02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

کود مونو پتاسیم فسفات + 10 فایده فوق العاده

کود مونو پتاسیم فسفات

برای اطلاع از قیمت کود مونوپتاسیم فسفات با شماره های 02433769096 – 09113890680 تماس حاصل نمایید.

کود مونو پتاسیم فسفات چیست؟

 کود مونو پتاسیم فسفات (Mono Potassium Phosphate) یا “دی” هیدروژن فسفات پتاسیم یک عنصر طبیعی می باشد که قالبا تحت عنوان کود شیمیایی در صنایع زراعت و کشاورزی استفاده می شود. در ادامه ما در وب سایت دارو رایان به توضیح مختصری در مورد کود مونو پتاسیم فسفات میپردازیم.

این شکل از ترکیب علاوه بر به عنوان افزودنی در صنایع غذایی به عنوان یک عاملافزایش دهنده غلظت نیز موردمصرف قرار می گیرد. این کود به صورت پودر سفید رنگ در اختیار باغداران و کشاورزان قرار می گیرد.در مورد قیمت و خرید کود منو پتاسیم فسفات و خرید پتاسیم نیز در این مقاله توضیحات لازم را خواهیم داد. این کود به وقت تولید کریستال های شفاف و بدن رنگ می باشد. این ترکیب در آب کاملا حل میشود اما در الکل حل نمیشود و به عبارتی نامحلول است.

این ترکیب شیمیایی یک نمک حل شده از یون های پتاسیم (MKP) و دی هیدروژن فسفات میباشد که در کودهای مورد مصرف در صنایع و زمین های کشاورزی و مواد افزودنی غذایی و همچنین جهت از بین بردن آفاتی مثل قارچ استفاده می شود. این ترکیب به عنوان منبع پتاسیم و فسفر و به شکل یک عامل بافر استفاده می شود. که در صورت نیاز میتوانید مقاله محلول بافر چیست مراجعه کنید.

موارد استفاده کود مونو پتاسیم فسفات

کود مونو پتاسیم فسفات دارای نیتروژن نمی باشد فلذا عموماً توسط کشاورزان وقتی که لازم است به محدود کردن مصرف کودهای نیتروژن مانند NPK و کلسیم نیترات و پتاسیم و نیترات آمونیوم دارند، مصرف می گردند. فصل رشد گیاهان آن زمانی است که گیاه بیستر از هر زمان دیگر لازم است پتاسیم و فسفر را دریافت کند زیرا در آن وقت ها گیاه شکل می گیرد و  ریشه زدن شروع می کند و گاهی کشاورزان و باغداران از این کود برای تکمیل عملکرد کودهای “نیتروژنی” استفاده می کنند اما در این گونه از موارد هر کود باید بصورت جداگانه مصرف بشود.

کود مونو پتاسیم فسفات غالبا به شکل انباری از مواد مفید به رشد و تکامل گیاهان کمک می کند و در اصل منبع وافری از پتاسیم و فسفر برای جانداران گیاهی خواهد بود و همچنین از این ماده در مراحل باروری محصولاتی که میوه های قندی دارند به افزایش  شیرینی و بهتر شدن درجه کیفیت آن کمک شایانی می کند.

کود مونو پتاسیم فسفات به همراه سایر کودها می توانند مواد مفید و لازم برای رشد گیاه را کاملا تامین کنند و علاوه بر این به دلیل خالص بودن و حل شوندگی بسیار زیاد در آب، کود بسیار مناسبی برای کشاورزان به حساب می آید. و نکته دیگر اینکه کود مونو پتاسیم فسفات برای تولید کودهای مایع کشاورزی مناسب می باشد. تبلور های کود مونو پتاسیم فسفات به علت ویژگی مات بودن در کلکتورهای نوری نگه داری می گردند.

 

شیوه مصرف کود مونو پتاسیم فسفات

میزان و شیوه استفاده کود مونو پتاسیم فسفات

این کود برای غلاتی مانند گندم و جو و ذرت و همچنین حبوبات و  صیفی­ جات خیار و گوجه و… برای کود­ پاشی     3 الی 2 کیلوگرم در هکتار و اگر میخواهید کود را با آب ترکیب کنید آبیاری 20 الی 10 کیلوگرم در هر هکتار مورد مصرف قرار می گیرد.
کود کامل برای مرکبات پرتقال و لیمو و نارنگی و همچنین درختان بارور میوه، برای محلول­ پاشی 4 الی 3 کیلوگرم در هر هکتار و برای کود دادن با روش آبیاری 20 الی 10 کیلوگرم در هکتار مصرف بشود

ویژگی های کود مونو پتاسیم فسفات

1_برای از بین کمبود فسفر و پتاسیم در گیاه


2_میتوان در تمام محصولات زراعی، باغ ها و گلخانه ها استفاده کرد.


3_توان مصرف در تمامیه مکانیزم های آبیاری


4_در مکانیزم هایآب پاشی موجب گرفتگی و نشست نمی شود.


5_دارای نمک های کلر و سدیم و یا مواد مضر برای گیاهان نیست. 

 

6_100 درصد در آب حل میشود.

 

7_ افزایش مقاومت گیاه را در برابر تغییرات محیطی و آفت و بیماری های متفاوت می دهد.


8_افزایش سرعت فتو سنتز کلروفیل A و ایجاد رنگ سبز در گیاه.


9_موجب افزایش سرعت تولید پروتئین و… در محصولات می شود.


10_بهتر شدن ویژگی های ذخیره سازی و کارکرد محصول.

قیمت کود مونو پتاسیم فسفات

برای اطلاع داشتن از قیمت کود مونو پتاسیم فسفات با شماره تماس 09113890680 و 02433769096 تماس حاصل فرمایید.همچنین برای اطلاع از قیمت کود مونو پتاسیم فسفات در بازار میتوانید به وب سایت دیوار مراجعه فرمایید.

نکات قابل توجه

مقادیر توصیه شده به صورت تقریبی می باشند، برای آگاهی یافتن از مصرف بهتر لازم است که آزمایشات آب و خاک صورت پذیرد و پس از اخذ ایده و نظر متخصصان کشاورزی به مصرف بهینه این کود اقدام نمایید.
همچنین برای گرفتن نتیجه بهتر از کود کامل در فصل های سرد می شود از شیوه محلول پاشی نیز استفاده بنمایید.
این کود احتمال اختلاط با کودها و سموم ضد آفات را دارد پس توصيه مي گردد پیش از مخلوط کردن با هرماده دیگری امتحان سازگاری بعمل بیاید همچنین با متخصصان مربوطه نیز مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 11 =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »