02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

شربت منیزیم هیدروکساید برای چیست؟ + معرفی 5 عارضه

شربت منیزیم هیدروکساید برای چیست؟

شربت منیزیم هیدروکساید 8 درصد برای چیست؟

منیزیم هیدروکساید خواص و کاربر زیادی در صنعت و پزشکی دارد و به همین دلیل افراد زیادی به خرید منیزیم هیدروکساید و منیزیم لاکتات  تمایل دارند. درباره خود منیزیم هیدروکساید در صفحه مرتبط با آن توضیح داده ایم، در این مقاله قصد داریم تا به برسی پاسخ سوال شربت منیزیم هیدروکساید برای چیست بپردازیم، پس اگر به دنبال پاسخ سوال شربت منیزیم هیدروکساید برای چیست یا شربت منیزیم هیدروکساید 8 درصد برای چیست هستید، تا انتهای این مقاله از دارو رایان همراه ما باشید.

شربت منیزیم هیدروکساید برای چیست؟

باید بدانید که نام علمی شربت منیزیم هیدروکساید، ژل الکسی است و به عنوان یک آنتی اسید طبقه بندی می شود. به شربت منیزیم هیدروکسید شیر منیزی نیز می گویند و به عنوان ملین یا ضد اسید نیزعمل می کند.

شربت منیزیم هیدروکساید سبب جذب رطوبت در روده می شود و در نتیجه به شل شدن مدفوع ختم می شودشما می توانید شیر منیزی را بدون نسخه خریداری کنید، اما اگر دچار اجابت مزاج شدید باید با پزشک خود مشورت کنید.

اگر می خواهید بدانید که شربت منیزیم هیدروکساید برای چیست می توان گفت شربت منیزیم هیدروکساید برای درمان اسیدی معده مانند سوزش سر دل و سوء هاضمه نیز استفاده می شود. شربت منیزیم هیدروکساید یک آنتی اسید است که با کاهش میزان اسید معده عمل می کند و سبب بهود حال بیمار می شود.

به این نکته توجه کنید که از دادن این دارو به کودکان خود بدون مجوز پزشک خودداری کنید زیرا ممکن است سبب تشنج در کودکان شود.

انواع دارو منیزیم هیدروکساید

شیر منیزی به صورت قرص یا مایع یافت می شود اما باید به این نکته توجه کنید که قبل از بلعیدن قرص منیزیم هیدروکسیاید باید آن را بجوید سپسس آن را بخورید. شیر منیزی به صورت شرکت معمولی یا قدرتمند نیز وجود دارد اما نکته مهم در مصرف این دارو این است که نباید شربت قوی را به کودکان زیر 12 سال خود بدون تجویز پزشک بدهید.

شیرمنیزی

گفتنی است برخی افراد علاه بر مصرف قرص منیزیم هیدروکساید، اقدام به خرید منیزیم و مصرف قرص منیزیم نیز می نمایند، اگر شما نیز جزو این افراد هستید حتما قبل از خوردن قرص منیزیم، مقاله با موضوع منیزیم در چه مواد غذایی وجود دارد را مطالعه کنید تا شاید با مصرف آنها دیگر به قرص منیزیم نیاز نداشته باشید، همچنین در صورتی که ناچار به استفاده از قرص منیزیم هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا مقاله با موضوع قرص منیزیم را کی بخوریم را مطالعه کنید تا درباره زمان و نحوه مصرف این دارو اطلاعات بیشتری را کسب نمایید و سریع تر بهبود پیدا کنید.

کاربرد شربت منیزیم هیدروکسیاد

شربت هیدروکسید منیزیم سبب کاهش اسیدی معده می شود و تحرک روده را افزایش می دهد و این کار سبب افزایش آب در روده می گردد. شربت یا قرص هیدروکسید منیزیم در کاهش سوزش سر دل، اسیدیته و سوء هاضمه هم کاربرد دارد. هیدروکسید منیزیم می تواند به عنوان یک ملین نیز کاربرد داشته باشید. پس برای درمان یبوست نیز پزشکان می توانند از این دارو برای بیماران خود تجویز کنند.

مصرف منیزیم هیدروکساید | شربت منیزیم هیدروکساید برای چیست؟

شایان ذکر است که شربت هیدروکسید منیزیم را نباید بیشتر تر از هفت روز بدون تجویز پزشک مصرف کنید. اگر شربت هیدروکسید منیزیم به عنوان ضد اسید مصرف می کنید، خوب است آن را 20 دقیقه قبل از غذا و یا قبل از خواب مصرف کنید. اگر این دارو را مصرف می کنید باید بدانید که استفاده از این شربت به عنوان ملین باید کوتاه مدت باشد و از استفاده بیش از چند روز مصرف کنید. استفاده طولانی مدت از این دارو باعث عدم تعادل الکترولیت می شود و باعث می شود و همانند اعتیاد به مواد مخدربرای شما خواهد بود.

طریقه مصرف شربت منیزیم هیدروکساید 8 درصد

شربت منیزیم هیدروکساید 8 درصد برای چیست؟

 

در ابتدا باید درباره مقدار مصرف شربت منیزیم هیدروکساید 8 درصد بگوییم که قبل از دادن این دارو به کودکان زیر 6 سال از پزشک متخصص مشورت بگیرید و بدون مشورت پزشک این دارو را به کودکان خود ندهید.

برای در مان یبوست، بزرگسالان می توانند 40 الی 60 میلی لیتر از دارو را نیم ساعت قبل از غذا و یا قبل از خوابیدن مصرف کنند، در صورتی که کودکان 6 سال تا 10 باید 20 الی 30 میلی لیتر از این شربت را مصرف کنند. همچنین توجه داشته باشید که اگر از شربت قوی استفاده می کنید باید کمتر از مقادیر گفته شده از این دارو مصرف کنید.

در صورتی که از این دارو برای درمان سوزش معده استفاده می کنید، بزرگسالان باید روزانه 4 سری و در دوزهای 20 میلی لیتری این دارو را به همراه آب و قبل از غذا مصرف کنند. توجه داشته باشید که بیش از دوهفته از این دارو استفاده نکنید و حتما از پزشک خود درباره مصرف بیش از حد و برای مصرف کودکان مشورت بگیرید.

عوارض مصرف بیش از حد شربت منیزیم هیدروکساید

  • تغییرات در رفتار
  • خونریزی از راست روده
  • سرگیجه در سر
  • اسهال زیاد
  • کم شدن حس چشایی

در صورت بروز هر کدام از موارد بالا سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله از دارو رایان درباره سوال شربت منیزیم هیدروکساید برای چیست به شما توضیح دادیم و گفتیم که این شربت برای رفع یبوست و بهود اسیدی معده کاربرد دارد، درصورتی که سوالی درباره مقاله دارید، خوشحال می شویم آن را دربخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 4 =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »