02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

جوهر لیمو چیست؟ 10 کاربردی باور نکردنی

جوهر لیمو چیست

در مقالات گذشته در وب سایت دارو رایان درباه موضوعاتی همچون کاربرد سولفوریک اسید و کود مونو پتاسیم فسفات و اسید چرب چبیست صحبت کردیم. در این سری از مقاله قرار است تا شمارا با عنوان جوهر لیمو چیست و این که کاربرد جوهر لیمو چیست آشنا کنیم، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با سایر مباحبث مرتبط با جوهر لیمو چیست آشنا شوید.

جوهر لیمو چیست؟

در پاسخ به این سوال جوهر لیمو چیست باید گفت که جوهر لیمو یا اسید سیتریک در زندگی ما بیشتر رواج دارد و ما هر روزه از آن ها استفاده می کنیم بدون اینکه از وجود آن ها اطلاع داشته باشیم.

این اسید فوق العاده که بعضا با نام ویتامین c در بین مردم شناخته شده در بیشتر میوه جات یافت می گردد. جوهر لیمو یک پودر طبیعی است که طعمی نسبتا شیرین دارد، البته باید گفت که خواص نگهدارنده و خاصیت بافری pH آن  جلب توجه بیشتری می کند. به همین علت، جوهر لیمو در بسیاری از مواد خوراکی مصرف می شود.

از طرفی جوهر لیمو به دلیل داشتن ویژگی های نمک مانند به «نمک اسیدی» نیز شناخته می گردد. در هر ساله بیش تر از یک میلیون واحد جوهر لیمو یا جوهر لیمو در کارخانه های جهان ساخته می شود که جهت مصارف مختلف در صنایع یا در خانه ها استفاده می شود در ادامه به اینکه کاربرد های جوهر لیمو چیست خواهیم پرداخت با دارو رایان همراه باشید.

کاربرد های جوهر لیمو چیست ؟

10 کاربرد باور نکردنی

اسید سیتریک که در جوهر لیمو صنعتی موجود است، یکی از ترکیباتی می باشد که در منزل به عنوان یک ماده شیمیایی خانگی بسیار مفید است. در ادامه، به برخی از کاربردهای جوهر لیمو یا اسید سیتریک در منزل اشاره خواهیم کرد:

1. تمیزکاری:

به دلیل خاصیت پاک کنندگی جوهر لیمو، می توانید آن را برای تمیز کردن سطوح مختلف استفاده بنمایید. به عنوان مثال، با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری جوهر لیمو در یک لیوان آب، می توانید سطوح فولادی را کاملا تمیز کنید.

2. ترکیب با سدیم بی کربنات:

ترکیب جوهر لیمو با سدیم بی کربنات، قابلیت این را دارد که به عنوان یک آهک خانگی مفید باشد که می توانید از آن برای تمیز کردن سطوح مختلف، مثل دیوارها، کف‌ها و سینک ظرف شویی استفاده کنید.

3. رفع بوی نامطبوع:

جوهر لیمو می تواند به عنوان یک ماده ضد بوی نامطبوع در منزل استفاده مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال، با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری جوهر لیمو با آب گرم و اسپری کردن آن در اتاق، می توانید بوی نامطبوع ناشی از فاضلاب یا سوختگی یا دیگر موارد را از بین ببرید.

4. ترکیب جوهر لیمو با سدیم کربنات:

ترکیب اسید سیتریک با سدیم کربنات می تواند به عنوان یک ماده شستشوی ظروف در منزل استفاده شود. با مخلوط کردن این دو ماده با یکدیگر، می توانید ظروف را به صورت کامل تمیز کنید.

5. ترکیب با سدیم بنزوات:

ترکیب جوهر لیمو یا اسید سیتریک با سدیم بنزوات، می تواند به عنوان یک ماده نگهدارنده در مواد غذایی استفاده شود. به عنوان مثال، با مخلوط کردن اگر این دو ماده با هم ترکیب کنید، می توانید پنیر را به صورت طبیعی نگه کنید.

6. کاهش pH آب ((خاصیت بافری)):

جوهر لیمو خاصیت بافری دارد ((برای مطالعه در مورد اینکه محلول بافر چیست این مقاله را مطالعه فرمایید)) می تواند برای کاهش pH آب در استخر، آکواریوم و سیستم‌های آبی استفاده شود.

7. تنظیم میزان PH خاک:

از جوهر لیمو همچنین برای تنظیم pH خاک در باغچه‌ها و گلدان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

8. تهیه شربت آبلیمو:

با مخلوط کردن جوهر لیمو خوراکی با آب و شکر، می توانید آبلیمو خانگی با طعم خوشایند تهیه کنید.

9. رفع لکه‌های سفید بر روی پوست:

با ترکیب آب و جوهر لیمو و استفاده از آن برای پاکسازی پوست، می توانید لکه‌های سفید بر روی پوست را تا حدی کاهش دهید که البته این کار باید توسط متخص انجام شود و از انجام این کار بدون حضور متخصص بشدت بپرهیزید.

10. پاک کردن لوازم آشپزخانه:

با ترکیب جوهر لیمو صنعتی با آب می توانید لوازم آشپزخانه‌ای مانند میکروویو، یخچال و فر را تمیز کنید.

نتیجه گیری 

در کل، اسید سیتریک و جوهر لیمو صنعتی می‌توانند در موارد مختلف در منزل مورد استفاده قرار گیرند. با این حال، برای استفاده از آن‌ها به صورت صحیح، بهتر می باشد که دستورالعمل‌ها مورد نیاز را با دقت لازم، رعایت کنید. همچنین، در صورتی که برای استفاده از این مواد در خانه تردید دارید، بهتر است با یک پزشک یا شیمی‌دان مشورت کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله از وب سایت دارو رایان به بررسی جوهر لیمو چیست و کاربرد های جوهر لیمو چیست پرداختیم. همچنین شما میتوانید برای خرید پتاسیم سیترات و خرید پتاسیم نیترات و یا دیگر مکمل های غذایی با شماره های 02433769096 – 09113890680 تماس حاصل فرمایید.

امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم. حتما تجربیات خود از استفاده از این محصولات غذایی را با ما و سایر مخاطبان و کاربران وب سایت دارو رایان در میان بگذارید. همچنین سوالات و نظرات خود را در انتهای صفحه در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در سریع ترین وقت ممکن آن ها را بررسی کرده و پاسخ دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »