02433769096 - 09113890680

|

|

|

|

|

|

|

024-33769096 - 09113890680

فواید پودر بوراکس چیست ؟ | 3 کاربر خاص

پودر بوراکس چیست

در مقالات گذشته در وب سایت دارو رایان درباه موضوعاتی همچون برای کاهش اوره چه بخوریم و مضرات اسید سیتریک و افزودنی های مجاز خوراکی صحبت کردیم. در این سری از مقاله قرار است تا شمارا با عنوان پودر بوراکس چیست و این که کاربرد های پودر بوراکس چیست آشنا کنیم، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با اینکه پودر بوراکس چیست و سایر مباحبث مرتبط با پودر بوراکس چیست آشنا شوید.

 پودر بوراکس چیست؟

بوراکس یک کانی با فرمول Na2 B4 O7 است و مولکول آن از 2 سدیم 4 باریم 7 اتم اکسیژن تشکیل میشود. پودر بوراکس با اسامی دیگری مثل سدیم تترابورات نیز شناخته می شود. بوراکس از اکسیژن، بور و سدیم ساخته شده است و در دنیای امروز زنان خانه دار در خانه بیشترین استفاده را از آن میبرند. از جمله ویژگی های فیزیکی این عنصر این می باشد که پودری سخت و کریستالی است و به رنگ سفید می باشد.

اگر پودر بوراکس خود را در محیط های گرم و خشک نگه داری کنید بوراکس شما به سرعت خراب می شود چرا که رطوبت خود را به سرعت از دست می دهد. عموم مزایای پودر بوراکس از نمک اسید بوریک حاصل می شود که به دیگر مشتقات عنصر بور تبدیل می گردد. بوراکس یک کانی معدنی می باشد که در حالت عادی به شکل یک کانی بلور شده یا کریستال یافت می گردد و اگر آن را در یک آزمایش آتش سوزی بسوزانیم آتش به رنگ زرد به خاطر سدیم خواهد سوخت و یا مایل به سبز خواهد بود.

گرد و غبار بوراکس به هیچ وجه سمی و مضر نیست و روی انسان ضرر ندارد. این عنصر یک حلال می باشد و قابلیت این را دارد که در مایعاتی مثل آب حل بشود. بوراکس اغلب در پودر ماشین لباسشویی مورد مصرف قرار می گیرد و به علت قیمت ارزان به راحتی در دسترس مردم است. همچنین بوراکس برای پوست نیز مزایای جالبی دارد.

انواع پودر بوراکس چیست ؟

پودر بوراکس در اسلایم

بوراکس به دو صورت در بازار وجود دارد که عبارتند از :

  1. بوراکس پودری که به طور رایج برای مصارف خانگی مورد مصرف قرار می گیرد
  2.  بوراکس مایع که در تولید انواع آفت کش ها برای مصارف کشاورزی مصرف می گردد.

خود بوراکس مایع به دو بخش تقسیم میگردد که شامل: بوراکس پنتا هیدرات و دکاهیدرات تقسیم می شود که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

بوراکس پنتاهیدرات:

این عنصر به شکل جامد بلوری و رنگ آن متمایل به سفید می باشد که بیشتر در تولید انواع و اقسام پاک کننده ها برای از نابود سازی حشرات و علف های هرز در کشاورزی و باغداری مورد استفاده قرار می گیرد. از این عنصر در ساخت شیشه های حرارتی یا مقاوم در برابر حرارت، تولید کود برای کشاورزی، عکاسی و … استفاده می گردد.

اسید بوریک دکاهیدرات:

این ماده قابلیت های فراوانی دارد اما در این مفاله تنها به برخی از آنها خواهیم پرداخت. از این ماده برای تمیز کردن شیشه و فلزات، پولیش، سرامیک، پاک کننده و کرم دست و … مورد استفاده قرار می گیرد. دکاهیدرات سمی نیست و خطری برای افراد و سلامتی ندارد.

3 کاربرد رایج پودر بوراکس چیست؟

در ادامه به برسی 3 کاربرد می پردازیم

پودر بوراکس در پودر ماشین لباسشویی:

بیشترین و یکی از اصلی ترین کارایی های پودر بوراکس در پودر ماشین لباسشویی برای شستشو و پاک کردن لباس ها می باشد. پودر بوراکس در تمام پودرهای ماشین لباسشویی اعم از اتوماتیک و دستی مورد استفادهقرار می گیرد،پس بنابراین نیازی نیست که شما از بازار به صورت خام بوراکس تهیه کنید و پودر ماشین لباسشویی اضافه کنید.

 پودر بوراکس در ساخت شمع

همچنین پودر بوراکس را میتوان در کارخانه های شمع سازی مورد استفاده قرار داد و فتیله را نسوزاند پس پودر بوراکس را به آرامی با آب جوش ترکیب کنید و هم بزنید تا پس از حل شدن کامل بوراکس در آب فیتله شمع را در آن قرار دهید. پس از مدتی شمع را از قالب خارج کنید را بیرون بیاورید و در نمک خوراکی بگذارید و در آخر بر روی محیطی مثل کاغذ بگذارید تا خوب خشک شود.

بوراکس در اسلایم:

امروزه کار با اسلایم باعث آرامش همه اضخاص از پیر تا کودک می شود و یک کالای محبوب تجاری محسوب میگردد. از پودر بوراکس برای تهیه خمیر اسلایم نیز استفاده می شود.

سخن پایانی

کاربرد های پودر بوراکس فراوان است اما ما در این مقاله فقط به تعدادی از آنها اکتفا کردیم فلذا در این مقاله از وب سایت دارو رایان به بررسی پودر بوراکس چیست و کاربرد پودر بوراکس چیست پرداختیم. همچنین شما میتوانید برای خرید منیزیم هیدروکساید و خرید اوره و یا دیگر مکمل های غذایی با شماره های 02433769096 – 09113890680 تماس حاصل فرمایید. امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم.

حتما تجربیات خود از استفاده از این محصولات غذایی را با ما و سایر مخاطبان و کاربران وب سایت دارو رایان در میان بگذارید. همچنین سوالات و نظرات خود را در انتهای صفحه در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در سریع ترین وقت ممکن آن ها را بررسی کرده و پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 15 =

محتوای جدول

مواد شیمیایی

الومنیوم کلروهیدرات چیست ؟

آلومینیوم کلراید چیست؟ (Aluminum Chloride) یک ماده شیمیایی است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده برای کنترل تعریق زیاد در بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.این

توضیحات بیشتر »