.

عوارض قرص کلسیم چیست؟

راه های جلوگیری از بروز عوارض قرص کلسیم

قطعا مصرف بیش از حد هر دارویی همراه با عوارض خواهد بود، در ادامه به برسی عوارض قرص کلسیم خواهیم پرداخت که در صورت استفاده بیش از حد آن، ممکن است دچارش شوید. از عوارض قرص کلسیم با مصرف زیاد می توان به احتمال ارتباط آن با بیماری های قلبی اشاره کرد، همچنین این احتمال وجود دارد که مصرف زیاد کلسیم سبب  هیپرکلسمی با سرطان پروستات شود.

1- احتمال رخ دادن حمله قلبی

یکی از عوارض مصرف زیاد کلسیم، ممکن است سبب رخ دادن سکته قلبی شود. سطح بالای کلسیم و رسوبات کلسیم در رگ ها ممکم است سبب حمله قلبی شود و احتمال بروز آن را افزایش دهد، پس مصرف این قرص باید تحت نظر پزشک باشد. افرادی سالمی که کلسیم بدن خود را از غذا دریافت می کنند، کمتر در معرض خطر حملات قلبی و سایر مشکلات هستند. شما می توانید برای فهمیدن کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد مقاله مرتبط با آن را مطالعه کنید.

2- عوارض قرص کلسیم برای کلیه

برخی از افراد مبتلا به سنگ کلیه معتقدند که باید مصرف کلسیم را متوقف کنند. کلسیم یک ماده معدنی درشت مولکولی است و ممکن است در هنگام استفاده در کلیه ها رسوب کند. افرادی که سنگ کلیه دارند نگران این موضوع خواهند بود. اما در نظر داشته باشید که کلسیم برای بدن ضروری است و باید آن را به نحوی تامین کنید. یکی از راه های مناسب برای تامین کلسیم بدن، استفاده از غذاهای حاوی کلسیم همانند شیر، ماست و … است.

اما اگر به جای غذای حاوی کلسیم، از قرص های کلسیم بیش از حد استفاده کنید ممکن است کلسیم خون شما افزایش یابد و در کلیه های شما رسوب کند و در نتیجه دچار سنگ کلیه شوید.

3- افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات

افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات نیز یکی از عوارض مصرف بیش از حد کلسیم است. دوز زیاد کلسیم خطر ابتلا به سرطان پروستات را بالا می برد. با کنترل کلسیم خون می توانید خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهید.

4- ایجاد یبوست

چناچه از قرص کلسیم در دوز های بالا و در تعداد دفعات مکرر استفاده کنید احتمالا دچار یبوست شوید. اگر می خواهید دچار عوارض قرص کلسیم نشوید، در زمان مصرف این قرص میزان آب بیشتری بنوشید و از غذاهای حاوی فیبر استفاده کنید.

راه های جلوگیری از بروز عوارض قرص کلسیم

قرص کلسیم

قرص کلسیم انواع دارد که در ادامه معرفی می کنیم:

  • شما 40 درصد کلسیم در قرص کلسیم کربنات می توانید پیدا کنید.
  • 21 در کلسیم نیز در کلسیم سیترات وجود دارد و می توانید اقدام به خرید کلسیم سیترات نمایید.
  • با خرید کلسیم لاکتات نیز می توان 13 درصد از کلسیم را تامین کرد.

شما باید قبل از مصرف قرص کلسیم با پزشک خود مشورت کنید و با دادن آزمایش خون، میزان کلسیم مورد نظر شما تشخیص داده شود. پزشک متخصص با توجه به توانایی جذب در بدن شما، یکی از قرص های بالا را برایتان تجویز خواهد کرد. دقت داشته باشید که حتما از دستور پزشک پیروی کنید وبدون اطلاع او میزان دور قرص خود را افزایش ندهید.

  1. مصرف میزان مناسب: مصرف میزان صحیح از قرص کلسیم به مقدار توصیه شده توسط پزشک، سبب کاهش خطرات بروز عوارض جانبی قرص کلسیم کمک کند.
  2. مصرف همراه با دیگر مواد مغذی: با مصرف قرص کلسیم همراه با مواد مغذی دیگر مانند ویتامین D و منیزیم می تواند به جذب بهتر کلسیم کمک کند وسبب کاهش عوارض جانبی آن شود.
  3.  تغییر در رژیم غذایی: استفاده از مواد غذایی حاوی کلسیم مانند شیر، پنیر، ماهی، سبزیجات و تخم مرغ می تواند سبب کم شدن نیاز به مصرف قرص کلسیم شود و در نتیجه به کاهش خطر بروز عوارض جانبی کمک کند.
  4.  مصرف آب کافی: مصرف آب کافی به جذب کلسیم در بدن کمک می کند و دیگر در کلیه رسوب نمی کند.

سخن پایانی

در این مقاله در باره عوارض قرص کلسیم صحبت کردیم و گفتیم که مصرف بیش از حد قرص کلسیم، احتمال بروز خطراتی چون سنگ کلیه، سرطان، یبوست و حمله قلبی را افزایش می دهد و اگر می خواهید دچار این عوارض نشوید باید رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید و به میزان مناسب و طبق دستور پزشک از این قرص استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »