02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

پرمنگنات برای چی خوبه | فواید و مضررات

پرمنگنات برای چی خوبه

در مقالات گذشته در وب سایت دارو رایان درباه موضوعاتی همچون قرص منیزیم را کی بخوریم و قرص کلسیم را شب بخوریم یا روز و انواع استات چیست صحبت کردیم. در این سری از مقاله قرار است تا پاسخ سوال پرمنگنات برای چی خوبه بفهمیم، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ سوال پرمنگنات برای چی خوبه و سایر مباحبث مرتبط با پرمنگنات آشنا شوید.

پرمنگنات چیست؟ | پرمنگنات برای چی خوبه؟

پرمنگنات یک ماده تمیز کننده و ضد عفونی کننده، خوشبو کننده محیط می باشد که از بلور های زیبایی به رنگ تقریبا بنفش شکل گرفته می باشد. ویژگی آن به این علت است که پرمنگنات یک عامل اکسید کننده خوب در نظر گرفته می شود. پس بنابراین، نه تنها برای  میکروب ها، بلکه حتی برای میکرو فلور (باکتری مفید)، که باید به طور طبیعی در بدن وجود داشته باشد، ضرر دارد. بسته به مقدار غلیظ بودن پرمنگنات، محلول پرمنگنات می تواند به عنوان یک عامل آتش زا استفاده شود. به عنوان یک اثر ضد عفونت، از محلول بسیار ضعیف و کمی رقیق پرمنگنات در حمام کردن نوزادان استفاده می گردد.

محلول پرمنگنات چیست؟

محلول مورد استفاده پرمنگنات باید 100 برابر بیشتر از غلظت آن رقیق شود. برای دستیابی به غلظت مناسب محلول 0.1٪ پرمنگنات پتاسیم، 1 واحد از آن را با 10 واحد آب گرم مخلوط بنمایید. پرمنگنات بدون آب دارای رنگ بنفش است اما محلول رقیق آن صورتی رنگ است . همچنین از پرمنگنات پتاسیم می توان برای درمان ناراحتی های پوستی ناشی که از حساسیت به رنگ مو، مخصوصا پارافنیلن دی آمین (PPD) را مورد استفاده قرار داد.

محلول پرمنگنات برای پوست

نحوه ساخت محلول پرمنگنات | پرمنگنات برای چی خوبه؟

برای تهیه صحیح محلول پرمنگنات باید از KMnO4 و آب داغ در حال جوشیدن استفاده کرد. میزان غلیظ بودن مورد نظر برای درمان ناحیه مورد نظر باید 0.1٪ باشد. برای انجام این کار از 200 میلی لیتر آب و 0.2 گرم پرمنگنات استفاده می گردد پس از ریختن پرمنگنات در آب جوش مخلوط را هم بزنید تا بلور های مواد فعال کاملا حل شوند.  رنگ محلول باید صورتی روشن باشد. لطفا اجازه دهید محلول به مدت زمان 5 دقیقه بماند تا بلور های حل نشده ی باقی مانده در ته ظرف رسوب کنند سپس برای بهره مندی از ویژگی های پرمنگنات، حتماً هر بار از نو محلول را تهیه کنید. چرا که این محلول پرمنگناتی که شما تهیه کردید پس از نیم ساعت خاصیت ضدعفونی کنندگی و ضد باکتریایی خود را از دست میدهد.

بیشتر بخوانید:

در چه مواردی پرمنگنات را نباید مصرف کنیم؟ |پرمنگنات برای چی خوبه؟

بسیاری از بانوان نگران این مسئله هستند که آیا می توان محلول پرمنگنات برای از بین بردن انواع جوش ها در خانه مورد استفاده قرار داد؟ اگر دستورالعمل های تهیه درست و بهینه محلول را دنبال کنید و نکات منع مصرف  را در شرایط که به شما گفته می شود را نظر بگیرید، با این حال باز هم محلول پرمنگنات بسیار خطرناک است.

موارد منع مصرف به شرح زیر است:

  • دوره عادت ماهانه در بانوان
  • وجود هر نوع بیماری های اندام جنسی
  • آلرژی داشتن شخص به مواد محلول و  عدم تحمل فردی به استفاده از مواد فعال محلول
  • زمان پس از زایمان یا سقط

خطرات استفاده از پرمنگنات

در حالت کلی پرمنگنات پتاسیم یک ترکیب کاملا بی خطر در نظر گرفته می شود، اما وقتی که روی پوست انسان در غلظت های بالا به صورت اتفاقی یا عمدی مورد استفاده قرار بگیرد، می تواند موجب التهاب پوست به شکل قرمزی، تاول یا حتی سوختگی شیمیایی عمیق بشود که بعضا عوارض جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. علاوه بر اینها، مثل هر ماده شیمیایی دیگر، پرمنگنات در صورت استفاده زیاده از حد و بی رویه قابلیت این را دارد که باعث ایجاد آلرژی یا التهاب شود. یکی از عوارض مصرف زیاد آن پانکراتیت است. پانکراتیت التهاب پانکراس است. از نشانه های این بیماری می توان به استفراغ، فشار خون پایین، تهوع، نفخ  اشاره نمود.

همچنین این ماده موجب آسیب به چشم ها و غشاهای مخاطی مثل مخاط داخل دهان،مخاط بینی،مخاط گوش، اندام جنسی و مقعد می گردد. احتیاط  کنید که محلول با هیچ یک از این اعضا تماس نداشته باشد. اگر به طور اتفاقی پرمنگنات پتاسیم بلعیده شد، مقدار بسیار زیادی آب بنوشید و به نزدیک ترین پزشک مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از وب سایت دارو رایان به پاسخ سوال پرمنگنات برای چی خوبه و فواید و مضرات پرمنگنات پرداختیم. همچنین شما میتوانید برای خرید زینک استئارات و خرید زینک سیترات و یا دیگر مکمل های غذایی با شماره های 02433769096 – 09113890680 تماس حاصل فرمایید. امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم. حتما تجربیات خود از استفاده از این محصولات غذایی را با ما و سایر مخاطبان و کاربران وب سایت دارو رایان در میان بگذارید. همچنین سوالات و نظرات خود را در انتهای صفحه در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در سریع ترین وقت ممکن آن ها را بررسی کرده و پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »