02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

تفاوت مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی

تفاوت مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی

در مقالات گذشته در وب سایت دارو رایان درباه موضوعاتی همچون خالص سازی پتاسیم نیترات و خواص کود اوره برای درختان و آنتی اکسیدان چیست صحبت کردیم. در این سری از مقاله قرار است تا شما را با مقاله تفاوت مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و این که اصلی ترین تفاوت مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی چیست آشنا بنماییم، تا آخر این مقاله همراهبا دارو رایان باشید تا با تفاوت مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی آشنا شوید.

مواد شیمیایی چیستند؟

 اگر نیاز باشد بصورت کلی به ماهیت یک عنصر را که در طبیعت وجود دارد بررسی کنیم، تقریبا غیر ممکن است که بتوان عنصری را پیدا کنیم که به طور قطع صد در صد خالص باشد اما غیر ممکن است چرا که همیشه ناخالصی ها وجود دارند.

آگاهای داشتن از وجود ناخالصی ها در مواد شیمیایی خالص، اگرچه بسیار کم می باشد، اما همچنان این ناخالصی ها در پروسه ترکیبات شیمیایی وجود دارند اما فاکتوری که که درجه مواد شیمیایی را منحصر به فرد می نماید در واقعیت وجود ناخالصی به نسبت برابر یا تعادلی هست.

هر زمان که مقدار ناخالصی ها در عنصر افزایش پیدا می کند این ناخالصی ها در واکنش های شیمیایی خاصی موثر هستند و به شکل رقیب وارد فرآینده واکنش می شوند و بر میزان سرعت انجام و جهت واکنش موثر واقع می گردند.

ازسوی دیگر وجود ایزومرها و اشکال دیگر همان عنصر قابلیت این را دارا می باشد که به عنوان ناخالصی عمل کرده و میزان درصد خلوص ماده را کم کند. بنابراین،همچنین توجه داشته باشید نوع و شکل استفاده ما از این ترکیبات، آنها به دو گروه جامع مواد آزمایشگاهی و مواد صنعتی تقسیم می کند.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی چیستند؟

ترکیب مواد شیمیایی صنعتی

مواد شیمیایی آزمایشگاهی ترکیبات مهمی برای متریال های مورد مصرف در صنایع مختلف و هر مصرف کنند ای می باشد. که عبارتند از محصولات شیمیایی زیر مجموعه ی نفت (پتروشیمی)، ترکیبات طبیعی و پروسه های شیمیایی میانی می باشد. درک پروسه ساخت و ترکیب مواد شیمیایی صنعتی برای به دست آوردن اهدافی مثل : کم کردن هزینه ها و رعایت قوانین سختگیرانه زیست محیطی و ایمنی بسیار حائز اهمیت است.

اما باز هم این موارد که ذکر شد، مواد شیمیایی آزمایشگاهی مواد شیمیایی می بشند که برای انجام آزمایشات در آزمایشگاه یا مطالعه و تحقیق در مورد داروها و سایر مواد شیمیایی است و بعضی از مواد شیمیایی آزمایشگاهی که برخی از آنها به صورت عادی در صنعت استفاده می گردند به طور معمول در آزمایشگاه ها استفاده می شوند مانند اسید کلریدریک، اسید نیتریک، اسید سولفوریک، اسید هیدروفلوئوریک، اسید استیک اسید، ، آب. کربنات سدیم، یدید پتاسیم و… .

مواد شیمیایی صنعتی چیستند؟

به موادی مواد شیمیایی صنعتی گفته می شود که برای مصارف صنعتی، دولتی یا عمومی و… تولید می گردند. این ترکیبات شیمیایی برای هدف خاصی مثلا برای افراد بیمار یا تولید تجهیزات، امکانات اما برای ایجاد محیط خطرناک برای استفاده انسان تولید نمی شوند.

سیانوژن کلرید، هیدروژن سیانید،  فسژن و….. از مواد شیمیایی صنعتی هستند که می توانند به عنوان عوامل جنگ شیمیایی نیز استفاده شوند. هزاران ماده شیمیایی صنعتی موجود است که برخی از آنها برای تولید محصولات مصرفی عمومی و بعضی دیگر برای ساخت انرژی الکتریکی یا حرارتی و تعدادی از انها برای دیگر ترکیبات شیمیایی صنعتی در صنایع گوناگون استفاده می گردد.

علم شیمی در مورد مواد شیمیایی می باشد که موجب بهتر شدن زندگی ما می گردند. شما در محیط های علمی نهایتا توانایی این را دارید که از مقدار کمی مواد شیمیایی استفاده کنید اما در صنعت همیشه صحبت از مقدار های بسیار بالا مثل چند تن یا چند هزار تن یک ترکیب شیمیایی برای شکل گرفتن واکنش مشابه مصرف کرد.

تفاوت مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی

به صورت جامع تفاوت مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی در چیست؟ اصلی تریت تفاوت مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی عبارت می باشد از:

همیشه خلوص مواد شیمیایی آزمایشگاهی بسیار بالاتر می باشد.

مهم ترین تفاوت میان این عناصر در میزان درصد خلوص آنها می باشد.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی در رده های متفاوتی تولید می شوند که به آن گرید میگویند و همچنین برای استفاده در آزمایشگاه ها هستند.و در شرایط واقعی احتمال بدست آوردن همان خلوص سخت می باشد.

بعضی دیگر از مواد شیمیایی وجود دارند که هم در رده های آزمایشگاهی قرار دارند و هم در رده های مواد آزمایشگاهی چراکه با هم در بعضی موارد خلوص اشتراک دارند.همچنین در هنگام خرید تری کلسیم فسفات ای مواد دیگر باید به میزان خلوص آنها توجه داشت.

سخن پایانی

در این مقاله از وب سایت دارو رایان به بررسی تفاوت مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی پرداختیم. همچنین شما میتوانید برای خرید تری کلسیم فسفات و خرید دی کلسیم فسفات و یا دیگر مکمل های غذایی با شماره های 02433769096 – 09113890680 تماس حاصل فرمایید. امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم.

حتما تجربیات خود از استفاده از این محصولات غذایی را با ما و سایر مخاطبان و کاربران وب سایت دارو رایان در میان بگذارید. همچنین سوالات و نظرات خود را در انتهای صفحه در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در سریع ترین وقت ممکن آن ها را بررسی کرده و پاسخ دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + شش =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »