02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

8 کاربرد نیترات منیزیم در کشاورزی + مضرات

کاربرد نیترات منیزیم در کشاورزی

قبلا در وب سایت دارو رایان درباره خرید منیزیم نیترات صحبت کرده بودیم. در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد نیترات منیزیم در کشاورزی آشنا کنیم.

نیترات منیزیم از جمله مهم‌ ترین محصولات شیمیایی پر کاربرد در کشاورزی است. این ماده شیمیایی در برخی کود ها و رقیق‌ کننده ‌های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای مزایای زیادی برای رشد گیاهان است. در ادامه این مقاله به بررسی کاربرد نیترات منیزیم در کشاورزی خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مقاله همراه دارو رایان باشید.

کاربرد نیترات منیزیم در کشاورزی

بهبود کیفیت و تقویت عملکرد محصول

 استفاده از منیزیم نیترات در کود شیمیایی برای گیاهان، باعث افزایش سرعت و بهبود کیفیت رشد گیاهان می ‌شود. به جرعت می توان گفت که این ماده یکی از عناصر بسیار ضروری برای رشد گیاهان است و خرید منیزیم مورد نیاز گیاه، کمک می‌کند تا گیاهان رشد بهتر و عملکرد بیشتری داشته باشند.

بهبود خاک

 از دیگر کاربرد نیترات منیزیم در کشاورزی می توان به بهبود خاک اشاره کرد. استفاده از نیترات منیزیم به عنوان رقیق کننده، می‌تواند موجب بهبود خاک شود. با تأمین مقدار کافی منیزیم برای خاک، قابلیت نفوذ پذیری و نگهداری آب در خاک افزایش می ‌یابد که این امر برای ریشه گیاهان بسیار مفید و مناسب است.

کاهش نیاز به کود های دیگر

 استفاده از نیترات منیزیم در کود های کشاورزی، می‌تواند نیاز به کود های دیگر را کاهش بدهد. زیرا این کود علاوه بر داشتن نیتروژن و منیزیم، دارای پتاسیم و سولفات نیز می ‌باشد. به این ترتیب از دیگر کاربرد نیترات منیزیم در کشاورزی این است که برای کشاورزان سودآور است و هزینه‌ های خرید سایر کود برای کشاورزی را کاهش می دهد.

کود منیزیم نیترات

افزایش مقاومت گیاهان

 نیترات منیزیم به افزایش مقاومت گیاهان کمک می‌کند تا در مقابل شرایط سخت مانند خشکی و گرمای زیاد، گیاه مقاومت بیشتری داشته باشد و از بین نرود. همچنین استفاده از منیزیم نیترات در کشاورزی باعث افزایش تولید فتوسنتزی و کلروفیل در گیاه شده و در نتیجه گیاهان بیشترین کارایی را در تبادل گاز های هوا با محیط خواهند داشت.

کمک به کاهش آلودگی محیط زیست

 از دیگر کاربرد نیترات منیزیم در کشاورزی، کاهش آلودگی محیط زیست است. با استفاده از این کود به جای استفاده از سایر کود های سنتی موجب کاهش مصرف نیتروژن و فسفر شده و به این ترتیب، آلودگی محیط زیست نیز کاهش پیدا می کند.

بهبود و حفظ سلامتی گیاه

 استفاده از کود نیترات منیزیم به گیاهان کمک می‌کند تا در برابر بیماری‌ها و آفات مقاومت بیشتری داشته باشند. استفاده از این ماده باعث افزایش تولید فنل، تانین و سایر ترکیبات فعال در گیاهان می ‌شود به مقاومت گیاه در برابر بیماری‌ها و آفات کمک زیادی می‌کنند.

 

بهبود ویژگی ‌های میوه

 این کود شیمیایی به بهبود ویژگی‌های میوه کمک می کند. منیزیم نیترات سبب افزایش قدرت ذخیره سازی، بهبود کیفیت و طعم میوه می شود.

افزایش ماندگاری محصولات

 استفاده از منیزیم نیترات در کشاورزی باعث افزایش عمر ماندگاری محصولات می‌شود. همچنین این کود باعث افزایش مقاومت گیاهان و محصولات کشاورزی در برابر حشرات، قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌شود.

کود نیترات منیزیم

مضرات استفاده بیش از حد از کود نیترات منیزیم

با این که استفاده از کود نیترات منیزیم فواید زیادی برای گیاهان دارد، اما نباید در استفاده از این ماده شیمیایی زیادی روی کرد، چرا که استفاده نادرست از این ماده ممکن است به خاک، گیاه و محیط زیست آسیب برساند و موجب آلودگی آب و مرگ موجودات شود. به همین دلیل، باید از این کود فقط در شرایط مورد نیاز و به مقدار کافی استفاده کرد.

سخن پایانی

در نهایت، می توان گفت که کاربرد نیترات منیزیم در کشاورزی بسیار زیاد است. از نیترات منیزیم به عنوان یک کود گیاهی که سبب افزایش رشد گیاهان، تقویت کیفیت محصولات، افزایش مقاومت در برابر آفات و افزایش ماندگاری محصولات می ‌شود، استفاده می شود. با این حال همواره باید توجه داشت که باید مقدار مناسبی از این ماده را استفاده کرد تا به خاک و محیط زیست صدمه نرساند.

اگر تا به حال از این کود استفاده کرده اید، تجربیات خود را با ما و سایر مخاطبان وب سایت دارو رایان به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید نظرات و یا سوالات خود را در بخش کامنت ها برای ما ارسال نمایید تا کارشناسان دارو رایان در اصراع وقت به آن ها پاسخ دهند. برای خرید منیزیم لاکتات و خرید منیزیم هیدروکساید نیز می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »