02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

پتاسیم سیترات برای سنگ کلیه

پتاسیم سیترات برای سنگ کلیه

 با افزایش استفاده و پیشرفت تکنولوژی و همینطور بیشتر شدن امکانات، فعالیت فیزیکی انسان ها نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است که امروزه یک خطر جدی برای سلامتی انسان محسوب می شود. بدن انسان به فعالیت فیزیکی نیاز دارد تا قادر به دفع مواد اضافی و زائد باشد. متاسفانه امروزه شاهد بیماری های زیادی هستیم که بر اثر کم تحرکی به وجود آمده اند. یکی از این بیماری ها، بیماری های کلیوی و سنگ کلیه است.

درست است که روش های درمان زیادی برای این بیماری وجود دارد، اما استفاده از پتاسیم سیترات برای سنگ کلیه یکی از بهترین روش ها است. قبلا در رابطه با خرید پتاسیم سیترات صحبت کرده بودیم و برای اطلاعات بیشتر، می توانید مقاله مربوطه را مطالعه نمایید. در این مقاله از وب سایت دارو رایان قصد داریم شما را با کاربرد و مزایای پتاسیم سیترات برای سنگ کلیه آشنا کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تاثیر پتاسیم سیترات برای سنگ کلیه

پتاسیم سیترات یک نوع ترکیب شیمیایی است که برای درمان سنگ کلیه می‌تواند به صورت ماده غذایی یا دارویی مورد استفاده قرار گیرد.

قرص پتاسیم سیترات برای سنگ کلیه

عملکرد پتاسیم سیترات به این صورت است که سبب افزایش سیترات ادراری، افزایش ph و پتاسیم در ادرار می شود و به این ترتیب، احتمال مبتلا شدن به سنگ کلیه را کاهش می دهد. این ماده وقتی توسط بیمار مصرف می شود، سریع جذب بدن می شود و سپس از طریق ادرار دفع می شود.

پتاسیم سیترات معمولا برای پیشگیری یا درمان تشکیل سنگ کلیه مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده شیمیایی می‌ تواند اسید های اوریک و سولفات را که سبب تشکیل سنگ کلیه می شوند را در ادرار کاهش دهد.

قرص پتاسیم سیترات برای سنگ کلیه

قرص پتاسیم سیترات قلیایی کننده ادرار است و با افزایش مقدار سیترات آن، از به وجود آمدن سنگ کلیه جلوگیری می کند. این قرص در واقع نمک پتاسیم از سیتریک اسید است.

نحوه مصرف قرص پتاسیم سیترات

در بالا ذکر کردیم که خاصیت قرص پتاسیم سیترات چیست، اما برای مصرف هر قرصی روش وجود دارد. شما برای مصرف این ماده باید از خوردن غذا همراه با آب این قرص را بخورید تا بهترین عملکرد را در بدن شما از خود نشان دهد.

پودر سیترات پتاسیم برای سنگ کلیه

یکی دیگر از راه های درمان و بهبود سنگ کلیه، استفاده از پودر ستیرات پتاسیم برای سنگ کلیه است. پودر سیترات پتاسیم همانند قرص پتاسیم سیترات ادرار را قلیایی می کند و از این طریق از به وجود آمدن سنگ در کلیه ها جلوگیری می کند. برای مصرف می توانید این ماده را در کنار آب و چند ساعت پس از خوردن غذا مصرف کنید.

نحوه مصرف قرص پتاسیم سیترات برای سنگ کلیه

پیش از مصرف پتاسیم سیترات برای سنگ کلیه به نکات زیر توجه کنید:

  • بروشور داخل دارو را با دقت بخوانید تا اطلاعات کاملی در رابطه با دارو داشته باشید.
  • به هیچ وجه بدون تجویز پزشک این دارو را استفاده نکنید. با توجه به شرایط هر فرد، دوز مصرفی دارو متفاوت است و پزشک باد تعیین کند چه نوع دارویی مناسب شما است.
  • بهتر است این دارو همراه یک لیوان آب پیش از خواب استفاده شود. سعی کنید این دارو را با معده خالی استفاده نکنید.
  • قرص پتاسیم سیترات را کاملا ببلعید و از جویدن، شکستن و مکیدن آن خودداری کنید.
  • در صورتی که دارای بیماری خاصی هستید، مانند بیماری‌ های قلبی، نارسایی کلیوی، مشکلات گوارشی و یا عفونت مجاری ادراری، حتما پیش از مصرف این داروبا پزشک خود مشورت کنید.

تداخلات دارویی قرص پتاسیم سیترات برای سنگ کلیه

قبل از استفاده از داروی پتاسیم سیترات، با پزشک خود درباره تمام داروهایی که مصرف می کنید مشورت کنید. برخی از داروهای می توانند با قرص پتاسیم سیترات تداخل داشته باشند مانند آنتی اسیدها، لوزارتان، داروهای آنتی کولینرژیک.

تداخلات دارویی قرص پتاسیم سیترات

عوارض استفاده زیاد از پتاسیم سیترات

شایع ترین عوارض این دارو احساس تهوع، اسهال، مدفوع سیاه، معده درد، احساس ضعف و یا تشنگی زیاد است. در صورتی که هر کدام از عوارض ذکر شده را در بدن خود مشاهده کردید، خوردن این ماده را متوقف کنید و از پزشک خود مشورت بگیرید تا بدانید که در ادامه چگونه باید از این ماده استفاده کنید تا کمترین عوارض را بر بدن شما بگذارد.

سخن پایانی

همان طور که در مقاله منیزیم سیترات برای چی خوبه درباره آن ماده صحبت کردیم، در این مقاله نیز درباره پتاسیم سیترات صحبت کردیم و اطلاعات مفیدی را ارائه دادیم. مصرف پتاسیم سیترات برای سنگ کلیه بسیار موثر است. مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک تجویز شود. طبق شرایط بالینی و ویژگی‌ های شخصی، میزان دوز دارو و نحوه مصرف آن تغییر می‌ کند. همچنین گاهی ممکن است مصرف این دارو برای بیمار مناسب نباشد. به این ترتیب حتما پیش از شروع هر نوع درمان با پتاسیم سیترات، پزشک خود را در جریان بگذارید.

در این مقاله از وب سایت دارو رایان سعی کردیم تا اطلاعات دارویی به روز و علمی را شرح دهیم اما باید این نکته را در نظر گرفت این مقاله نمی تواند جایگزین تشخیص پزشک شود.

اگر تا کنون از این دارو استفاده کرده اید، تجربیات خود را با ما و سایر کاربران وب سایت دارو رایان به اشتراک بگذارید. همچنین نظرات و سوالات خود را در انتهای همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

برای خرید تری پتاسیم فسفات و خرید پتاسیم نیترات نیز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آخرین آپدیت:1402/3/9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 14 =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »