02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

ساخت باروت بدون پتاسیم نیترات

ساخت باروت بدون پتاسیم نیترات

در مقالات گذشته در وب سایت دارو رایان درباه موضوعاتی همچون پتاسیم سیترات برای سنگ کلیه  و برای کمبود پتاسیم چی بخوریم صحبت کردیم. در این سری از مقاله قرار است تا شمارا با عنوان ساخت باروت بدون پتاسیم نیتراتو این که آیا ساخت باروت بدون پتاسیم نیترات ممکن است یا خیر آشنا کنیم.، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا از  ساخت باروت بدون پتاسیم نیترات و سایر مباحبث مرتبط با ساخت باروت بدون پتاسیم نیترات آشنا شوید.

باروت چیست؟

باروت یک ترکیب فوق العاده شیمیایی می باشد که تحت عنوان یکی از پر قدمت ترین ذخایر انرژی برای تولید آتش و انفجار ها ی بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد. این ماده شیمیایی دارای نیترات پتاسیم (KNO3) و کربن از چوب و زغال سنگ بدست می آید.
باروت به ویژگی خاص خود از جمله نگهداری طولانی مدت و قابلیت تنظیم مقدار آتش در تعداد زیادی از صنایع نظامی و صنعتی استفاده می گردد من جمله از باروت برای تولید فشنگ تسلیحات، آتش بازی مصرف می گردد.
اما باید احتیاط لازم را رعایت کرد که باروت به هر نوعی که باشد شامل خطرات بسیار جدی برای زندگی و ایمنی اشخاص و اطرافیان به همراه خود داشته و باید با نهایت دقت و احتیاط با باروت رفتار کرد رفتار کرد. به همین دلیل دانشمندان به راههایی برای ساخت باروت بدون پتاسیم نیترات فکر کردند.

نیترات پتاسیم چیست؟

نیترات پتاسیم  “KNO3″یک ماده شیمیایی است که از ترکیب نیترات (NO3) و پتاسیم (K) شکل گرفته است. این ماده بصورت تبلور هایی بی رنگ و غیر قابل حل در “الکل” و “اتر” می باشد آما قابل حل در آب است.

 پتاسیم نیترات در طبیعت وحشی به صورت سنگ سیلوینیت (Sylvite) پیدا می‌شود اما می‌توان آن را به صورت مکانیزه نیز تولید کرد.این ماده به عنوان یکی از اصلی ترین نیترات‌ها در کارخانه های شیمیایی و مزارع کشاورزی و صنعت پزشکی مصرف میگردد. در صنایع شیمیایی،برای خرید نیترات پتاسیم و خرید پتاسیم به عنوان یکی از مواد اولیه در تولید کودهای شیمیایی، مواد نسوز و مواد انفجاری شما میتوانید به وب سایت دارو رایان مراجعه فرمایید. 

با این حال باید توجه داشت که نیترات پتاسیم در موارد بیش از حد و یا استفاده نادرست ممکن است برای سلامتی خطرناک باشد. 

بیشتر بخوانید:

ساخت باروت بدون پتاسیم نیترات

نیترات پتاسیم یک ماده خطر آفرین میباشد که در صورتمصرف اشتباه، یک تهدید بسیار جدی برای سلامتی ایجاد می کند. پس ساخت باروت بدون پتاسیم نیترات یک راه حل فوق العاده است.

پودر باروت
پودر باروت

طرز ساخت باروت بدون پتاسیم نیترات

برای ساخت باروت بدون پتاسیم نیترات می توان دو عنصر شیمیایی مبنا را مورد استفاده قرار داد : گوگرد، یک عنصر شیمیایی معدنی سفید رنگ و کربن که به سادگی در دسترس می باشد. گوگرد با زغال سنگ تحت عنوان اکسید کننده و سوخت مخلوط می گردد و بخار دی اکسید گوگرد تولید می گردد.

سپس این گاز با یک عنصر شیمیایی تحت عنوان کربنات سدیم (Na2CO3) واکنش میدهد و گاز دی اکسید کربن میسازد و گاز گوگرد ساخته شده در این پروسه به عنوان یک ماده نرم کننده مورد استفاده قرار میگیرد.
در اینجا مراحل ساخت باروت بدون پتاسیم نیترات آورده شده :

1. آماده سازی:

گوگرد و پودر کربن را با هم مخلوط کنید و توصیه می شود این عمل در محیط گرم وخشک انجام پذیرد.

2. مواد را ترکیب کنید:

این مواد را در همزن ترکیب کنید.

3. داخل قالب بریزید:

ترکیب را داخل قالب بریزید و به آن فشار وارد کنید. فشار لازم برای ساخت باروت بدون پتاسیم نیترات کمتر از فشار لازم برای تولید باروت با نیترات پتاسیم است.

4. خشک کردن:

بعد از اعمال نیرو، پیستون را از قالب بیرون بیاورید و در هوا خشک کنید. در طول خشک شدن از حرارتدور نگه داشته  شود.

5. نگهداری:

بعد از خشک شدن، باروت را در جای خشک و خنک تحت تدابیر امنیتی نگه داری کنید. افزون بر این موارد باید از همه ی برخوردها پیشگیری کرد تا باروت منفجر نگردد.

هشدار

با توجه به خطرات احتمالی باروت، تمام اقدامات احتیاطی لازم باید انجام شود. این شامل استفاده از تجهیزات ایمنی مانند کلاه ایمنی، دستکش، ماسک، گوش گیر و عینک ایمنی است. علاوه بر این، شما باید با تمام مواد شیمیایی، ابزار و تجهیزات ساخت باروت آشنا باشید و همیشه نکات ایمنی را رعایت کنید.

نتیجه

اگر قصد ساخت باروت بدون پتاسیم نیترات را بسازید، باید همه ی مراحل را با دقت خیلی زیاد انجام دهید و همیشه از تجهیزات حفاظتی استفاده کنید و راهنمای ساخت باروت بدون پتاسیم نیترات را به دقت دنبال کنید و  از همه عناصر شیمیایی و تجهیزات لازم برای تولید باروت آگاهی داشته باشید.
و در انتها باید به یاد داشت که ساخت باروت بدون پتاسیم نیترات یا به هر شکلی که باشد خطری جدی برای سلامتی و ایمنی افراد و دیگران است و باید با نهایت ظرافت و احتیاط انجام گیرد اما بهترین روش مصرف باروت خرید آن از نمایندگی های معتبر سراسر کشور و استفاده دقیقترین روش می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 9 =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »